دوشنبه، مهر ۱۷، ۱۳۹۱

مهرگان روز ملی پیمان : كورش زعيم

مهرگان روز ملی پیمان : كورش زعيم
دو شنبه 8 اكتبر 2012
http://www.hambastegi-iran.org/spip.php?article2335

مهرگان جشن بزرگ ملی ایرانیان، روز دادگری و راستی، و روز چیرگی نیکی و درستی ایرانی بر ستمگری و فرمانرایی دروغ و پلشتی. مهرگان روز پاسداری پیمان ها و روز هشدار به پیمان شکنان و قانون شکنان است. ما ایرانیان، در هر کجای جهان که باشیم، این روز خجسته را جشن مي گيريم.

من سه سال پيش در چنين روزي پيشنهاد كردم كه روز شانزدهم مهر از جشن مهرگان را به نام " روز ملی پیمان" ثبت و گرامی داریم. اين سومين سال است كه اين مهم را يادآوري مي كنم كه ما ايرانيان نبايد فراموش كنيم كه حلقه پيمان ميراث ماست و اين آيين ورجاوند را ما به فرهنگ جهاني هديه كرده ايم، پس خود بايد بيش از هر ملت اين آيين را گرامي داريم. يك خانواده از پيمان دو نفر به يكديگر و یک جامعه از پیمان همه مردم آن به یکدیگر بوجود می آید، و وفای به این پیمان است که ملت ها را همبسته و پایدار نگه می دارد؛ و اين وفای به پیمان خدمتگزاری سردمداران و نمایندگان مردم به ملت است كه آنان را مي تواند بر سر کار نگه دارد.

بر پایه استوره های ایرانی، در این روز فرخنده مهرگان بود که فرشتگان به یاری ارتش داد و راستي کاوه آهنگر شتافتند تا بر ارتش دروغ و ستمگری آژی دهاك پیروز شوند و مردم ایران زمین را از گزند آن ضحاک ستمگر که مغز جوانان برومند ایرانی را خوراک مارهای برآمده از شانه هایش می کرد برهانند. فرشتگان هميشه پشتيبان مردم ايرانزمين بوده اند و هستند.

ما ایرانیان، در هر کجای جهان که هستیم، باید در این روز خجسته پاکشویی تن و روان کنیم تا خود را از آلودگی به دروغ، خشم، حسد، آز، کینه و انتقام جویی بزداییم. آنگاه با خداي خود و با يكديگر هم پيمان شويم تا سه شعار ایرانی پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک سرمشق زندگی ما باشد. هم پیمان شویم تا دروغ و ریا و خشونت و فساد را، و خیانت به رای مردم را، از میهن خود برانیم و راستی و درستی و شایسته سالاری را برقرار نماییم. هم پیمان شویم که هرگز در برابر زر و زور و فریب و فساد تسلیم نشویم. هم پیمان شویم که هیچ اندیشه و کارکردی را خلاف منافع ملت و میهنمان نپذیریم. هم پیمان شویم که ایرانی راستين باشیم. ما باید چنان ایرانی باشیم تا همه مردم جهان آرزو کنند مانند ما ایرانی باشند. ما تا آزادی و حق ایرانی زیستن را بازپس نگیریم آرام نمی نشینیم.

دوران سیاهی و تباهی، زورگویی و خشونت، و نادیده گرفتن خواست ملت ها در جهان به سر آمده است. ایران ما مهمتر و بزرگتر از آن است که به جز كسان هوشمند و آزاده و خردمند بر آن فرمانروايي کنند. ایران، ایران مردان و زنان بزرگی است که تنها به آزادی مردم و یکپارچکی و سربلندي ميهن بیندیشند، كسانی که پیرو رای مردم باشند و آرمانشان گرامیداشت برابري و حقوق همه مردم باشد. ملت ایران باید سرنوشت خود را خود به دست بگیرد، و آن با مهر و مسالمت و خردورزي؛ نه با خشونت و آشوب و تیزی شمشیر. آن روز دور نيست.

16 مهر 1391




iran#

بايگانی وبلاگ