جمعه، دی ۱۲، ۱۳۹۳

بحثی درباره راه حل محمد نوری زاد برای ایران



  
بحثی درباره راه حل محمد نوری زاد برای ایران

سالهاست احزاب، سازمانها و شخصیتهای سیاسی ایران در مورد مسائلی که ایران از انقلاب 57 تا کنون با آنها دست و پنجه نرم می کند، بحث کرده اند، برخی حتی برای ولی فقیه نامه سرگشاده فرستاده اند و گهگاه نیز راه حل های مختلفی برای خروج ایران از بحران مداوم سیاسی، اقتصادی و حقوق بشری، ارائه کرده اند.

آقای محمد نوری زاد نیز به سهم خود مدتهاست در مورد وضعیتی که ایران با آن روبروست سخن گفته و برای ایجاد تغییر فعالیت کرده است (1).

البته نوشتن نامه سرگشاده به آیت الله خمینی در گذشته، و پس از مرگ او به آیت الله خامنه ای کار تازه ای نیست. موضوعاتی مانند دستگاه های اطلاعاتی ایران نیز سالهاست مورد بررسی قرار گرفته اند (2). همچنین نقش سپاه پاسداران چه در داخل رژیم (3) و چه در اپوزیسیون مدتهاست مورد گفت و گو قرار می گیرد (4).

با اینحال کارهای محمد نوری زاد رنگی دیگر دارد. ویدیوئی دو هفته پیش تحت عنوان "خروج از تنگنا" از محمد نوری زاد منتشر شد (5). 

"خروج از تنگنا" به شکل درد و دلی با آیت الله سید علی خامنه ای تهیه شده است. گفتار با منگنه شدن ایران توسط عربستان سعودی آغاز و سپس به موضوع نقش اقتصادی سپاه پاسداران و تداخل روحانیت در دولت پرداخته، و بالاخره آقای نوری زاد پایان دادن به وضعیت امنیتی در ایران را بعنوان راه حلی برای گره گشایی از بحران، ارائه می کند.

امروز در نماز جمعه تهران حجت الاسلام کاظم صدیقی ذر سخنانی به حصر رهبران جنبش سبز و دولت پرداخت و توصیه هایی نیز برای شنوندگان خود داشت که نسبت به فعالان بازمانده جنبش سبز و دولت چگونه واکنش نشان دهند (6). 

آیا آنچه حجت الاسلام صدیقی گفت را باید پاسخ رژیم به آقای محمد نوری زاد تلقی کرد؟ اگر آری، در آنصورت بد نیست از خود بپرسیم معنی حرفهای امروز آقای صدیقی در نماز جمعه تهران چه بود؟

به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران
 
سام قندچی، ناشر و سردبير
ایرانسکوپ
http://www.ghandchi.com  
دوازدهم دی ماه 1393
January 2, 2015

پانویس:
1. صفحه فیس بوکی محمد نوری زاد
2. دستگاه امنيتی رسمی و روحانيت دولتی حرکت تازه ای را آغاز کرده اند
http://www.ghandchi.com/647-StateClergy.htm

3. سپاه پاسداران، رقيب جدّی روحانيت و شمشير دولبه احمدی نژاد!
http://www.ghandchi.com/613-IRGC.htm

 
4. آقای روحانی، سرنوشت بنی صدر یادتان است؟
http://iranscope.blogspot.com/2014/11/blog-post_19.html

 
5. محمد نوری زاد: خروج از تنگنا
https://www.youtube.com/watch?v=26KN7nrLdGo


6. اظهارات حجت الاسلام کاظم صدیقی در نماز جمعه شانزدهم دی ماه
https://www.youtube.com/watch?v=_LGw5bRUvRQ 

متون برگزیده


ایرانسکوپ#
#iranscope

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ