پنجشنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۹۱

برج «گری» نيويورک بلندترين آسمانخراش مسکونی در قاره آمريکا

برج «گری» نيويورک بلندترين آسمانخراش مسکونی در قاره آمريکا
http://www.voanews.com/persian/news/Frank_Gehry-2012-04-25-148839205.html

 

آسمان خراش مسکونی جديد نيويورک که با ارتفاع ۲۶۴ متر بلندترين برج مسکونی در قاره آمريکا بشمار ميرود، سبک و جلوه تازه ای به جنوب «منهتن» مرکز شهر نيويورک بخشيده است.

آسمان خراش مسکونی فرانک گری، که توسط فرانک اُوِن گری، يکی از برجسته ترين معماران معاصر طراحی شده، چشم انداز تازه و نماد چشمگيری در جنوب «منهتن» مرکز شهر نيويورک ايجاد کرده است.

آسمان خراش مسکونی ۷۶ طبقه «گری» با ارتفاع ۲۶۴ متر، بعنوان بلندترين برج مسکونی، و در عين حال يکی از گرانترين آپارتمانهای مسکونی در قاره آمريکا، بشمار ميرود.

کليفورد فين، بازارياب ساختمان ميگويد کرايه آپارتمانهای طبقه آخر اين ساختمان ماهانه بالغ بر ۶۵ هزار دلار، و کرايه آپارتمانها در ساير طبقات بين ۳ تا ۱۲ هزار دلار است و کمبود مستأجر هم وجود ندارد.

فين گفت که مستأجران تنها آمريکاييان نيستند بلکه بسياری از خارجيان، حتی دانشجويان خارجی و تعدای از اعضای خانواده های سلطنتی نيز آپارتمان های برج «گری» را اجاره کرده اند. فين افزود که آقای گری داخل آپارتمانها، مراکز ورزشی، تفريحی و بازيهای مختلف از جمله زمين بازی گلف را نيز طراحی کرده است.

گری در طراحی اين برج از کار «لورنزو برنينی» هنرمند و آرشيتکت معروف قرن ۱۷ ايتاليا الهام گرفته، و در عين حال سبک پنجره های برجسته قديمی را در اين برج دوباره احيا کرده است.

فرانک گری ميگويد پنجره های سراسری برجسته که مانند بالکونی از سطح ساختمان بيرون آمده، بويژه به ساکنان طبقات از ۴۰ به بالا يک امتياز ويژه ميدهد تا حدود نيم متر از سطح ساختمان خارج شده و با وسعت و بعد بيشتری از مناظر شهر لذت ببرند، که در نيويورک بی نظير است.

در طبقه آخر برج گری سه آپارتمان ساخته شده که از داخل آنها براحتی مجسمه آزادی، برج جديد مرکز مالی، ساختمان امپاير استيت، و پلهای تاريخی و معروف شهر نيويورک ديده ميشوند.


iran#

بايگانی وبلاگ