یکشنبه، شهریور ۲۲، ۱۳۸۸

مجید انصاری-هر کس بدون صلاحیت بر مقامی بنشیند، غاصب و ملعون است-

مجید انصاری-هر کس بدون صلاحیت بر مقامی بنشیند، غاصب و ملعون است
http://mohandestabarzadi.blogfa.com/post-1614.aspx

چند ساعت پیش، حجت‌الاسلام مجید انصاری در آخرین شب از مراسم‌های دارالزهرا در ماه مبارک رمضان که به مدت ده شب برقرار Align Rightبود، سخنرانی کرد. این عضو مجمع روحانیون در سخنان سراسر انتقادی خود، به صراحت از لزوم اخراج بت‌هایی که جای خدا را گرفته‌اند، سخن گفت و تصریح کرد: بنده به شدت به وجود یک جریان برانداز در درون نظام مشکوکم، این جریان می‌خواهد جمهوری اسلامی در جهان به عنوان نظامی ظالم و خشن معرفی شود.

همانطور که در ابتدای ماه مبارک وعده کردیم و در تمام روزهای گذشته نیز بدون خلف وعده به آن عمل کردیم، بنا داشتیم و داریم که در هر روز ماه مبارک، یک سخنرانی از نواندیشان دینی و متفکران غیر متحجر مذهبی را برای استفاده، در دسترس مخاطبان سایت قرار دهیم.

تا کنون 22 سخنرانی در بخش ویژه‌ی «صدای اسلام سبز» منتشر شده است که در این آدرس می‌توانید ببینید. اکنون برای روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان، یک سخنرانی داغ و تازه از حجت‌الاسلام مجید انصاری را منتشر می‌کنیم که تنها چند ساعت قبل در محفل معنوی اصلاح طلبان در دارالزهرای تهران ایراد شده است. سخنرانی آقای انصاری را در زیر می‌توانید بشنوید یا دانلود کنید، و برش‌هایی از این سخنرانی مهم را نیز در ادامه می‌توانید بخوانید:

نکته‌هایی از سخنرانی مجید انصاری در مراسم شب بیست و سوم دارالزهرا:

یکی از دوستان می‏گفت با نهج‏البلاغه انقلاب کردیم، حال برخی با مفاتیح می‏خواهند مملکت را اداره کنند.

علی(ع) گفت اگر تمام جهان را به من بدهند تا دانه‏ای را به ظلم از دهان موری بگیرم، والله نمی‏پذیرم. این‏ها هشدار است، تعارف نیست، افسانه نیست. این‏ها دستور حکومت‏داری از سوی علی(ع)، میزان عدالت است.

این آقای مداحی که با کمال بی شرمی دهانش را در مجالس مذهبی تهران باز می‏کند و بوی جهنم از دهانش به اهل آسمان می‏رسد و موسوی و کروبی و مردم را لعن می‏کند، علی(ع) که قسیم النار و الجنه است در همین دنیا جلوی او را خواهد گرفت. قرآن می‏فرماید که کوردلان این جهان، در آخرت هم کور محشور خواهند شد.

علی(ع) می‏فرماید به خدا قسم اگر شبانگاه بر روی خار آرام گیرم و با زنجیر مرا بر روی خارها بکشند برای من بهتر است از اینکه ظلمی بر کسی روا کرده باشم و یا بر مقامی به ظلم و بدون صلاحیت نشسته باشم. غاصب، فقط غاصب فدک نیست، در تمام تاریخ هر کس بر مقامی بدون صلاحیت بنشیند غاصب و ملعون است.

حکومت اسلامی باید گوشش برای شنیدن حرف مردم باز باشد. علی(ع) به جناب مالک‏اشتر می‏فرماید بدترین برادرانت کسی است که عیبت را می‏بیند و دم نمی‏زند. امام صادق(ع) بهترین برادر من کسی است که عیب مرا برایم هدیه آورد. باید بر دهان متملق خاک بپاشید. علی(ع) می‏گوید آنطور که با مستکبران صحبت می‏شود مرا خطاب قرار ندهید.

علی(ع) از درد زهر شمشیر آن ملعون بر خود می‏پیچید و نگران سرنوشت قاتل خود بود، نگران خوراکش بود، نگران کسی که پیامبر او را شقی‏ترین از اول تا آخر تاریخ می‏دانسته است. حکومت اسلامی ارزشش به همین‏هاست و گرنه به تعبیر امیرالمومنین(ع) حکومت از روده خوک بی‏ارزش‏تر است.

بنده کسی هستم که همانطور که امام خمینی گفت حفظ نظام اسلامی رو از اوجب واجبات می‏دانم. قانون اساسی و وصیت‏نامه امام خمینی برای بنده شرط است که به همان هم استناد می‏کنم.

اصل نوزده تا چهل و نه درباره حقوق مردم است. اصل بیست و هفت چرا مسکوت مانده است؟ آیا اصل بیست و هفتم برای راهپیمایی در انتقاد از دولت بوده است یا در حمایت از آن؟ چرا سازوکار انتقاد مسالمت‏آمیز مردم فراهم نیست؟ در همین نظام‏های غربی که مورد تایید ما نیست مگر مردم آن‏ها بر علیه رئیس دولت، بر علیه عملکرد نیروهای نظامی آزادانه تظاهرات نمی‏کنند؟

رهبری در جمع دانشجویان در سال گذشته اظهار داشت که حتی انتقاد از شخص رهبر، در معنی ضدیت با ولایت فقیه نیست. ما خواهان اجرای همین بخش‏های مغفول از قانون اساسی هستیم.

اصل سی و هشت می‏گوید که هرگونه شکنجه برای گرفتن اعتراف و اقرار ممنوع است، این قابل توجه بازجویان و صداوسیمای محترم، من البته چون آنجا نرفتم نمی‏توانم بگویم! اما قانون اساسی و همه فقها می‏گویند که اقرار تحت فشار هیچ سندیتی ندارد و فردی که چنین فشاری را بر دیگران وارد می‏کند باید قصاص شود.

روزنامه دولتی این کشور، روزنامه‏ای که از پول نفت، از پول بنده و شما اداره می‏شود می‏گوید که "محمد موسوی خوئینی‏ها در برهه‏های گوناگون عناد و دشمنی خود را با نظام جمهوری اسلامی نشان داده و از هیچ فرصتی دریغ نکرده است" دروغ به بلندی این برج میلاد برای چه؟ دادستان کل کشور، کسی که هنوز جای شکنجه رژیم گذشته بر بدن وی وجود دارد، وی که در حساس‏ترین موقعیت‏های این مملکت مورد تایید امام خمینی بوده است.

این برادر نظامی به چه حقی به آقای خاتمی، رئیس جمهور این مملکت تهمت می‏زند؟ در قانون شنود منع شده است. چگونه به این راحتی و با افتخار ادعا می‌شود که اطلاعاتی را از شنود به دست آورده‏اند. امام خمینی در سال 61 در آن بحران ترور با هرگونه شنود، بازداشت و ورود به حریم مردم بدون حکم قاضی مخالف بود.

نظام اسلامی مجموعه‏ای از ارزش‏هاست که اگر ارزش‏هایش حفظ شود مقدس است و گرنه در جامعه‏ای که ضعیف در آن نتواند حقش را بگیرد چه تقدسی دارد؟ ما در درون نظام هستیم و خواهان اصلاح آن هستیم. باید جلوی این تهمت‏ها، این مصیبت‏ها گرفته شود. معنی ندارد که عده‏ای چنین مصونیت پیدا کنند که به آقای موسوی بگویند که وی 30 سال منافق بوده است. آیا این تهمت‏ها به آقای کروبی به نفع نظام است؟

بنده به شدت به وجود یک جریان برانداز در درون نظام مشکوک هستم. براندازی این است که جمهوری اسلامی در جهان به عنوان نظامی ظالم، خشن و مخالف گفتمان معرفی بشود. این‏هاست که پایه‏های نظام را می‏لرزاند و آن را از درون می‏پوساند و گرنه ده‏ها برابر تبلیغات منفی دشمن در زمان امام خمینی وجود داشت ولی کسی باور نمی‏کرد.

علیه تمام بزرگان نظام در حال لجن پراکنی هستند، علیه آقای موسوی، علیه آقای خاتمی، علیه آقای ری شهری، علیه آقای واعظ طبسی، علیه آقای امامی کاشانی، علیه مراجع در حال اتهام زنی و لجن پراکنی هستند. چطور سی سال مسئولین این مملکت همه خائن درآمده‏اند؟ این‏ها براندازی نیست؟ این‏ها پشتیبانی از ولایت فقیه است؟ عده‏ای چاپلوس و تازه به دوران رسیده و مجهول الهویه در حال از بین بردن بنیان این کشور هستند.

ما خواستار اصلاح درون نظام و آزادی زندانیان و آزادی بیان در روزنامه‏ها و صداوسیما هستیم



+ نوشته شده توسط در یکشنبه بیست و دوم شهریور 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ