چهارشنبه، تیر ۰۹، ۱۳۸۹

سه شهر ژاپن در فهرست نخست گران ترین شهرهای دنیا


سه شهر ژاپن در فهرست نخست گران ترین شهرهای دنیا
http://www.radiofarda.com/content/F9_The_Most_Expensive_Cities_In_The_World/2084003.html

در تازه‌ترین فهرست منتشر شده از گران‌ترین شهرهای جهان، سه شهر توکیو، ناگویا و یوکوهاما در ژاپن در ردیف پنج شهر گران دنیا طی سال ۲۰۰۹ شناخته شدند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، میانگین اجاره یک آپارتمان دو خوابه در توکیو، گران‌ترین شهر جهان، در سال گذشته میلادی پنج‌هزار دلار و قیمت یک بلیط سینما ۲۲ دلار بوده‌است.

دومین شهر گران دنیا در این فهرست «اسلو»، پایتخت نروژ، است که قیمت یک وعده غذایی در رستوران‌های این شهر به طور متوسط ۴۳ دلار و قیمت ۱۲ عدد تخم مرغ ۶.۷۲ دلار بوده است.

در همین حال نیویورک که معمولاً مردم آن از گرانی شکایت دارند، در میان ۳۰ شهر گران جهان مقام بیست نهم را کسب کرده است.

قیمت ۱۲ عدد تخم مرغ در این شهر تقریبا ۲.۹۶ دلار بوده و قیمت یک وعده غذایی در رستوران های منطقه منهتن به طور میانگین ۲۳ دلار است که در مقایسه با دیگر شهر‌های گران جهان بیشتر به یک «دزدی» شبیه است.

در این فهرست که ۳۰ شهر از شهرهای دنیا معرفی شده‌اند، ریودوژانیرو با یک پله بالاتر از نیویورک، در رده ۲۹ قرار گرفته و سیدنی در یک تغییر چشمگیر از مقام ۱۵۰ به مقام سی‌ام در سال گذشته صعود کرده است.

نکته قابل توجه در این فهرست، رتبه تل‌آویو، پایتخت اسرائیل، است که در رده نوزدهم و بالاتر از نیویورک ایستاده است.همچنین بیت المقدس (اورشلیم) در این فهرست در مقام ۲۲ قرار دارد.

این گزارش می‌افزاید در حالی که هزینه اجاره یک آپارتمان سه خوابه در تل‌آویو ۱۴۴۰دلار و قیمت بلیط سینما حدود ۱۰ دلار است اما دیگر هزینه‌های زندگی روزمره در این شهر بالا است.

از دیگر نکات قابل توجه این تحقیق مقام پانزدهم مسکو پایتخت روسیه است که همواره به عنوان یکی از شهر‌های گران دنیا شناخته شده است.

نتایج این تحقیق مردم نیویورک را که هموراه از گرانی هزینه زندگی شکایت دارند متحیر کرده است.

یک شرکت تحقیقاتی نیروی انسانی که این گزارش بر اساس داده های آن نوشته شده است قیمت ۱۲۸ کالای مختلف شامل غذا، لباس و دیگر هزینه ها نظیر تفریحات و برق مصرفی را در این شهرها با یکدیگر مقایسه کرده است.

هزینه زندگی در این فهرست بر اساس نظر سنجی ها در ماه مارس و سپتامبر سال ۲۰۰۹ انجام شده که با استفاده از سبد خرید کالای روزانه و خدمات عمومی محاسبه شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ