دوشنبه، اردیبهشت ۰۴، ۱۳۹۱

مازندران تنها استان ممنوع كشور براي حضور افاغنه

مازندران تنها استان ممنوع كشور براي حضور افاغنه

مديركل مهاجران و اتباع خارجي استانداري مازندران از ممنوع شدن حضور مهاجران افغاني در اين استان خبر داد.

به گزارش اداره كل امور اتباع و مهاجرين خارجي به نقل ازخبرگزاري فارس، سيد تقي شفيعي صبح امروز در كارگروه ساماندهي اتباع خارجي در آمل با اشاره به اينكه در سال ‌جاري يك مصوبه اولويت‌دار براي خروج اتباع خارجي در مازندران اجرايي شده است، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شوراي تامين مازندران و تاييد آن از سوي كارگروه كشوري، مازندران به‌عنوان تنها شهر ممنوع براي حضور اتباع مجاز و غيرمجاز افغاني شناخته شده است.

وي با بيان اينكه بر اساس اين مصوبه، تمام اتباع افغاني تا تاريخ 30 خرداد امسال فرصت حضور در مازندران را دارد، افزود: اين قانون براي تمامي افغان‌هاي مجرد، متاهل، داراي مجوز غيرمجوز و حتي داراي گذرنامه مي‌شود.

شفيعي با اشاره به اينكه امروز يك گروه دامادهاي تحميلي ناشي از ازدواج غيرقانوني با دختران ايراني با افغاني‌ها تشكيل شده است، يادآور شد: تعدادي از اين ازدواج‌ها شرعي و برخي نيز قانوني است.

وي افزود: تاكنون هزار ازدواج شرعي دختران مازندراني با اتباع خارجي ثبت شده است.

شفيعي با اعلام اينكه اين دامادها نيز بايد دست همسران خود را گرفته و از مازندران خارج شوند، بيان كرد: گروهي كه ازدواج قانوني كردند در اين طرح قرار ندارند.

وي با اشاره به اينكه قانون نيروي انتظامي را ملزم كرده‌ است كه نسبت به دستگيري و اخراج اين اتباع از مازندران اقدام كند، افزود: همه موظف به اجراي اين قانون و پاكسازي استان از اين اتباع هستيم.

شفيعي با بيان اينكه اين مصوبه يك فرصت طلايي براي مازندران در راستاي پاكسازي استان از اتباع بيگانه است، گفت: امروز ديگر حضور افغان‌ها براي مازندران يك تهديد به شمار مي‌رود.

وي با اعلام اينكه نبايد اجازه داد گروهي در راستاي تغيير فرهنگ استان تلاش كنند، گفت: مازندران به دليل گردشگرپذير بودن نمي‌تواند حضور اين اتباع را بپذيرد.



iran#

بايگانی وبلاگ