چهارشنبه، اسفند ۱۹، ۱۳۸۸

انتقال زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی به سلولهای انفرادی معروف به سگدونی


انتقال زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی به سلولهای انفرادی معروف به سگدونی
http://mohandestabarzadi.blogfa.com/post-1843.aspx

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی با یورش وحشیانه و ضرب و شتم به سلول های انفرادی بند 1 معروف به سگدونی منتقل شد .
روز دوشنبه 17 اسفند ماه زندانی سیاسی بهروز جاوید تهرانی مورد یورش و ضرب وشتم وحشیانه با باتون برقی توسط حسن آخریان، رئیس بند 1 و از شکنجه گران زندان گوهردشت کرج قرار گرفت . حسن آخریان همراه با تعدادی از پاسدار بندها در حالی که آقای جاوید طهرانی را آماج باتون های خود قرار داده بودند به سلول های انفرادی بند 1 معروف به سگدونی که محل شکنجه زندانیان و از شرایط قرون وسطائی برخودار است منتقل کردند .
حسن آخریان، رئیس بند 1 زندان گوهردشت کرج در حالی که زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی را آماج باتون های خود قرار داده بود با عربده کشی به او می گفت : " کاری می کنم که اینجا بکشند . " . این فرد شکنجه گر در ادامه تهدیداتش به او گفت امشب اینجا خواهی بود و بعد هم به سلول های انفرادی بند سپاه ( که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است ) تو را منتقل خواهم کرد .
سلول زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی بامداد روز یکشنبه حوالی ساعت 12:00 مورد یورش پاسدار بندها و شکنجه گران سلول های انفرادی بند 1 به نام های محسن بامداد، محسن خالصی و آقایی افسر نگهبان زندان گوهردشت کرج قرار گرفته بود ولی بعد از مدتی طولانی بازرسی، سلول او را ترک کردند.
زندانی سیاسی بهروز جاوید طهرانی، اردیبهشت ماه سال گذشته در بند 2 زندان گوهردشت کرج تو سط حسن آخریان، رئیس آن زمان بند 2 مورد یورش قرار گرفت و او را با ضرب وشتم به سلول های انفرادی بند 1 منتقل کرد آقای جاوید طهرانی به مدت 6 ماه در این سلول ها بسر برد و از آن تاریخ تاکنون همچنان در بند 1 معروف به بند آخر خطی ها که محل نگهداری زندانیانی که مرتکب قتل شده اند نگهداری می شود . حال که حسن آخریان شکنجه گر، رئیس بند 1 شده است قصد انتقام گیری مجدد از این زندانی سیاسی را دارد . تهدیدات امروز حسن آخریان مبنی بر حذف فیزیکی این زندانی سیاسی جدی است و احتمال به خطر افتاد جان این زندانی سیاسی زیاد است .
از مدتی پیش پاسداران و بسیجی هایی که به جرم قتل و کلاهبرداری در زندان بسر می برند و عملا در سرکوب زندانیان نقش دارند آنها را علیه زندانیان سیاسی و زندانیان معترض در زندان سازماندهی کردند که به جاسوسی و حمله به زندانیان سیاسی بپردازند . در حال حاضر یکی از بسیجی ها که به جرم کلاهبرداری در بند 1 زندانی است در جاسوسی علیه زندانیان سیاسی و سایر زندانیان نقش دارد . گفته می شود که با جاسوسی این بسیجی کلاهبردار بهانه ای دست حسن آخریان داده است که آقای جاوید تهرانی را بی دلیل مورد ضرب وشتم و به سلول انفرادی منتقل کند . این بسیجی مورد نفرت زندانیان بند 1 می باشد .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش و ضرب وشتم و انتقال به سلول های انفرادی معروف به سگدونی توسط حسن آخریان را محکوم می کند و نسبت به خطری که متوجه جان این زندانی سیاسی است هشدار میدهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگران شکنجه سازمان ملل متحد و سایر مراجع بین المللی خواستار اقدامات عملی و فوری برای نجات جان زندانیان سیاسی در ایران است .


فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
17 اسفند ماه برابر با 8 مارس 2010


گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

+ نوشته شده توسط در سه شنبه هجدهم اسفند 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ