دوشنبه، خرداد ۱۰، ۱۳۸۹

مادر حسين رونقی ملکی با اعتصاب غذا و فريادهای خود ملاقات حضوری با پسرش را گرفت، رهانا


مادر حسين رونقی ملکی با اعتصاب غذا و فريادهای خود ملاقات حضوری با پسرش را گرفت، رهانا
http://news.gooya.com/politics/archives/2010/05/105569.php

سومين ديدار حسين رونقی ملکی، وبلاگ‌نويس و روزنامه‌نگار با خانواده‌اش در حالی صورت گرفت مادر وی در مقابل زندان اوين دست به اعتصاب غذا زده بود.

مجتبی سميع‌نژاد - رهانا: پدر و مادر حسين رونقی ملکی، فعال حقوق بشر و وبلاگ‌نويس پس از مکالمه‌ی کوتاهی با فرزندشان و اطلاع يافتن از شرايط جسمی وخيم وی در زندان در ملاقاتی با عباس جعفری دولت‌آبادی خواستار ملاقات حضوری با فرزند خود شدند که با آن مخالفت شد.

يکی از اعضای خانواده‌ی حسين رونقی ملکی در گفتگو با خبرنگار رهانا گفت: در خواست ملاقات با حسين در حالی از سوی دادستان تهران رد شد که خبر اعتصاب غذای او به همراه مجيد توکلی و کوهيار گودرزی در رسانه‌‌ها منتشر شده بود، اما اين در حالی بود که به دليل مشکل کليه که حسين در زندان از آن رنج می‌برد، خانواده‌ی او اصرار بر ملاقات با فرزندشان داشتند.

وی در ادامه گفت: همزمان با شنيدن جواب منفی برای ملاقات حضوری، مادر حسين رونقی همزمان با فرزندش تصميم به اعتصاب غذا گرفت.

او با اشاره به حضور و اعتصاب غذای مادر حسين رونقی ملکی در مقابل زندان اوين گفت: در خواست مادر حسين اين بود که تا زمانی‌که ملاقاتی انجام نگيرد همچنان در مقابل زندان اوين به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد. از سوی ديگر در مقابل اين اعتصاب غذا، ماموران امنيتی زندان گفته بودند تا هر وقت می خواهيد در اعتصاب غذا باقی بمانيد و قرار نيست که با اين اعتصابها به خواست‌های خودتان برسيد.

وی اظهار داشت: تا جايی که بعد از چند روز که از اعتصاب غذای مادر حسين رونقی می‌گذشت، با توجه به عدم همکاری مسئولان برای ملاقات حضوری، مادر رونقی با داد و فرياد اعتراض خود را نسبت به وضع موجود در مقابل زندان اوين عنوان کرد و به علت جلوگيری از ايجاد فضای متشنج توسط او و آرام کردن جو حاکم، ماموران او را به دستور مقامات زندان به داخل راهنمايی و پس از ديدار با قاضی زندان و بيان خواسته های خود و اعتراض به عدم صدور مجوز برای ملاقات با فرزندش ، قاضی اجازه ملاقات حضوری با فرزندش را صادر کرد.

وی در ادامه گقت: در اين ملاقات حسين با توجه به بيماری قلبی و وضع بد جسمی و روحی مادرش اصرار در شکستن اعتصاب غذای مادر خود را کرد.

پس از اين ملاقات حسين رونقی ملکی، وبلاگ‌نويس و فعال حقوق بشر به سلول انفرادی منتقل شد. اين سومين ملاقات وی با خانواده در طول ۶ ماه بازداشت او بوده است.

شرايط جسمی وی طی آخرين تماس تلفنی او که شنبه شب با خانواده خود داشته مناسب عنوان نشده به صورتی که وی به راحتی قدرت تکلم نداشته و از ضعف عمومی برخوردار بوده است.

گفته می‌شود که پرونده حسين رونقی پس از شش ماه بازداشت در زندان اوين در مراحل پايانی خود قرار دارد و طی هفته جاری بازجويی وی تکميل خواهد شد.

حسين رونقی ملکی (بابک خرمدين) در دی ماه ۱۳۸۸ بازداشت و در تاريخ سوم خرداد ماه در پی اعتصاب غذا به سلول‌های انفرادی زندان اوين منتقل شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ