جمعه، آبان ۱۲، ۱۳۹۱

وضعیت وخیم حسین رونقی نام مستعار بابک خرمدین

وضعیت وخیم حسین رونقی نام مستعار بابک خرمدین
پنج شنبه 1 نوامبر 2012
http://www.hambastegi-iran.org/spip.php?article2372

خبرگزاری هرانا - با وجود وخامت وضع جسمانی حسین رونقی ملکی و وجود لخته‌های خون در ادرار وی، دادستان از اعزام او به بیمارستان امتناع می‌کند.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسین رونقی ملکی وبلاگ نویس زندانی که در زمینه رفع فیلترینگ اینترنت تلاش می‌کرد، در سال ۱۳۸۸ بازداشت شد.

وی به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان دچار مشکلات فراوانی شده و کلیه چپ وی ۹۰ درصد از کارافتاده است و کلیه راست او تنها ۸۰ درصد کارمی‌کند و تاکنون حدود ۷ بار در زندان مورد عمل جراحی کلیه قرار گرفته است.

حسین رونقی ملکی که ۲۱ تیرماه سال جاری با سپردن قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی استعلاجی اعزام شد، پس از وقوع زلزله در آذربایجان راهی مناطق زلزله زده شد و به همراه ۳۴ فعال مدنی و حقوق بشری دیگر در کمپ سرند، توسط نیروهای امنیتی بازداشت گردید.

حسین در طی این بازداشت مورد ضرب و شتم نیروهای امنیتی قرار گرفت و بخصوص مامورین امنیتی چندین ضربه به کلیه‌های وی وارد کردند که این موضوع خود دلیل بد‌تر شدن وضعیت کلیه‌های وی گردید.

وی در زندان تبریز دچار خونریزی کلیه شد و هیچ امکانات درمانی هم برایش وجود نداشت و بعد هم به بند ۳۵۰ اوین تهران منتقل شد که همچنان از درمان او خودداری می‌کنند و زمانی که باید در بیمارستان و تحت معالجه باشد، در زندان و بدون امکانات پزشکی نگهداری می‌شود.

طبق آخرین اخباری که بدست گزارشگر هرانا رسیده است: اکنون در زندان کلیه‌های او دچار ناراحتی بیشتری شده و در حال عفونت کردن است و علاوه بر تکرر ادرار و سوزش در هنگام ادرار، حتی لخته‌های خون در ادرارش وجود دارد. درد همیشگی کلیه‌ها هم که از زمان زندان تبریز وجود داشت شدید‌تر شده است. این مسائل هم سبب شده که صورتش متورم شده و بدنش هم مقداری متورم گردد. دادستانی تهران هم تا این لحظه از اعزام وی به بیمارستان امتناع کرده است و ادامه نگهداری وی در بیمارستان بسیار خطرناک می‌باشد.

iran#

بايگانی وبلاگ