سه‌شنبه، خرداد ۰۷، ۱۳۹۲

مجله مهر: صدای مصدق و کاشانی را پس از 60سال بشنوید

صدای مصدق و کاشانی را پس از 60سال بشنوید
مجله مهر

نطق های آتشین دکتر محمدمصدق و آیت الله ابوالقاسم کاشانی در دوره هفدهم مجلس شورای ملی و درباره صنعت نفت از جمله سخنان تاریخیادوار مختلف مجلس است. گوشه ای از این تطق ها را به مناسبت سالروز افتتاح مجلس شورای اسلامی بشنوید.
مجله مهر: امروز سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شورای اسلامی است. هفتم خردادماه سال 1359 اولین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی شکل گرفت که حدود یک سال و نیم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مجلس شورای ملی به «مجلس شورای اسلامی» تغییر نام داد و مردم با رای مستقیم خود، نمایندگانشان را به قوه مقننه جمهوری اسلامی ایران فرستادند.
مجلسی که تا پیش از این چهره های ماندگاری همچون آیت الله سیدحسن مدرس، دکتر محمد مصدق و آیت الله سیدابوالقاسم کاشانی را به خود دیده بود.
به بهانه سالروز افتتاح مجلس شورای اسلامی، «مجله مهر» دو فایل صوتی از سخنرانی های دکتر مصدق و آیت الله کاشانی را پس از حدود 60 سال منتشر می کند. این سخنان در دوره هفدهم مجلس شورای ملی  در بین سالهای 1330 تا 1332 و در جریان بحث های مربوط به ملی شدن صنعت نفت ایران بیان شده است.
این فایلها برای نخستین بار پس از حدود 60 سال و در جریان چهارمین نشست تخصصی تاریخ مجلس که 24 اردیبهشت ماه برگزار شد پخش شد.
صدای دکتر مصدق را اینجا بشنوید.
صدای آیت الله کاشانی را اینجا بشنوید.




iran#
iranscope#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ