جمعه، اردیبهشت ۰۱، ۱۳۹۱

سرمایه گذاری و تجارت با هند

سرمایه گذاری و تجارت با هند
http://www.voanews.com/persian/news/editorials/Editorial-2012-04-19-148166275.html

جان برایسون وزیر بازرگانی آمریکا اخیرا در یک ماموریت تجارتی به هند گفت ایالات متحده بر آن است مناسبات اقتصادی با هند را گسترش دهد. اقتصاد هند پس از اجرای برنامه های اقتصاد آزاد در اوائل دهه ۱۹۹۰، با شتابی حدود ۸ درصد در سال رشد کرده است. این تحول میلیون ها نفر را از شرایط فقر بیرون آورده و در را بروی داد و ستد حتی بیشتر با آمریکا باز کرده است.

صادرات آمریکا به هند از کمتر از ۴ میلیارد دلار در ۲۰۰۱ به بیش از ۲۱ میلیارد دلار در سال پیش افزایش یافت. در مقابل، آمریکا در سال ۲۰۱۱ سی و شش میلیارد دلار کالا از هند وارد کرد. امروز، بدلیل برنامه هند برای سرمایه گذاری یک تریلیون دلار در تاسیسات زیر بنایی در ۵ سال آینده، فرصتی نادر جهت تقویت این مشارکت تجارتی فراهم آمده است.

وزیر بازرگانی آمریکا گفت رشد اقتصادی نیرومند و متوازن باید مشخِّصه رابطه سرمایه گذاری بین ایالات متحده و هند باشد. این رابطه هم اینک قوی تر شده است زیرا آمریکا بیش از ۲۷ میلیارد دلار در بخش های گوناگون، از جمله خدمات، تولید، و فناوری اطلاعاتی سرمایه گذاری کرده است. در همین حال، هند بسرعت به یک منبع سرمایه گذاری مستقیم در آمریکا تبدیل می شود.

این سرمایه گذاری ها باید بسود آمریکا و هند افزایش یابد. در حالی که سرمایه گذاری مستقیم هند در آمریکا بسرعت رشد می کند، هنوز فقط حدود ۳ میلیارد دلار است.

هدف طرح جهانی جدید، آمریکا را انتخاب کنید، این است که شمار بیشتری از شرکت ها و سرمایه گذاران هندی به سرمایه گذاری در آمریکا تشویق شوند. این طرح بعنون یک مرکز اطلاعاتی برای مدیران شرکت ها و سرمایه گذاران خدمت می کند و آنها را در برطرف ساختن تاخیرها وموانع یاری می دهد. نخستین اجلاس سالانه سرمایه گذاری آمریکا را انتخاب کنید، در پاییز امسال در واشنگتن برگزار خواهد شد.

آمریکا و هند باتفاق می توانند یکی از نیرومند ترین فضاهای بازرگانی در جهان را بوجود آورند، اما فقط در صورتی که هر دو خود را به اصول انصاف، شفافیت و یک زمین بازی مساوی و هموار متعهد سازند. 



iran#

بايگانی وبلاگ