دوشنبه، شهریور ۱۳، ۱۳۹۱

ژیلا بنی یعقوب برای اجرای حکم خود به زندان اوین رفت

ژیلا بنی یعقوب برای اجرای حکم خود به زندان اوین رفت
12 شهریور 1391 - - نسخه قابل چاپ
http://www.we-change.org/spip.php?article9910



کانون زنان ایرانی :ژیلا بنی یعقوب، روزنامه نگار و سردبیر وب سایت کانون زنان ایرانی، صبح امروز در دادسرای زندان اوین بازداشت و به بند زنان این زندان منتقل شد .

این روزنامه نگار به یک سال زندان و 30 سال محرومیت از روزنامه نگاری محکوم شده است .وی به همراه همسرش بهمن احمدی امویی ، روزنامه نگار زندانی که اکنون در زندان رجایی شهر نگهداری می شود، خرداد ماه سال 88 بازداشت شد و بعد از دو ماه بازداشت موقت با قید وثیقه آزاد شد .این در حالی است که همسر او سه سال گذشته را در زندان های اوین و رجایی شهر سپری کرده است .امروز این روزنامه نگار هم برای گذراندن یک سال حبس قطعی اش به زندان اوین بازگردانده شد .

ژیلا بنی‌یعقوب، روزنامه نگار وسردبیر وب سایت کانون زنان ایرانی سالها در تحریریه روزنامه های مختلف از جمله همشهری، نورو، وقایع اتفاقیه، یاس نو، صبح امروز، آفتاب آمروز، سرمایه و ...به عنوان خبرنگار و دبیر سرویس اجتماعی فعالیت داشته است . او در سال 2010میلادی برنده جایزه بین المللی شجاعت در روزنامه نگاری از بنیاد بین المللی رسانه های زن و همچنین برنده جایزه جهانی آزادی بیان از سازمان روزنامه نگاران کانادایی شد. این روزنامه نگار همچنین در سال 2011 جایزه ویژه آزادی بیان سازمان گزارشگران بدون مرز را از آن خود کرد.

iran#

بايگانی وبلاگ