یکشنبه، بهمن ۲۳، ۱۳۹۰

BBC: عفو بین الملل از ایران خواست به مخالفان اجازه راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن بدهد


عفو بین الملل از ایران خواست به مخالفان اجازه راهپیمایی در روز ۲۵ بهمن بدهد:BBC
يكشنبه 12 فوريه 2012
http://www.hambastegi-iran.org/spip.php?article1749


عفو بین الملل، از سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر با انتشار بیانیه ای از مقامات ایران خواسته است تا به آزادی برگزاری اجتماعات احترام گذاشته و به مخالفان اجازه دهند در روز ۲۵ بهمن ماه تظاهرات مسالمت آمیز برگزار کنند.

پیشتر، شورای هماهنگی راه سبز امید با صدور بیانیه ای از مردم تهران و شهرهای دیگر خواسته بود در روز ۲۵ بهمن علیه حکومت ایران دست به اعتراض بزنند.

شورای هماهنگی راه سبز امید از منتقدان حکومت ایران خواسته بود تا برای نشان دادن اعتراض خود در زمان و مکان هایی مشخص به "پیاده روی سکوت" بپردازند.

شورای هماهنگی مناسبت این فراخوان را سالگرد تظاهرات خیابانی ۲۵ بهمن و همچنین آغاز حبس خانگی "رهبران جنبش سبز" دانسته است.

سال گذشته میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از هواداران خود دعوت کردند که در اعلام همبستگی با اعتراضات مردم کشورهای منطقه دست به راهپیمایی بزنند.

در آن روز، راهپیمایی مخالفان دولت با حضور انبوه نیروهای امنیتی در خیابان های تهران و برخی دیگر از شهرهای ایران مواجه شد و ده‌ها نفر از مخالفان بازداشت شدند.

عفو بین الملل در بیانیه تازه خود همچنین بار دیگر خواستار آزادی فوری آقایان کروبی و موسوی و زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی شده است.

در این بیانیه، عفو بین الملل همچنین نگرانی عمیق خود را از افزایش دستگیری ها در ایران در آستانه انتخابات مجلس که قرار است در دوازدهم اسفند ماه سال جاری برگزار شود، ابراز کرده است.

این سازمان مدافع حقوق بشر بر آزادی فوری و بدون قید و شرط تمام کسانی که "تنها به خاطر ابراز عقایدشان تحت بازداشت قرار گرفته اند"، نیز تاکید کرده است.

عفو بین الملل از مقامات ایران خواسته است که تمامی بازداشت شدگان هفته های اخیر را آزاد کنند.

عفو بین الملل در این بیانیه همچنین نسبت به دستگیری اقلیت های مذهبی، روزنامه نگاران و افرادی که ادعا شده که با رسانه های خارجی مرتبط هستند، ابراز نگرانی کرده است.

به گفته عفو بین الملل این محدودیت ها و دستگیری ها، به منزله نادیده گرفتن تعهدات بین المللی جمهوری اسلامی در زمینه رعایت حقوق بشر است.



iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ