چهارشنبه، خرداد ۱۷، ۱۳۹۱

حسین رونقی ملکی وارد اعتصاب خشک شد

حسین رونقی ملکی وارد اعتصاب خشک شد
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱
فرشته قاضی
f.ghazi(at)roozonline.com

http://www.roozonline.com/persian/news/newsitem/archive/2012/june/06/article/-680dbf8eb7.html

پدر حسین رونقی ملکی در مصاحبه با "روز" از اعتصاب خشک فرزندش خبر داده و از دادستان تهران خواسته که کارشناس پرونده (بازجو) پسرش را از او دور کند و دستور دهد این زندانی سیاسی زیر نظر دادستان درمان شود.

احمد رونقی ملکی گفت که روز گذشته بازجوی حسین در بیمارستان حضور یافته و با انتقال او به اتاقی دیگر در همان بیمارستان، امکان ملاقات و ارتباط با خانواده رااز او گرفته است.

حسین رونقی ملکی، فعال حقوق بشر و وبلاگ نویس جوان از سوی شعبه 26 دادگاه انقلاب به 15 سال حبس تعزیری محکوم شده. او 22 آذر 88 در خانه اش در شهرستان ملکان بازداشت شد.

در زندان کلیه های او آسیب دیده و 5 بار تحت عمل جراحی قرار گرفته. با این حال و به گفته پدرش در حال حاضر یک کلیه حسین به طور کامل و یک کلیه دیگرش 20 درصد از بین رفته است. این زندانی تاکنون اجازه یک روز مرخصی را نیز نداشته و وضعیت جسمانی اش روز به روز وخیم تر می شود.

آقای رونقی ملکی که در حال حاضر در اعتصاب غذا به سر می برد از روز یکشنبه به بیمارستان منتقل شده، اما برخی گزارش ها حکایت از این دارد که درمان این زندانی سیاسی به دلیل ممانعت او شروع نشده است.

احمد رونقی ملکی، پدر حسین شب گذشته در مصاحبه با "روز" گفت که پسرش دست به اعتصاب خشک زده است.

او توضیح داد: کارشناس پرونده حسین آمد بیمارستان و او را به اتاق دیگری منتقل کرد که ما نمیدانیم کجاست و در چه شرایطی است. او به حسین گفت که به هیچ عنوان مرخصی استعلاجی نمیدهیم مگر اینکه قبول کنی و بگویی که از بیگانگان پول گرفته ای و... این بازجو همان است که پرونده حسین دستش بوده و به او اتهامات گوناگون زده و فشار می آورد که حسین مصاحبه کند. او دیروز هم به حسین گفته در صورتی مرخصی میدهد که مصاحبه تلویزیونی کند. من آنجا بودم و اعتراض کردم که زد توی سینه ام و دستور داد مرا بیرون کنند. آخرین حرفی هم که از حسین شنیدم این بود که گفت دست به اعتصاب خشک میز.دیگر از او خبر ندارم.

پدر حسین رونقی ملکی افزود: مسئول اعتصاب خشک پسرم، بازجوی اوست.اگر پسرم بمیرد یا هر اتفاقی برای او بیفتد مسئولیت اش با بازجو است. من از آقای دادستان درخواست رسیدگی دارم. از آقای جعفری دولت آبادی میخواهم که امنیت پسرم و خانواده ام را تامین کند. ما با این این بازجو هیچ امنیتی نداریم؛ او شخصا مرا تهدید کرده. آن همه اتهام به پسر من زد برایش پرونده سازی کرد و هیچ وقت هم مدرکی رو نکرد، اکنون آمده بیمارستان و ما را بیرون میکند و پسرم را به اتاق دیگری می برد. ما فقط خواستار این هستیم که شخص دادستان سریعا جلوی رفتارهای غیر قانونی بازجوی پسرم را بگیرد. از رئیس قوه قضائیه، مقامات قضایی و رهبر انقلاب هم میخواهم این مساله را رسیدگی کنند و فردی را که باعث شده زیر شکنجه کلیه های پسرم از بین بروداز او دور کنند.

آقای رونقی ملکی می گوید که شب گذشته نامه ای نوشته و به دفتر دادستان تهران ارائه داده :شبانه نامه را دادم دفتر اقای دادستان و درخواست کردم کمک کند.خواستم شرایط طوری فراهم شود که پسرم درمان شود. الان پسرم را از دست ماموران زندان گرفته اند و در دست نیروهای سپاه است به ما هم گفتند حق ملاقات نداریم. من پسرم را سالم تحویل داده ام ومیخواهم سالم هم او را تحویل دهند.

پدر رونقی‌ملکی پیش از این درباره علت ندادن اجازه استفاده از مرخصی به فرزند خود٬ ‌گفته بود: میخواهند حسین مصاحبه تلویزیونی و علیه خود اعتراف کند اما حسین به هیچ عنوان حاضر به چنین چیزی نیست. بعد می گویند اگر مرخصی دهیم حسین به خارج فرار میکند بارها به آنها گفته ام، الان باز هم می گویم پسر من اگر اهل فرار بود دست شما نمی افتاد. پسر من این همه هزینه میدهد به عشق کشورش و برای کشورش. او به هیچ وجه خاک کشورش را ترک نمیکند. حسین جانش را برای همین خاک میدهد اما از این خاک نمی رود.

مادر وی نیزگفته بود: حسین چند بارجراحی شده، هر بار هم به زندان بازگشته. نه کسی هست به او برسد نه وضعیت زندان طوری است که او بتواند مداوا را ادامه دهد و استراحت کند. متاسفانه وضعیت اش اصلا خوب نیست و من خیلی نگران ام. رفتیم دادستانی و باز درخواست مرخصی کردیم گفتند دادستان نامه ای به سپاه نوشته ولی هنوز جوابی نیامده. پزشکان حسین نامه نوشته بودند که حسین نیاز به مرخصی دارد و وضعیت زندان برای او مساعد نیست، پزشکی قانونی هم تایید کرده بود اکنون هم دادستان نامه نوشته اما باز هم خبری نیست. بازجویان حسین و قاضی پیرعباسی مخالفت میکنند. نمیدانم دیگر چه میخواهند و به چی راضی می شوند؛ به اینکه حسین در زندان از بین برود؟

حسین رونقی ملکی در حال حاضر در بیمارستان هاشمی نژاد تهران بستری است.




iran#

بايگانی وبلاگ