چهارشنبه، دی ۰۲، ۱۳۸۸

شورای همبستگی درگذشت منتظری را تسلیت گفت


شورای همبستگی درگذشت منتظری را تسلیت گفت
http://mohandestabarzadi.blogfa.com/post-1802.aspx

شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران،درگذشت ایه اله منتظری را به همه ی ازادی خواهان ،طرفداران ، همسر و فرزندان ایشان تسلیت گفت.
اعضای شورای همبستگی از تلاش های اقای منتظری در محکوم کردن اعدام و شکنجه در دهه ی 1360 قدردانی به عمل اوردند.همچنین از این که حکومت در دوران خمینی و خامنه ای برای ایشان محدودیت های زیادی اعمال کرده و مانع از ابراز ازادانه ی نظراتش شد، به شدت ابراز تاسف نمودند.در این جلسه از تلاش های ایه اله منتظری در دفاع از حقوق بشر و محکوم نمودن اعدام،شکنجه و تجاوز هایی که به نام دین و از سوی حکومت دینی اعمال می شود ،قدردانی شد و حاضرین در جلسه ابراز امیدواری کردند که حکومت بیش از این به نام دین و مذهب،به مردم ایران فشار نیاورد.

شرکت کنندگان در جلسه ی شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران،ابراز داشتند که شرکت در مراسم تجلیل از شخصیت و زحمات اقای منتظری حق مردم است و حکومت حق ندارد از طریق گروهی اندک از نیرو های نظامی و شبه نظامی با لباس شخصی به راهپیمایی های بزرگ مردم معترض حمله ور شود.این کار به مفهوم سو استفاده ی حکومت از قدرت تلقی می شود. برای این که مردم ایران اعتراض مسالمت امیز را حق اساسی خود دانسته و به همین دلیل از ان حق استفاده می کنند. اما حکومت گروهی از هواداران یا مزدبگیران خود را برای ایجاد وحشت به جان مردم می اندازد. این کار بیش از هرچیز چهره ی ضدمردمی حکومت را اشکار می کند. برای این که مردم ایران در همه ی جنبش های ملی و ازادی خواهانه از حق اعتراض مسالمت امیز استفاده کرده اند و حکومت ها نیز نتوانسته اند از طریق راه انداختن گروه های چماقدار،مردم را از حرکت اعتراضی خود باز بدارند.گروه های طرفدار حکومت ،اگر البته گروهی مانده باشد می توانند جدا گانه راهپیمایی کنند و خواسته های خود را بیان نمایند. نه این که به تظاهرات مسالمت امیز و بسیار بزرگ مردمی حمله ور شوند.این وظیفه ی حکومت گران است که مطابق قانون امنیت مردم در مقابل متجاوزین به ان ها و به حقوق اساسی ان ها را تامین کند نه این که با سکوت تایید امیز یا تدارک ان ها،خود را در مقابل مردم قرار بدهند.

اعضای شورا تاکید کردند:این حق مردمی است که مالیات می پردازند یا پول نفت ان ها در انحصار دولت قرار دارد ،تا از حکومت و دولت بخواهند که امنیت ان ها در مقابل متجاوزین و چماقداران را تضمیین کند.در حالی که تظاهرات مردمی به صورت میلیونی انجام می گیرد اما تجاوزات دولتی به حقوق ان ها با شرکت عناصری کم شمار صورت می پذیرد،حکومت باید بفهمد که مردم در کجا ایستاده اند و حکومت در کجا ! برای تضمین امنیت ملی و استقلا ل میهن و پرهیز از هر نوع اشوب و هرج و مرج،این وظیفه ی قانونی حکومت است که به خواست ملت و حق حاکمیت ملی تن بدهد و بر طبق خواست اکثریت عمل نماید.

حشمت اله طبرزدی-سخنگوی شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران


+ نوشته شده توسط در چهارشنبه دوم دی 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ