شنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۹۴

درباره اعتراض اکبر گنجی به برنامه براندازی بی بی سی

درباره اعتراض اکبر گنجی به برنامه براندازی بی بی سی

آقای اکبر گنجی که نامشان همراه اتهاماتی از سوی شرکت کننده ای در برنامه پرگار هفته گذشته بی بی سی تحت عنوان براندازی (1) آورده شده بود، اعتراض خود را به آن تلویزیون ارسال کرده اند (2) و مدیر آن شبکه نیز به سهم خود پوزش خواسته است.
 
در مورد فردی که در آن برنامه بعنوان اپوزیسیون دعوت شده بود، اما هیچگاه نه در دوران شاه و نه در زمان کنونی بخشی از جنبش سیاسی مستقل ایران نبوده، و نظرات او که دریافت کمک خارجی را مشابه دیدگاه رهبران انقلاب آمریکا در ارتباط با کمک فرانسه جلوه می داد، بسیار بحث شده است (3). درباره موضوع براندازی نیز همان هفته پیش توضیحات مفصلی مطرح شد (4).
 
اما آقای گنجی در اعتراض خود، موارد مطرح شده در مورد ایشان را به دلیل جنگ طلبی شرکت کننده برنامه بی بی سی عنوان کرده است. متأسفانه آقای گنجی همه نقدهای از خود را به دلیل موضع جنگ طلبی منتقدان جلوه می دهد و این کار ایشان به موضع ضد جنگ در جنبش دمکراتیک ایران لطمه میزند. همه نقدها به آقای گنجی به دلیل جنگ طلبی منتقدان نیست (5).
 
در اپوزیسیون دموکراتیک ایران مشخصاً از اکبر گنجی درباره دورانی که در دولت ایران صاحب مقام بوده اند سؤال می شود و آقای گنجی پاسخ نمی دهند و آن سؤالات را فحاشی جلوه می دهند. همان وقتی که تازه از ایران آمده بودند در مقاله ای در نقد داریوش اقبالی، از آقای گنجی دفاع کردم، اما همانجا پرسیده ام که چرا آقای گنجی به سؤالاتی که از ایشان در مورد زمانی که برای دولت ایران کار می کرده اند، پاسخ نمی دهند (6). این سؤالات که بحث خصوصی و موضوعات شخصی نیست و موضوعات عمومی است، وقتی کسی مثلاً آتاشه فرهنگی دولت ایران در ترکیه بوده است. خوب است آقای گنجی بعد از همه این سالها بالاخره به این سؤالات پاسخ دهند.
 
به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران

سام قندچی، ناشر و سردبير ایرانسکوپ
http://www.ghandchi.com 
بیست و سوم خرداد ماه 1394
June 13, 2015
 
پانویس:
 
1. برنامه پرگار بی بی سی: براندازى، دوم ژوئن 2015
https://www.youtube.com/watch?v=DlPIdr8HhWE 

2. اعتراض اکبر گنجی در دقیقه 06:46 در برنامه دیدبان بی بی سی
 
 
3. بازهم درباره گرفتن کمک خارجی
http://iranscope.blogspot.com/2015/06/blog-post_2.html
 
4. چند کلمه درباره براندازان و اصلاح طلبان
http://iranscope.blogspot.com/2015/06/blog-post_16.html
 
5. آقای اکبر گنجی، فکر بعد از رفع تحریم ها را کرده اید؟
http://www.ghandchi.com/841-ganji-sanctions.htm
 
6. پاسخ به داريوش اقبالی درباره اکبر گنجی
http://www.ghandchi.com/578-DariushEghbaliAkbarGanji.htm 
 
 
 
متون برگزیده

 
 

ایرانسکوپ#
#iranscope

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ