شنبه، مهر ۰۴، ۱۳۸۸

جبهه ی دموکراتیک ایران:پیام روز 27 شهریور:شکست خامنه ای و سپاه


جبهه ی دموکراتیک ایران:پیام روز 27 شهریور:شکست خامنه ای و سپاه
http://mohandestabarzadi.blogfa.com/post-1629.aspx

هم میهنان آگاه و شجاع! با درود های گرم

همان گونه که خود حضور داشته و شاهد بودید روز 27 شهریور که رژیم به دلیل آخرین آدینه ی ماه رمضان،آن را روز قدس نامیده بود،دستگاه تبلیغی حاکمیت همه ی تلاش خود را بر این قرار داد تا از حضورمعترضین در این روز پیشگیری کند.حتا بر خلاف چندین سال گذشته،به جای هاشمی رفسنجانی فردرادیکالی چون احمد خاتمی، خطبه های نماز جمعه را خواند و بد تر از همه،پیش از خطبه ها فردی سخنرانی کرد که مردم ایران بر این باور هستند که با تقلب به ریاست رسیده است.اقدام رژیم در این جا به جایی معنا دار این بود که به مخالفین پیام بدهد که نیایند.
از دیگر سو از چند روز پیش از برگزاری تظاهرات روز 27 شهریور،نیرو های نظامی و انتظامی به مردم هشدار دادند که مبادا در این روز شعار انحرافی سر بدهید.به ویژه یک روز پیش از تظاهرات بود که سپاه پاسداران که اینک فرماندهی ان با صراحت هر چه تمام تر در مقابل مردم صف آرایی کرده است،با صدور بیانیه ای به مردم پیام داد که با تظاهرات کنندگان برخورد خواهد کرد و آن ها را اراذل و اوباش سیاسی نامید.
همچنین یک هفته پیش از آن خامنه ای رییس حکومت،در خطبه های نماز جمعه به تهدید مخالفین پرداخت و از آن ها خواست که در روز قدس شعار انحرافی سر ندهند.
هم میهنان گرامی!
در چنین فضای مملو از رعب و وحشت و با توجه به 3 ماه دروغ،تهمت،تهدید،کشتار،شکنجه،تجاوز و اعتراف گیری،حکومت به اصطلاح اسلامی،انتظار داشت که مردم ترسیده و از خانه های خود بیرون نیایند. ان ها که پیش از این، برنامه های شب های دعا در محل گورستان ایه اله خمینی را نیز از ترس این که مبادا مخالفین دست به تظاهرات بزنند،تعطیل کرده بودند به شدت از این نگران بودند که در روز قدس چه اتفاقی خواهد افتاد. اما ان اتفاقی که انتظار ان را به این شکل نداشتند افتاد.همگان شاهد بودیم که فرزندان سبز ایرانی از دختر و پسر و زن و مرد و پیر و جوان همچون سیلی خروشان به خیابان ریخته و دانشگاه تهران با همه ی نیرو های سرکوبگر و طرفداران اندک رژیم را چون نگینی در بر گرفتند.و شعار دادند:نه غزه-نه لبنان-جانم فدای ایران.
به راستی که شکست رژیم نه فقط به دلیل نا کارامدی ماشین تهدید و دهشت افکنی بود که این خود البته شکستی بزرگ است. بلکه مهم ترازان،این بود که طرفداران حکومت در مقابل مردم به قدری کم بودند که مردم شعار بر اوردند:احمدی دروغگو-63 درصدت کو!؟

هم میهنان گرامی!
همه ی ما در این کشور زندگی می کنیم و در 30 سال گذشته شاهد بوده ایم که رژیم هر گاه می خواست قدرت خود را به دنیا و مخالفین نشان بدهد فورا مردم را به خیابان می کشانید.این سیاست تا سال های پیش به ویژه در جریان تهدی های دولت امریکا علیه دولت ایران نیز کار ساز بود. اما اینک ان چه شکست قطعی خامنه ای و سپاه قلمداد می شود این است که ان ها حامیان خود را از دست داده اند و درست برعکس ،این مردم هستند که به خیابان امده و رژیم را به چالش کشیده و حتا روز قدس او را نیز مصادره کرده اند

هم میهنان گرامی!
بعید می دانیم شخص خامنه ای با مشاهده ی ان چه در روز 27 شهریور که ان را 25 خرداد دیگر نام نهادند، به فکر صلح و سازش با رهبران جنبش سبز نیفتد.زیرا اگر جریان بر همین پایه جلو برود، دیر یا زود سقوط و فروپاشی حکومت قطعی است. به همین دلیل وظیفه داریم چند نکته ی مهم را در همین رابطه متذکر شویم:

1-مراجع و روحانیون و اصلاح طلبان به خوبی دریافته اند که پیروزی این جنبش قطعی است. به همین دلیل طی روز های اینده نشست های محرمانه در بین ان ها افزایش خواهد یافت. تا زمانی که این نشست ها به جهت یاری رسانی به جنبش و پیش گیری از خشونت بیشتر باشد،بسیار قابل تایید و تمجید است.همچنان که مردم در تظاهرات خود می گفتند:منتظری-صانعی- روحانی واقعی.
اما امیدواریم این نشست های محرمانه که دور از چشم مردم صورت می گیرد،تغییر جهت برای حفظ رژیم با گرفتن امتیازاتی نباشد. در ان شرایط حق مردم ایران است که بدانند در نشست های محرمانه چه می گذرد.

2- نباید به کم تر از انچه در مانیفست اقای مهندس موسوی یا پیام شماره ی 11 او امد راضی بود. این رژیم هیچ راهی جز کوتاه امدن در مقابل خواست ملت به پا خاسته ی ایران ندارد.پس باید هوشیار بود که رژیم با احساس ضعف مفرط ناشی از دست دادن کامل پایگاه مردمی خود،به فکر اختلاف افکنی در بین رهبران جنبش از راه های گوناگونی که خود استاد است،نیفتد.ما باید پایه ی مطالبات را انچه در مانیفست موسوی امده قرار بدهیم تا گام به گام به اهداف بعدی نزدیک تر شویم.مردم دیروز شعار دادند:درود بر کروبی-سلام بر موسوی. این شعار ها نشان گر این است که مردم به نقش مهم این دو مرد مبارز اگاه هستند.

3-باید اذعان کرد هنوز نقش اپوزيسیون در این جنبش ضعیف است. این ضعف موجب خلايی خواهد شد که در درازمدت جنبش را به حرکتی پوپولیستی می کشاند. ضمن این که اگر قرار باشد همه ی مردم ایران در این جنبش مشارکت کرده و صرفا به طبقه ی متوسط شهری محدود نباشد،می بایست احزاب و سازمان ها ی مدنی،صنفی،جنسیتی و قومی در جنبش فعال تر باشند. تا 22 بهمن که حتم داریم روز سرنوشت خواهد بود،فرصت های زیادی وجود دارد تا اپوزيسيون و جنبش های اجتماعی نقش تاریخی خود در شرایط فعلی را ایفا نمایند.
بار دیگر ضمن شاد باش این پیروزی بزرگ به همه ی ملت ایران اعلام می داریم که تظاهرات ملیونی روز 27 شهریور شکست قطعی حکومت به ویژه نیرو های نظامی سرکوبگر بود. هواداران،اعضا و رهبران جبهه ی دموکراتیک ایران همچون سال های گذشته،افتخار داشتند روز گذشته پا به پای ملت بزرگ ایران در تظاهرات با شکوه 27 شهریور شرکت کنند و این مشارکت تا پیروزی نهایی ادامه خواهد داشت. امید داریم رهبران حکومت نیز از از این شکست درس گرفته و بیش از این در مقابل ملت نایستند. ملت ایران نیرو های نظامی خود را دوست دارد.این ملت نشان داده است که حاضر است کژی ها و نادانی ها را ندیده بگیرد. به شرط این که فرزندان ناخلف هر چه زودتر به دامن ملت برگردند.
زنده باد آزادی-گسسته باد زنجیر استبداد-برقرار با د دموکراسی.
جبهه ی دموکراتیک ایران
28/شهریور/1388/خورشیدی
Posted by خبرگزاری جبهه متحد دانشجویی at 8:34 PM 0 comments
+ نوشته شده توسط در جمعه سوم مهر 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ