شنبه، تیر ۱۰، ۱۳۹۱

قصد اعتصاب جمعی زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در اعتراض به انتقال به بند کاملا امنیتی و بسته

قصد اعتصاب جمعی زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در اعتراض به انتقال به بند کاملا امنیتی و بسته
شنبه 30 ژوئن 2012
http://www.hambastegi-iran.org/spip.php?article2118

 
بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران " وزارت اطلاعات زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج را تحت فشار و مورد تهدید قرار داده است که آنها را به یک بند دیگر با شرایط غیر انسانی و کاملا بسته منتقل کند.

روز شنبه 10 تیر ماه به زندانیان سیاسی سالن 12 بند 4 زندان گوهردشت گفته شد که باید وسایل خود را جمع آوری نمایند و به بند 10 که تازه راه اندازی شده است منتقل شوند اما با اعتراض شدید تمامی زندانیان سیاسی مواجه شد. پس از این اعتراضات به زندانیان سیاسی گفته شد که می توانند تعدادی را به عنوان نماینده برای دیدن بند جدید بفرستند. هنگامی که تعدادی از نمایندگان زندانیان سیاسی به بند 10 مراجعه کردند و با شرایط غیر انسانی و غیر قابل تصور مواجه شدند به مسئولین زندان اعلام کردند که به هیچ وجه حاضر به رفتن به چنین جایی نخواهند بود.

فضای بند 10 حدودا یک چهارم فضای سالن فعلی زندانیان سیاسی را دارا است . این بند از 4 سلول تشکیل شده است و به همین نسبت تعداد سرویسهای بهداشتی و حمام های آن محدود می باشد.حیاط هواخوری آن یک هشتم هواخوری سالن زندانیان سیاسی فعلی می باشد.و کریدوری به طول 10 متر در آن وجود دارد. تمامی دربهای آن بسته است و محیط آن دقیقا همانند بند 209 زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات می باشد. پس دیدار نمایندگان زندانیان سیاسی از بند10 و تشریح وضعیت آن برای سایر زندانیان سیاسی تمامی زندانیان سیاسی از رفتن به آنجا امتناع ورزیدند و اعلام کردند به هیچ وجه حاضر به رفتن به چنین جایی با چنین شرایطی نخواهند بود.

از طرفی دیگر تمامی زندانیان سیاسی از طیف های مختلف اعلام کردند در اعتراض به ایجاد شرایطی بسته تر از شرایط موجود قصد دارند از امروز بعد ظهر اقدام به اعتصاب غذا نمایند. محمد مردانی رئیس زندان و علی خادم معاون زندان فشارهای و تهدیدات زیادی را علیه زندانیان سیاسی بکار می برند تا آنها را وادار به رفتن به بند جدید تاسیسی که تقریبا آنها را از هر لحاظ در ایزولۀ کامل قرار خواهد داد می کنند.

تصمیم گیری در مورد زندانیان سیاسی توسط علی خامنه ای ولی فقیه رژیم صورت می گیرد و تصمیمات وی بوسیلۀ قوۀ قضلییه و وزارت اطلاعات به اجرا گذاشته می شود.

فقط درطی خرداد ماه 2 زندانی سیاسی به نام های منصور رادپور و محمد زالیه در اثر فشارهای غیر انسانی و عدم درمان به قتل رسانده شدند و در حال حاضر خبرنگار زندانی بهمن احمد امویی در سلولهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج و زندانی سیاسی ارژنگ داودی در سلول انفرادی بند 209 زندان اوین شکنجه گاه زندان اوین نگهداری می شوند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ایجاد شرایط طاقت فرسا و غیر انسانی برای زندانیان سیاسی که در حال طی کردن محکومیت عیر قانونی و غیر انسانی هستند را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای ولی فقیه رژیم به شورای امنیت سازمان ملل متحد برا ی گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.

فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران

10 تیر 1391 برابر با 30 ژوئن 2012

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

http://hrdai.net

info@hrdai.net



iran#

بايگانی وبلاگ