سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۵، ۱۳۹۱

افزايش چشمگير تعداد نوزادان دوقلو در آمريکا

افزايش چشمگير تعداد نوزادان دوقلو در آمريکا
http://www.voanews.com/persian/news/Twins_US-2012-04-24-148637285.html

 

تعداد نوزادان دوقلو در آمريکا در سه دهه اخير، افزايش چشمگيری داشته است. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پيشگيری از بيماری ها در آمريکا، اين افزايش به علت تاخير در سن و سال بارداری و يا درمان نازايی ها بوده است.

از هر ۳۰ نوزاد متولد شده در سال ۲۰۰۹ در آمريکا، يک جفت دوقلو بوده اند. اين تعداد در سال ۱۹۸۰، يک دوقلو در هر ۵۳ مورد تولد بود.

تولد دوقلوها در آمريکا حدود ۱۰۰ درصد در ميان مادران ۳۵ تا ۳۹ ساله و بيش از ۲۰۰ درصد در ميان زنان بالای ۴۰ سال افزايش داشته است.

حدود يک سوم از اين افزايش به اين علت است که زنان بيشتری اکنون تشکيل خانواده و بارداری را تا سنين بعد از ۳۰ سال به تاخير انداخته اند. علت ديگر افزايش تولد دوقلوها در آمريکا، پيشرفت در داروها و روش های درمان نازايی است.

از اوائل دهه ۱۹۸۰ ميلادی مردان و زنانی که مشکل باروری داشتند، توانستند از پيشرفت های علمی در درمان خود بهره گيرند. بارداری دو قلوها ممکن است خطرهای بيشتری از قبيل کم وزنی نوزدان و زايمان زودرس را برای مادران، در بر داشته باشد.

دکتر لاوری گرين، از مرکز پزشکی پاسفيک در کاليفرنيا، می گويد: مادرانی که دوقلو باردارند، حتی در ميان زنان جوان تر با خطرهای بيشتری روبرو هستند. افزايش فشار خون، ديابت، چاقی و خونريزی از خطرهای دوران بارداری است. اما، با افزايش تعداد دوقلوها و پيشرفت های علمی، اين روند تغيير پيدا کرده و هم اکنون جامعه پزشکی راحت تر با مشکلات مادران باردار برخورد می کند.

از سال ۱۹۸۰ تا سال ۲۰۰۴ تولد دوقلوها هر ساله به طور ميانگين ۲ درصد افزايش داشته است، اما از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۹ اين افزايش به کمتر از ۱ درصد رسيد.

افزايش تعداد دوقلوها در تمامی ايالت های آمريکا ديده شده است، اما بيشترين افزايش در ايالت های کنتيکت، هاوايی، ماساچوست، نيو جرزی و رود آيلند بوده است.



iran#

بايگانی وبلاگ