دوشنبه، تیر ۲۴، ۱۳۹۲

مخالفت دادستانی تهران با مرخصی مجید توکلی

مخالفت دادستانی تهران با مرخصی مجید توکلی
http://www.kaleme.com/1392/04/24/klm-151729

در حالی که در ماه های گذشته بارها دادستانی تهران اعلام کرده بود که وزارت اطلاعات با مرخصی مجید توکلی مخالفت می کند، اکنون منابع دانشجویی گزارش می دهند که دادستان تهران به مخالفت و کارشکنی در مرخصی این فعال دانشجویی پرداخته است.

پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه امسال، دادستانی تهران به خانواده مجید توکلی اعلام کرده بود به وزارت اطلاعات به دلیل حساسیت زیاد بر روی “پرونده سنگین” مجید توکلی با مرخصی وی مخالفت می کند.

این ممانعت در حالی صورت می گرفت که در شهریورماه سال ۱۳۹۱، وثیقه ای به مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان برای مرخصی وی صادر و تودیع شده بود.

یکی از دوستان مجید توکلی به دانشجونیوز گزارش داده، که تلاش اعضای خانواده توکلی برای دیدار با دادستان تهران در هفته گذشته ناکام مانده است. وی می گوید: “اکنون نوبت دادستانی تهران است که با مرخصی مجید مخالفت کند”.

سکوت خانواده مجید خواهد شکست

در همین زمینه یکی از نزدیکان خانواده توکلی نیز می گوید که “اگر به مجید مرخصی ندهند و به این شکنجه خانواده به واسطه پاسکاری بین وزارت اطلاعات و دادستانی ادامه دهند خانواده توکلی هم این سکوت را خواهد شکست و تمام اتفاقات و نامه نگاری های انجام شده را منتشر خواهد کرد”.

مجید توکلی تاکنون بیش از ۳.۵ سال از دوران محکومیت خود را بدون هیچ گونه مرخصی سپری کرده است.

مادر این فعال دانشجویی به دلیل بیماری قادر به سفر نبوده و از ابتدای بازداشت مجید توکلی از دیدار وی محروم مانده است. علاوه بر این با قطع تماس های تلفنی زندانیان سیاسی رجائی شهر، از شنیدن صدای فرزندش نیز محروم مانده است.

خانم توکلی چندی پیش در گفتگویی با دانشجونیوز خواستار این شده بود که در روزهای ملاقات اجازه تماس تلفنی به پسرش داده شود.

مادر مجید توکلی که صدایش در بغض دوری از فرزندش پیچیده بود، اظهار داشت: “اگر میتونستم به ملاقات مجید برم سینه خیز هم بود میرفتم، ولی من بیمار چه کار کنم. کی جوابگو من هست، این فریاد من کی باید بشنوه، رسیدگی کنه، به گوش کی برسه؟”

سه بار بازداشت و ۸.۵ سال زندان

مجید توکلی، دانشجوی رشته مهندسی کشتی سازی دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک تهران)، در ١۶ آذر سال ١٣٨٨برای سومین بار بازداشت شد.

عضو سابق شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر، پس از سخنرانی در جمع دانشجویان این دانشگاه در مراسم سالگرد روز دانشجو، در حالیکه قصد خروج از درب دانشگاه را داشت، همراه با ضرب و شتم شدید ماموران امنیتی بازداشت شد.

وی در دی ماه همان سال به اتهام “اجتماع و تبانی علیه نظام”، “تبلیغ علیه نظام”، “توهین به رهبری” و “توهین به ریاست جمهوری” در شعبه ١۵دادگاه انقلاب اسلامی به هشت سال حبس تعزیری، پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی و پنج سال ممنوعیت از خروج از کشور محکوم شد. او هم چنین در دادگاهی دیگر به ریاست قاضی مقیسه، به علت انتشار نامه از داخل زندان به مناسبت روز دانشجو، به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شش ماه زندان دیگر محکوم شد.

برنده جایزه صلح دانشجویی پیش از این نیز دو بار بازداشت شده است. وی بار نخست در اردیبهشت سال ٨۶، در ماجرای جعل نشریات دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بیش از ١۵ ماه را در زندان گذراند. او هم چنین در بهمن ماه سال ٨٧، در مراسم سالگرد درگذشت مهندس بازرگان، در مقابل حسینیه ارشاد مجددا بازداشت شد و ١١۵روز را در سلول انفرادی گذراند.

مجید توکلی، هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج دوران محکومیت خویش را، بدون هیچ گونه استفاده از مرخصی از ابتدای بازداشت، در تبعید می گذراند و از حق دسترسی به تماس تلفنی نیز محروم است.

iran#
iranscope#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ