سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۲، ۱۳۹۱

سازمان بين المللی کار: شمار بيکاران جهان به ۲۰۲ ميليون نفر رسيد

سازمان بين المللی کار: شمار بيکاران جهان به ۲۰۲ ميليون نفر رسيد
http://www.voanews.com/persian/news/Unemployment_World-2012-05-01-149619565.html

سازمان بين المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد، هشدار داد که بيکاری در جهان به سطح خطرناک و نگران کننده ای رسيده است و چشم انداز مثبتی برای بهبود بازار مشاغل وجود ندارد.

سازمان بين المللی کار می گويد که برنامه صرفه جويی در کشورهای پيشرفته صدمات عمده ای به ايجاد کار وارد آورده است.

سازمان بين المللی کار همچنين هشدار داد که با کاهش رشد اقتصاد جهانی، وضع بيکاری در جهان وخيم تر شده، و بر شمار بيکاران جهان افزوده خواهد شد.

سازمان بين المللی کار پيش بينی کرده است که در سال جاری شمار بيکاران جهان به ۲۰۲ ميليون نفر رسيده، و تا سال آينده نرخ بيکاری در جهان به بيش از ۶ و ۲ دهم درصد خواهد رسيد.

سازمان بين المللی کار ميگويد بين سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ ميلادی ۵۰ ميليون شغل از بين رفته است. نرخ بالای بيکاری نگرانی عمده برای آمريکا و کشورهای اروپايی ايجاد کرده و صدمات عمده ای به بازسازی اقتصادی جهان، به ويژه غرب، وارد آورده است.

در همين حال در اروپا، نرخ تورم در ۱۷ کشور حوزه يورو کمی کاهش يافت. اداره آمار اتحاد اروپا روز دوشنبه اعلام کرد که در ماه جاری نرخ بيکاری در حوزه يورو به ۲ و ۶ دهم درصد رسيده، که نسبت به ماه پيش خود يک دهم درصد کاهش نشان ميدهد.

بانک مرکزی اتحاديه اروپا، بعنوان يکی از وظائف اصلی خود، تلاش ميکند که نرخ تورم را زير دو درصد نگهدارد. در اروپا همچنين بانک مرکزی اتحاديه اروپا ميگويد که با وجود پايين بودن نرخ بهره وام در حوزه يورو، در ماه گذشته از ميزان وام به شرکتهای خصوصی کاسته شده است.

بانک مرکزی اتحاديه اروپا بمنظور تقويت رشد اقتصادی کشورهای حوزه يورو، در اواخر سال گذشته يک تريليون و ۲۰۰ ميليارد دلار وام سه ساله با بهره يک درصد در اختيار بانکهای حوزه يورو قرار داده است تا وام ارزان قيمت به شرکتهای خصوصی ارائه دهند. اما بخش خصوصی ميگويد که بانکهای حوزه يورو شرايط دريافت وام را سخت تر کرده اند.




iran#

بايگانی وبلاگ