جمعه، آذر ۲۷، ۱۳۸۸

محرم سبز ایرانی-اتحادیه ی دانشجویان و دانش اموختگان ایران


محرم سبز ایرانی-اتحادیه ی دانشجویان و دانش اموختگان ایران
http://mohandestabarzadi.blogfa.com/post-1787.aspx

هم میهنان گرامی!
در هفته ی گذشته و پس از به خیزش درامدن جنبش دانشجویی،رژیم تا دندان مسلح و سرکوبگر حاکم برایران که اینک بیش از هر زمان مشروعیت و نیز وجهه ی مردمی خود را از دست داده است،سعی کرد تا با برنیزه کردن عکس پاره شده ی خمینی،شانس خود را یک بار دیگر امتحان کرده و میزان پشتیبانی های توده ای از حکومت تجاوز و سرکوب و شکنجه را ارزیابی نماید.

این نمایش امروز ادینه و پس از راه پیمایی های دولت ساخته و بسیار محدود ظاهرا به پایان رسید. در این نمایش،حکومت امیدوار بود که راه پیمایی های پرشکوهی را به نمایش بگذارد اما بیش از هر چیز خمینی را هزینه کرد. به راستی اگر دولتی با این حجم از نیرو های موظف و حقوق بگیر و تبلیغات پرحجم و هزینه های سنگین نتوانست یک درصد از مردم هر شهر را برای این نمایش خود به میدان بیاورد ،باید شکست قطعی و هزینه شدن حتا خمینی برای اهداف سیاسی خود را بپذیرد.

البته انفعال رهبران اصلاح طلب جنبش سبز و تا حدودی همراهی ان ها با این سناریوی مهندسی شده از پیش، کودتاگران را وا داشت تا حملات تبلیغی خود را متوجه ی جنبش سبز ازادیخواهی ملت ایران نمایند.اما این یک پیروزی نسبی و موقت برای کودتاگران بود. زیرا سبز ها به سرعت از ترفند ان ها اگاه شده و خود را بازیگر میدانی نکردند که قواعد ان از پیش و توسط کودتاگران تدارک دیده شده بود.

امامی کاشانی خطیب نماز دولتی جمعه ،البته امروز منویات اصلی سرکوبگران از نمایش دفاع از عکس خمینی را برملا کرد. او با گلایه و ناله کنان از سبز ها خواست که شعار جمهوری ایرانی سر ندهند و از رهبران اصلاح طلب جنبش سبز نیز خواست تا از بدنه ی جنبش فاصله بگیرند تا حکومت راحت تر بتواند مردم را سرکوب کند.

امروز اما ماه محرم شروع شد. ایرانیان همواره یاد و خاطره ی شهدای کربلا و در راس ان ها امام حسین را که برای ازادی علیه ظالمان قیام کرد و مظلومانه کشته شد را گرامی داشته اند.منطق امام حسین مثل هر انسان شرافتمند و ازاد اندیش ،مقابله با ظلم و ستم و یاغی گری بوده است. او حاضر شد جان خود و یاران و خانواده را به خطر بیندازد اما زیر بار حرف زور نرود.

یزید از او به زور قول بیعت و یاری می خواست. اگر یزید و حاکم زمان که خود را امیر المومنین و جانشین پیامبر می دانست، برای بیعت گرفتن از حسین ابن علی به زور متوسل نشده بود او نیز مجبور نمی شد در ان شرایط نابرابر با یزید بجنگد.اما این یک قاعده ی شناخته شده ی جهانی است که هر انسانی حق دارد در مقابل زور ایستاده و از خود به هر وسیله ی ممکن دفاع نماید.

ما ایرانیان از این بابت مبارزه ی حق طلبانه ی امام حسین و یاران او را ارج می نهیم که او با دست خالی و مظلومانه در مقابل یک حکومت زورگو و تا دندان مسلح ایستاد. او جان خود را فدا کرد اما حاضر به سازش یا تسلیم نشد.عدم تسلیم پذیری امام حسین از یک سو و زورگویی خلیفه ی زمان از دیگر سو،تراژدی کشتار حسین و فرزندان و یاران او و به اسارت گرفتن زنان و کودکان را خلق کرد. در این تراژدی حتا کودکی نیز کشته شد تا بی رحمی حاکمان متکی بر زور و سرنیزه و نشسته بر گنج های باد اورده و ثروت بی کران مردم به نمایش گذاشته شود.

در کربلا از یک سو مظلومیت و ازادگی و ازادی خواهی و از دیگر سو زر و زور و تزویر با هم گلاویز شدند تا این حادثه برای کسانی که در وضعیت مشابه قرار می گیرند،درس اموز شود. ملت ایران اکنون در وضعیت مشابهی قرار دارند. اقلیتی خشونت طلب و نشسته بر گنج های باد اورده از پول نفت و متکی برسر نیزه به جان اکثریتی حق خواه وبه لحاظ مادی فقیر افتاده است. در این منازعه، مردم ایران به ویژه جوانان نباید از هلهله و جنگ روانی و سرنیزه ی دشمن به هراس ایند. ان ها باید از این فرصت تاریخی بهره برده و فریاد ازادی خواهی خود را در این محرم سبز بالا ببرند.شاهد بودیم که مردم از این قوم ظالم بریده اند و حتا در این نمایش دفاع از عکس خمینی نیز حاضر به همکاری با رژیم نشدند.

روز های تاسوعا و عاشورای حسینی فرصت خوبی است تا ایرانیان یک باردیگر ،این مناسبت را به جایگاه اصلی خود باز گردانده و با خارج ساختن پیام حق خواهی و ازادگی امام حسین و یاران از بند حکومت گران ظالم وستمگر،ان را به فریاد رسای ازادی خواهی و رهایی بخش توده های به ستوه امده بدل سازند.

بدون تردید مناسبت مذهبی-ملی تاسوعا و عاشورا در فرهنگ ایرانیان مدافع حق و مظلوم جایگاه ویژه ای دارد و به هیچ عنوان این مناسبت نه در انحصار حکومت ها بوده و نه حتا در انحصار گروهی واعظ و روحانی است.یک مظلوم ستمدیده بیش از یک واعظ یا روحانی در جایگاه حکومتی یا غیر حکومتی ،می تواند پیام ازادگی و حق خواهی حسین و یاران با وفایش در 1400 سال را در خدمت اهداف ازادی خواهانه ی خود بداند.

جوانان سبز ایران که همواره در قالب هیئت های عزاداری به فعالیت و تلاش برای زنده نگه داشتن این ایین مذهبی-ملی،پرداخته اند، امسال خواهند توانست از محرم به معنای درست کلمه بهره ببرند. هیچ گاه حکومت ها نمی بایست در سنت های ملی یا مذهبی مردم دخالت کنند و یا ان را به نفع خود مصادره نمایند. جدایی حکومت از امور مذهبی حتا اگر ان حکومت به دروغ نام مذهب را یدک بکشد ،امری حتمی و الزامی است.به همین دلیل همواره برجدایی دین از حکومت تاکید کرده ایم.

رژیم حاکم برایران در چند سال گذشته سعی کرده است بزرگداشت امام حسین را در انحصار خود در اورد و بیش از پیش محرم و هیئت های عزاداری را حکومتی نماید تا از ان برای تثبیت قدرت نا مشروع خود بهره ببرد. ان ها حتا کار را به جایی رسانده اند که اعلام کرده اند خواهان عاشورایی هستند که در ان جای ظالم ومظلوم عوض شده و این بار در ان نه حسین ها که یزید ها قزبانی شوند!؟غافل از این که برایی منطق حسین ها به دلیل حقانیت و مظلومین ان ها است و نه زور و قدرت ان ها. هم چنان که حقانیت خون ندا و سهراب ها در حقانیت و مظلومیت ان ها است و محکوم بودن قاتلین ان ها به دلیل همین مسئله است.

زنده باد یاد : نداها،سهراب ها و حسین ها.

زنده باد ازادی-گسسته باد زنجیر استبداد-برقرار باد دموکراسی

اتحادیه ی دانشجویان و دانش اموختگان ایران


+ نوشته شده توسط در جمعه بیست و هفتم آذر 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ