دوشنبه، دی ۲۸، ۱۳۸۸

پیشگیری و درمان اثرات گاز اشک آور / اسپری فلفل


ايميل فورورد شده

پیشگیری و درمان اثرات گاز اشک آور / اسپری فلفل:

۱-- خونسردی خود را حفظ کنید، به آرامی تنفس کنید و با خاطر بسپارید که این اثرات موقتی هستند!
۲-- با پوشاندن بدن خود تا جائی که میتوانید نقاط معرض تماس را به حداقل برسانید.
۳-- استفاده از پارچه‌ای --برای ماسک یا پیشانی بند-- که آغشته به آبلیمو یا سرکهٔ سیب است تا حد زیادی باعث کاهش اثرات ناخوشایند گاز‌های فوق میشود.
۴-- اگر گاز‌های فوق را تنفس کردید: سرفه کنید، آب دهان خود را قورت ندهید بلکه آنرا تف کنید، دماغ خود را بدمید و دهانتان را با آب بشوید.
۵-- اگر از لنز چشمی استفاده می‌کنید سریعا و در اولین فرصت مناسب آنها را از چشمان خود “با دستانی تمیز” که با گاز‌های فوق آلوده نیستند دربیا‌ورید.
۶-- اگر گاز‌های فوق به چشمانتان پاشیده شد، چشمانتان را با مخلوط: ۱/۲ آب+ ۱/۲ شربت ضد اسید معده بشوید. --توجه مهم: فقط از شربتهأیی استفاده کنید که دارای هیدروکسید آلمینیوم یا هیدروکسید مگنزیوم هستند.--

درمان جراحت گلوله:
۱-- مجروح را حتی‌الامکان تکان ندهید ، مگر اینکه جانش در معرض خطر آنی قرار داشته باشد. --مثل: در وسط خیابان یا در تیر‌رس باشد--
۲-- کمک‌های اولیه خیلی‌ ساده را انجام دهید: اگر مجروح بیهوش شده ولی هنوز نفس میکشد، راه تنفس او را باز نگاه دارید. اگر نفس نمیکشد به اوتنفس مصنوعی‌ بدهید.
۳-- زخمهأیی را که خونریزی میکنند تحت کنترل بگیرید
۴-- اگر جراحت گلوله در ناحیه سینه است آنرا با تکه‌ای‌ پلاستیک بپوشانید--پانسمان کنید-- تا از ورود هوا به داخل زخم جلوگیری کند. اینکار همچنین از خالی‌ شدن ریه از هوا هم جلوگیری می‌کند. در صورتی‌ که مجروح از بدترشدن نفس تنگی آاش خبر دهد پانسمان را بردارید.
۵-- مجروح را اگر هشیار و بهوش است در راحترین حالت نشسته یا خوابیده که برایش امکان داشته باشد قرار دهید.
۶-- اگر مجروح بیهوش است او را در موضع هوش‌آوری قرار دهید. برای قراردادن مجروح به موضع هوش‌آوری شانه و ران او را گرفته به سمت خود بچرخانیدتا به پهلو قرار گیرد.
۷-- اگر محل تیرخوردگی در بالاتنه و از کمر به بالا است --به غیر ازبازوان-- از بالا قرار دادن پاهای مجروح برای جلوگیری از شوک خودداریکنید، زیرا بالا قراردادن پاها باعث سریعتر و شدیدتر شدن خونریزی این نوع جراحت میشود و این تنفس را برای مجروح مشگل‌تر می‌کند.
۸-- از دادن غذا یا مایعات یا حتی آب به مجروح خودداری کنید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ