سه‌شنبه، فروردین ۱۷، ۱۳۹۵

نامه حسین رونقی به سردار جعفری؛ اعتراض به حق‌کشی‌ها و قانون‌شکنی‌های سازمان اطلاعات سپاه

نامه حسین رونقی به سردار جعفری؛ اعتراض به حق‌کشی‌ها و قانون‌شکنی‌های سازمان اطلاعات سپاه
http://iranscope.blogspot.com/2016/04/blog-post_11.html

اشتراک دوشنبه, ۱۶ فروردین, ۱۳۹۵
چکیده :سازمان اطلاعات سپاه با سوء‌استفاده از اختیارات فراقانونی و اعمال نفوذ، اقداماتی انجام داده که عملا استقلال دستگاه قضایی را سلب و حقوق فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را به شدت نقض می‌کند. اگر قدرت ندارید که سازمان‌ها و نهادها و اشخاص زیرمجموعه خود را مدیریت کنید تا به قوانین جمهوری اسلامی ایران التزام داشته باشند، دست‌کم استعفا کنید تا شریک جرائمی که هر روز تکرار می‌شود نباشید. ...

سیدحسین رونقی ملکی، زندانی سیاسی سبز که در اعتراض به عدم رسیدگی مسئولین زندان به مشکلات جسمانی اش دست به اعتصاب غذا زده است، در نامه‌ای به سردار عزیز جعفری فرمانده سپاه پاسداران نوشته است: اگر قدرت آن را ندارید که سازمان‌ها و نهادها و اشخاص زیرمجموعه خود را مدیریت کنید تا به قوانین جمهوری اسلامی ایران التزام داشته باشند دست‌کم به عنوان یک اقدام اعتراضی و برای جلوگیزی از تداوم این روندهای نادرست از سمت خود استعفا کنید تا شریک جرائمی که هر روز تکرار می‌شود نباشید.

به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی محبوس در بند ۷ زندان اوین در نامه خود خطاب به سردار جعفری، که پیش از نوروز ۹۵ به نگارش درآمده، تصریح کرده است: سازمان اطلاعات سپاه که علی‌القاعده از مجموعه های تحت مدیریت شماست بدون رعایت قوانین جاری کشور و یا سوء‌استفاده از اختیارات فراقانونی و همچنین با اعمال نفوذ غیرقانونی اقداماتی انجام داده و می‌دهند که عملا استقلال دستگاه قضایی را سلب و حقوق فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را که به عنوان متهمان امنیتی محاکمه و محکوم می‌شوند به شدت نقض می‌کند.

حسین رونقی ملکی در آذر ماه سال ۸۸ بازداشت و در مهر ماه سال ۸۹ به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد. این وبلاگ نویس و فعال حقوق بشر به علت مشکلات جسمانی از زندان آزاد و توقف اجرای حکم به او اعلام شد، اما در روندی غیرقانونی باز او را به زندان برگرداندند. وی بار دیگر به دلیل مشکلات کلیوی و وخامت حالش در روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه به قید وثیقه و برای ادامه درمان، از بند هفت زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شده بود.

حسین رونقی ملکی در حالی به زندان بازگشت که پزشکان بازرسی سازمان زندان‌ها نیز گفته‌اند شرایط زندان برای نگهداری وی با توجه به مشکلات جسمانی اش به هیچ عنوان مناسب نیست و خطرات زیادی دارد.

طبق پرونده پزشکی حسین رونق ملکی، وی به شدت از بیماری کلیوی رنج می برد بطوری که کلیه چپ وی بر اساس نظر پزشکی قانونی کارکرد واضحی ندارد و باید کلیه راست تحت شرایط خاصی و پیگیری های مداوم حفظ شده و آسیب نبیند. بیماری گوارشی (زخم مزمن اثنی عشر و رفلاکس مری و رفلاکس صفراوی معده) همچنان ادامه دارد از دیگر مشکلات جسمانی وی هست که با رعایت رژیم غذایی خاص و استفاده مداوم از داروها، این مشکلات کنترل شده است شرایطی که در زندان وجود ندارد.

این زندانی سیاسی همچنین دچار مشکل خونی و ریوی است و به گفته پزشکان متخصص مشکل ریوی آسیب دیدگی هر دو ریه را نشان می دهد و تشخیص اولیه ابتلا به آسم (رسترکتیو ریه ها) بوده که باید مراحل تشخیصی کامل گردد. همچنین غلظت خون بالا مشکلات دیگری برای وی فراهم آورده که باید تحت نظر پزشک قرار گیرد. مشکل افتادگی دریچه میترال قلب، آریتمی قلب همراه با افت و خیز فشار خون از دیگر مشکلاتی است که در شرایط استرس زا خطرناک خواهد شد. پروستات، آرتروز زانو و گردن، التهاب طحال بدلیل غلظت خون بالا از دیگر مواردی هست که باعث بدتر شدن اوضاع جسمی وی خواهد شد.

متن نامه سیدحسین رونقی را که برای انتشار در اختیار کلمه قرار گرفته است، با هم می‌خوانیم:

بسم الله الرحمن الرحیم

و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل ان الله نعما یعظکم به ان الله کان سمیعا بصیرا

چون میان مردم داوری می‌کنید، عادلانه داوری کنید، حقّا که خداوند شما را به نیکوکاری موعظه می‌کند، همانا خداوند همواره شنوا و بیناست.

فرمانده محترم سپاه پاسداران جمهوری اسلامی

جناب آقای عزیز جعفری

با سلام

اینجانب سیدحسین رونقی ملکی فرزند سیداحمد بیش از ۶ سال است که بر اساس حکم ناعادلانه تحمیلی از سوی بازجویان سازمان اطلاعات سپاه به قاضی پرونده (قاضی پیرعباس) در حبس به سر می‌برم و بر اساس حکمی که فاقد وجاهت قانونی و شرعی است باید ۱۵ سال از بهترین سال‌های عمر خود را بدون داشتن حق دادرسی عادلانه در زندان بگذرانم. در این مدت ۶ سال نه تنها خودم که خانواده‌ام نیز همگام با من رنج و محنت کشیده‌اند. خانواده‌ای که ریشه در خاک این سرزمین دارند و رنج‌های بسیار برای پیشرفت و آبادانی آن تحمل کرده‌اند.

جناب آقای عزیز جعفری

هدف از نگارش این نامه خطاب به جنابعالی صرفا آن است که اگر نمی‌دانید به اطلاع شما برسانم سازمان اطلاعات سپاه که علی‌القاعده از مجموعه های تحت مدیریت شماست بدون رعایت قوانین جاری کشور و یا سوء‌استفاده از اختیارات فراقانونی و همچنین با اعمال نفوذ غیرقانونی اقداماتی انجام داده و می‌دهند که عملا استقلال دستگاه قضایی را سلب و حقوق فعالان سیاسی و اجتماعی و فرهنگی را که به عنوان متهمان امنیتی محاکمه و محکوم می‌شوند به شدت نقض می‌کند، به نحوی که عدالت در قضاوت عملا در نظام جمهوری اسلامی دچار قلب معنا و استحاله ماهیت شده و در معرض تردید جدی در افکار عمومی قرار گرفته است.

فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

من و بسیاری از دوستداران کشور و ملت ایران که نگران آینده سرزمین و مردم خود هستیم سال‌ها در راستای دفاع از منافع ملی و حقوق بشر فعالیت‌هایی داشته‌ایم که متاسفانه به زعم بازجویان اطلاعات سپاه فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی و امنیت کشور عنوان و با احکام سنگین و ناعادلانه تحمیلی از سوی بازجویان به چند قاضی مطیع پاسخ داده شده است. ۱۵ سال حبس برای اینجانب نیز از جمله همان احکام ناعادلانه است که مطابق با هیچ منطق حقوقی سنخیتی با فعالیت‌هایم ندارد. بازجویان قانون‌شکن اطلاعات بر‌خلاف اصول قانون اساسی و قوانین جاری و آیین دادرسی کیفری با من برخورد کرده‌اند و در تعارض آشکار با عدالت، اسلام و قوانین جاری کشور که برای جرم من که جرم سیاسی است حداکثر ۴ سال حبس پیش بینی کرده، مرا به ۱۵ سال حبس ظالمانه محکوم کرده‌اند.

جناب آقای عزیز جعفری

در این روزها که عموم مردم در تکاپوی حلول سال نو و تعطیلات عید نوروزند، من با جسمی رنجور و ناخوش در حال گذراندن هفتمین سال از حکم حبس ناعادلانه خود در زندان اوین هستم و به ناچار همگام با خانواده‌ام که سال‌هاست عید ندارند و با نگرانی نسبت به وضعیت فرزند در بند خویش سال نو را آغاز می‌کنند، در اعتراض به قانون‌شکنی‌های حاکم که حضرت‌عالی نیز علی‌القاعده از آن بی‌خبر نبوده و گاه به گاه از عملکرد خلاف قانون اطلاعات سپاه گله کرده‌اید دست به اعتصاب غذا می‌زنم. اعتراض من به عدم اجرای قانون اساسی، قانون مجازات اسلامی و آئین دادرسی کیفری و نیز دخالت‌های اطلاعات سپاه در امور قضایی و پزشکی قانونی است.

اعتراض من به ۱۵ سال حکم ناعادلانه حبس است. اعتراض من به روند جاری و مستمر بی‌عدالتی‌هاست، هم نسبت به خودم و هم نسبت به دیگران، و در این مسیر از فدا کردن جان خود نیز پروا ندارم. من قصد دارم صدای اعتراض خود را نسبت به حق‌کشی و بی‌عدالتی‌هایی که به نام اسلام انجام می‌شود به گوش همگان برسانم و در خاتمه به شما توصیه می‌کنم اگر قدرت آن را ندارید که سازمان‌ها و نهادها و اشخاص زیرمجموعه خود را مدیریت کنید تا به قوانین جمهوری اسلامی ایران التزام داشته باشند دست‌کم به عنوان یک اقدام اعتراضی و برای جلوگیزی از تداوم این روندهای نادرست از سمت خود استعفا کنید تا شریک جرائمی که هر روز تکرار می‌شود نباشید. ضمنا مسئولیت حفظ سلامت و جان من مستقیما برعهده سپاه پاسداران می باشد.

در پس هر قانون
اتهامی که به ما بخشودند
حق بی‌باوری ما بود
آه …
جرم سنگینی بود
چه صبورانه تحمل کردیم…
(نصرت رحمانی)

با احترام
سیدحسین رونقی ملکی
زندان اوین

منبع:


----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ