سه‌شنبه، آبان ۲۳، ۱۳۹۱

بیانیه جبهه دموکراتیک ایران در رابطه با کشته شدن ستار بهشتی

بیانیه جبهه دموکراتیک ایران در رابطه با کشته شدن ستار بهشتی
سه شنبه 13 نوامبر 2012
http://www.hambastegi-iran.org/spip.php?article2401


ستار بهشتی همان گونه که بارها پیش بینی کرده بود، در دستان سیاه استبداد به بند کشیده، شکنجه و در نهایت در راه آزادی وطن در شکنجه گاه های حکومت جمهوری اسلامی جان سپرد و نام و یاد خود را در تاریخ این سرزمین جاودانه کرد .

او که کارگری زجر کشیده ولی آگاه به زمان خویش بود، گزندگی بی کفایتی کار به دستان حکومت جمهوری اسلامی را در حفظ منافع ملی و اموال عمومی با گوشت و استخوان خویش لمس کرده بود و نتیجه آن را فقر عمومی و گسترش دامنه فساد در جامعه می دانست .

او فضای خفقان جامعه را که فرصت هر گونه اعتراض را سلب کرده، می دید ولی در برابر سرکوب جمهوری اسلامی تسلیم نگردید و سودای احقاق حقوق از دست رفته ملت ایران را هم چنان در سر داشت . ایشان حشمت اله طبرزدی، دبیر کل جبهه دموکراتیک ایران را به عنوان الگوی خود برای مبارزه با استبداد انتخاب نمود و همواره می گفت و می نوشت که آگاهی، شجاعت و شهامت طبرزدی راهنمای عمل او می باشد . همان گونه که در وبلاگش نوشته بود :

"آقای طبرزدی برای این بنده سمبل استقامت و مقاومت است و پای گذاشتن در راه خدمت به وطنم را مدیون حرکت های ایشان می دانم . و اگر عکس پروفایل وبلاگم و فیس بوک اینجانب مزین به عکس آقای طبرزدی است، دوست دارم این سمبل مقاومت را همیشه پیش رو داشته باشم و بدانم عزیزانی چون ایشان در کشور خود داریم و این امر باعث دل گرمی برای من است ."

جبهه دموکراتیک ایران ضمن گرامی داشت یاد و خاطره جان باختگان راه آزادی ایران به خصوص ستار بهشتی، فعال سیاسی، وبلاگ نویس و از هواداران جبهه دموکراتیک ایران از گروه ها و تشکل های حقوق بشری و سیاسی جهان درخواست دارد با پیگیری قتل فعالان سیاسی در زندان های حکومت جمهوری اسلامی اجازه ندهند قدرت های جهانی، آینده و جان این زندانیان را وجه المصالحه ارتباط با جمهوری اسلامی قرار دهند و با پیگیری دائم خود حکومت را وادار به پاسخ گویی در این زمینه نمایند .

هم چنین از تمامی گروه ها و تشکل های جهانی حقوق بشری و سیاسی درخواست دارد از سازمان ملل متحد بخواهند با فرستادن نمایندگان خود به ایران از زندان های حکومت جمهوری اسلامی بازدید کرده و وضعیت زندانیان سیاسی– عقیدتی را به طور منظم پیگیری نماید .

و اکنون خون به نا حق ریخته ستار بهشتی چنان دامان حکومت جمهوری اسلامی را گرفته که پایوران حکومت هر یک به طریقی سعی در دوری خود از این واقعه هولناک داشته و به شکلی وعده پیگیری و برخورد سریع و قاطع با مقصرین را داده اند . ولی این برای وجدان بیدار ملت ایران کافی نیست و در کنار مقصرین باید به سراغ مسببین چنین جنایت هایی نیز رفت و سطح برخورد را در کنار عاملین به آمرین نیز بکشانند .

و همگان دست در دست هم نباید بگذاریم که این بار هم مانند گذشته و آن چه بر سر پرونده زهرا کاظمی، اکبر محمدی، زهرا بنی یعقوب، امیر حشمت ساران، امید رضا میر صیافی، هدی رضا زاده صابر و هزاران هزار جان باخته راه آزادی ایران رفته است، بر سر پرونده ستار بهشتی بیاید... که تاریخ بر ما نخواهد بخشید .

زنده باد آزادی – بر قرار باد دموکراسی – گسسته باد زنجیر استبداد

جبهه دموکراتیک ایران

ایران/تهران – 21 آبان ماه سال 1391

iran#

بايگانی وبلاگ