دوشنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۹۴

دو کلمه درباره اپوزیسیون ایران و تبعیض سیاسی

http://iranscope.blogspot.com/2015/04/blog-post_55.html
دو کلمه درباره اپوزیسیون ایران و تبعیض سیاسی


هر روز مطبوعات اپوزیسیون ایران پر است از مقالاتی درباره تبعیضات مختلف جمهوری اسلامی خصوصاً تبعیض های سیاسی رژیم علیه جریانات مختلف فکری و سیاسی در داخل ایران. در خارج کشور که دولت ایران قدرتی ندارد. هفته پیش نامه سرگشاده ای به پرزیدنت اوباما درباره تبعیض سیاسی در بخش فارسی صدای آمریکا نوشتم (1).


فکر می کنید چه کسانی غیر از ایرانیان در همان مؤسسه صدای آمریکا عاملین این تبعیضات هستند؟ آیا شما هم فکر می کنید که آن تبعیضگران همه نفوذی های جمهوری اسلامی هستند؟ متأسفانه در مؤسسات دیگر خبری و حقوق بشری ایرانیان در خارج نیز که کارشان صبح تا شب نقد جمهوری اسلامی است تبعیض سیاسی بطور وحشتناک وجود دارد و در مورد تبعیضهای سیاسی در خارج هم سکوت محض برقرار است. شاید توافق متقابل وجود دارد، مثل توافقهای ضمنی باشگاه های گلف درجه یکی که سیاهان را راه نمی دادند. البته نقش لابی های مختلف در این زمینه غیرقابل انکار است (2).


در اولین سالهایی که در صدای آمریکا کار می کردم همکاری به من گفت می دانی چرا در اینجا اینهمه دستشویی وجود دارد؟ کمی فکر کردم و دیدم راست می گوید تعداد دستشویی های ساختمان خیلی زیاد است. گفت بله در این ساختمان کوهن که قدیمی است در گذشته دستشویی سیاهان و سفیدان از هم جدا بوده مثل آنچه در کتابها در مورد دوران قبل از جنبش مدنی آمریکا خوانده ایم. گویی ایرانیان در بخش فارسی صدای آمریکا و در مؤسسات خبری و حقوق بشری در خارج در عصر ماقبل مارتین لوترکینگ زندگی می کنند، اقلاً تا آنجا که به تبعیض سیاسی مربوط است؛ و جالب آنکه رهبران معروف اپوزیسیون خارج حرفی در این مورد نمی زنند. شاید برای آنها مسأله ای نیست.

به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران

 سام قندچی، ناشر و سردبير
ایرانسکوپ
http://www.ghandchi.com
هفتم اردیبهشت ماه 1394
April 27, 2015

پانویس: 
1. آقای اوباما، لطفاً تبعیض سیاسی را در صدای آمریکا متوقف کنید
http://www.ghandchi.com/901-obama-voa.htm

Mr. Obama, Please Stop Political Discrimination at VOA
http://www.ghandchi.com/901-obama-voa-english.htm


2. شفافیت: خبر ایران و گروه های لابی در واشنگتن
http://www.ghandchi.com/863-iran-news-lobby-groups.htm 

Transparency: Iran News and Lobby Groups in Washington, DC
http://www.ghandchi.com/863-iran-news-lobby-groups-english.htm
 

ایرانسکوپ#
#iranscope

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ