یکشنبه، بهمن ۱۷، ۱۳۸۹

فیروزه خطیبی-جایزه بهترین انیمیشن سال به فیلم «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» رسید


جایزه بهترین انیمیشن سال به فیلم «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» رسید
فیروزه خطیبی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/AnnieAwardsDragon-2011-2-6-115459409.html

درمراسمی که به مناسبت سی و هشتمین دوره اهدای جوایز «انی» Annie که هر سال به بهترین فیلم انیمیشن سال اهدا می شود در تالار «رویس هال» Royce Hall دانشگاه لس آنجلس برگزار شد، فیلم انیمیشن و سه بعدی «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» How To Train Your Dragon برنده شد.

این فیلم که محصول مشترک «دریم ورکز انیمیشن» Dream Works Animation و «پارامونت استودیو» و نامزد دریافت ١٥ جایزه در بخش های گوناگون بود توانست در ١٠ رده بندی مختلف از جمله بهترین جلوه های ویژه، بهترین شخصیت سازی انیمیشن، بهترین طراحی، بهترین موسیقی متن، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه و بهترین فیلم بلند انیمیشن برنده شود.

هرچند فیلم نامزد جایزه اسکار «داستان اسباب بازی ٣» یکی از نامزدهای جوایز امسال «انی» بود اما از آنجایی که سال گذشته دو استودیوی سازنده این فیلم (دیسنی و پیکساز) بر سرچگونگی اخذ آرا با اهدا کنندگان جوایز اختلاف نظرپیدا کرده و آن را تحریم کرده بودند، انتظار نمی رفت که «داستان اسباب بازی ٣» شانسی برای برنده شدن پیدا کند. هرچند فیلم انیمیشن کوتاه «شب و روز» Day & Night از محصولات استودیوی «پیکسار» Pixar توانست جایزه بهترین فیلم کوتاه ا«انی» را از آن خود سازد اما کارگردان آن «تدی نیوتون» برای دریافت این جایزه در محل اهدای جوایز حضور نداشت.

فیلم انیمیشن «ژولیده پولیده» از محصولات شرکت «دیسنی» هم نامزد جایزه بهترین فیلم بلند انیمیشن جوایز «انی» امسال بود اما نمایندگان این شرکت بی اعتنایی خود را به این جوایز با عدم حضور در محل مراسم نشان دادند. شرکت دیسنی از نحوه رای گیری جوایز «انی» انتقاد کرده و مدعی است که رای دهندگان این جوایز به استودیوی «دریم ورکز» و تولیدات آن بیشتر توجه دارند تا به محصولات و تولیدات «دیسنی». شرکت «دریم ورکز» امسال در رشته انیمیشن تلویزیونی بیشترین تعداد جوایز یعنی پنج جایزه مختلف را از آن خود ساخت.

انیمیشن برنده جایزه «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید» بر اساس یک داستان کودکان درباره «وایکنیگ» ها ساخته شده و فیلمنامه آن را «دین دبلوایز» نوشته و کریس ساندرس آن را کارگردانی کرده است. این انیمیشن که از پرفروش ترین فیلم های سال گذشته بوده است داستان پسرجوانی است که به یک سفر دور و دراز دریایی فرستاده می شود تا اژدهایی را رام کند.

«جامعه بین المللی فیلم های انیمیشن» اهدا کننده جوایز «انی» در رده بندی های دیگر از جمله بهترین فیلم انیمیشن تلویزیونی، آگهی های تبلیغاتی و «گیم» یا بازی های ویدیویی نیز جوایزی را به برندگان آن اهدا کرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ