جمعه، خرداد ۱۴، ۱۳۸۹

جولی تابوه -اهدای جایزه موسیقی به پل مک کارتنی در کاخ سفید


جولی تابوه اهدای جایزه موسیقی به پل مک کارتنی در کاخ سفید
http://www1.voanews.com/persian/news/arts/MccartneyWhitehouse-2010-6-4-95624439.html

پل مک کارتنی، از اعضای پیشین گروه معروف بیتل ها Beatles جایزه معتبر ترانه سرایی «گرشوین» و عنوان موفق ترین آهنگساز ترانه های محبوب در تاریخ را از دست های پرزیدنت باراک اوباما درکاخ سفید دریافت کرد.

مک کارتنی یکی از چهارعضو اصلی گروه معروف بیتل ها بود که با یک سری ترانه های رکوردشکن در موسیقی پاپ دهه ١٩٦٠ میلادی انقلابی بپا کردند.

پس از فروپاشی گروه بیتل ها در سال ١٩٧٠، پل مک کارتنی به همراه گروه «وینگز»Wings به کارساختن ترانه های محبوب و پرفروش پاپ و راک اندرول ادامه داد و درنهایت هم به طور مستقل به اجرای کنسرت هایی درتورهای جهانی پرداخت.

از محبوب ترین و بیادماندنی ترین آثارپرفروش و رکوردشکن پل مک کارتنی باید از ترانه های «دیروز» ، «هی جود» و نام برد.

پرزیدنت باراک اوباما در مراسم ویژه ای که درکاخ سفید به این مناسبت برپا شده بود ضمن اهدای جایزه «گرشوین» به پل مک کارتنی در یک سخنرانی کوتاه گفت:«امشب این افتخاری است برای من که بتوانم مهم ترین و معتبرترین جایزه موسیقی پاپ آمریکا را ازسوی ملتی حق شناس که از این که یک هنرمند جوان انگلیسی تبار یک روز رویاهای خود را با ما تقسیم کرده است سپاسگزارند را به آقای پل مک کارتنی تقدیم کنم.»

جایزه «گرشوین» به نام دو برادرآمریکایی یهودی تبار، جورج و آیرا گرشوین که برخی از برجسته ترین ترانه های معروف و محبوب صدسال گذشته آمریکا از آثار آن هاست نامگذاری شده است و به خاطر قدردانی از 50 سال خدمات هنری شایان به صحنه موسیقی آمریکا به پل مک کارتنی اهدا شد.

پل مک کارتنی پس از دریافت این جایزه معتبر از دست های رئیس جمهور آمریکا به خبرنگارصدای آمریکا گفت:«این یک شب شگفت انگیز وفراموش نشدنی است و دریافت چنین جایزه ای البته بسیار ارزشمند است اما دریافت آن ازدست این رئیس جمهور بخصوص، باراک اوباما، برای من به یک خواب و رویا شباهت دارد.»

پل مک کارتنی در طول برگزاری مراسم اهدای جایزه گرشوین تعدادی از ترانه های محبوب و معروف خود را برای حاضران اجرا کرد. آهنگ هایی که با ترانه «باید تو را به زندگی » آغاز شد.

در این شب هنرمندان دیگری نیز به اجرای برنامه پرداختند و آهنگ ها و ترانه های «پل مک کارتنی» را به شیوه خود اجرا کردند. این هنرمندان عبارت بودند از: استیوی واند، الویس کاستلو، فیث هیل و برادران جوناس.

اما مهم ترین بخش برنامه هنگامی بود که برنده جایزه «گرشوین» یا «سرپل مک کارتنی» ترانه معروف «میشل» را به بانوی اول آمریکا، میشل اوباما اهدا کرد.

پیش از برگزاری مراسم اهدای جایزه گرشوین به پل مک کارتنی در کاخ سفید، در جلسه مطبوعاتی که در «کتابخانه کنگره آمریکا» با حضور بیتل سابق برگزار شد او به مفهومی که این جایزه برای شخص او دارد اشاره کرد:«برای من این یک تجربه باورنکردنی است. وقتی من پسربچه کوچکی بودم ودر سال های نوجوانی من همیشه به موسیقی خیلی آمریکایی «گرشوین» ها گوش می دادم و واقعا این موسیقی را دوست می داشتم. البته در آن زمان حتی در خواب هم نمی دیدم یک روز در کاخ سفید افتخاردریافت چنین جایزه ای را از دست رئیس جمهور آمریکا داشته باشم.»

از دیگر موسیقیدانان آمریکایی که تا کنون به دریافت جایزه «گرشوین» درکاخ سفید نائل شده اند، استیوی واندر، خواننده ای است که تا کنون 23 بارجایزه موسیقی «گرامی» را دریافت کرده است. هم چنین «پل سایمون» خواننده و آهنگساز گروه قدیمی«سایمون و گارفانکل».

مک کارتنی درباره هنر آهنگسازی می گوید:«آهنگسازی همیشه یک واقعه اعجاب انگیز برای من بوده است. چرا که مثل یک رمز وراز و معماست. شما در یک گودال سیاه کارتان را شروع می کنید و اگر شانس داشته باشید یک یا دو ساعت بعد یک ترانه تازه از همین گودال بیرون می آید! این معما و جادویی است که همیشه و از روز اول آهنگسازی با من بوده و هنوز هم هست.»



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ