چهارشنبه، فروردین ۲۳، ۱۳۹۱

بحران مالی شرکت ژاپنی سونی


بحران مالی شرکت ژاپنی سونی
http://www.voanews.com/persian/news/Sony_Crisis-2012-04-11-146943685.html

شرکت سونی از زيان مالی ۶ ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلاری خود خبر داده است. اين شرکت در حال حاضر به خاطر بدهيهای کلان مالياتی، به خط قرمز رسيده و يکی از بدترين بحرانهای مالی خود را طی می کند.

کازو هيرايی، مدير عامل جديد شرکت توليدی وسايل برقی و سرگرمی سونی، روز سه شنبه گفت: پيش بينی می شود هزينه های مالياتی سه ماه اول سال مالی به ۳۰۰ ميليارد ين برسد.

گفته می شود دليل اين امر ارزيابی مجدد داراييهای غيرنقدی شرکت سونی در آمريکا است، دارييهايی که به احتمال زياد در حال حاضر به خاطر زيانهای مالی پی در پی قابل نقد شدن نباشند.

سونی در ماه فوريه گذشته، به خاطر کسادی بازار تلويزيونهای خود ۲۲۰ ميليارد ين، متضرر شد.

اين شرکت می گويد، پيش بينی هايش در مورد از دست دادن يک ميليارد و ۲۰۰ ميليون دلار سود به قوت خود باقی است، اما اين ضرر در سال ۲۰۱۳ جبران خواهد شد.

ماسورا کاتو، سرپرست امور مالی سونی می گويد، شرکت به اين مسئله بطور جدی نگاه می کند و می افزايد، زلزله سال گذشته نيز نقش عمده ای در بروز اين شکست مالی ايفا کرده است.

خبرگزاری ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد، حدود ۱۰ هزار نفر از کارکنان شرکت سونی امسال در معرض اخراج قرار دارند. اين خبر گرچه توسط کاتو تأييد نشد، اما وی اذعان کرد که برای ايجاد اصلاحات و نجات سونی ازخودگذشتگيهای زيادی بايد صورت گيرد.

اين چهارمين سال متوالی است که شرکت سونی دچار زيان مالی شده است، چالشی که هيرايی آن را اين ماه از مدير عامل قبلی شرکت به ميراث گرفت. هيرايی قرار است روز پنجشنبه استراتژی جديد شرکت سونی را با روزنامه نگاران در ميان بگذارد.




iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ