پنجشنبه، اسفند ۰۵، ۱۳۸۹

جشن چهل و پنج سالگی تشکیل گروه مانکیز


جشن چهل و پنج سالگی تشکیل گروه مانکیز
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Monkeys-2011-2-24-116888428.html

گروه مانکیز The Monkeys که در اواخر دهه شصت میلادی کار خود را با همکاری چهار پسر نوجوان ۱۷ تا ۲۱ ساله آغاز کرد، چهل و پنجمین سالگرد تشکیل این گروه را با اجرای کنسرت هایی که از شهر لیورپول انگلستان آغاز می شود جشن می گیرد.

اعضای اصلی گروه مانکیز، دیوی جونز، میکی دولنز و پیتر ترک بعد از دوازده سال برای نخستین بار گردهم جمع شده و کنسرت هایی را در بریتانیا اجرا خواهند کرد.

اعضایِ این گروه که زمانی از محبوب ترین و معروف ترین گروه های موسیقی پاپ به شمار می رفتند، ابتدا برای اجرای آهنگ هایی برای یک سریال تلویزیونی موزیکال که در اواسط دهه شصت میلادی پخش می شد دعوت به همکاری شدند. آنها با آهنگ هایی چون «آی اَم اِ بیلیوِر" I am a beleiver و "آیم نات یور اِستِپین اِستون" I am not your stepping sone معروف شدند و تعدادی نزدیک به ٥٠ میلیون (صفحه) فروختند.

دیوی جونز، خواننده گروه مانکیر، اهل منچستر است اما بقیه اعضای گروه مانکیز آمریکایی هستند. دیوی جونز پس از پاسخ به یک آگهی که در آن از چهار پسر نوجوان برای پایه گذاری یک گروه موسیقی پاپ تلویزیونی دعوت به همکاری شده بود به استخدام گروه مانکیزدرآمد.

گروه چهار نفره مانکیز به مدت ٣٩ ماه با هم بودند تا اینکه یکی از اعضای آن به نام «مایکل نیسمیت» مبلغ ١٦٠ هزار دلار پرداخت تا بتواند گروه را ترک کند.

جونز، دولنز و ترک بعدها چندین بار با هم کنسرت دادند که آخرین آن ها در سال ٢٠٠١ بود ولی «نیسمیت» هرگز دوباره حاضر نشد به آن ها بپیوندد و فقط یک بار دیگر و برای ضبط یازدهمین آلبوم گروه به نام «جاست آس» Just Us که در آمریکا ضبط می شد به بقیه پیوست.

نیسمیت که بعد از ترک گروه «مانکیز» حرفه تهیه کنندگی و نویسندگی را پیشه خود کرده است او در کنسرت امسال ظاهر نخواهد شد.

دیوی جونز در این مورد که گروه «مانکیز» برخلاف گروه های دیگر یکدیگر را نمی شناخته اند و به طور ساختگی از طریق یک شرکت تهیه برنامه های تلویزیونی دورهم جمع شده اند می گوید:«این گروه با هیچ گروه دیگر فرقی ندارد. ساختگی بودن فقط تو فکر مردمه. رسانه ها به این گروه برچسب ساختگی بودن زده اند اما برای هرکاری باید مصاحبه بشی، حالا میخواد شغل دی جی باشه، گویندگی تلویزیون باشه، منشی یک اداره باشه یا یک مامور آتش نشانی.»

گروه مانکیزتمام آهنگ های محبوبشان را در این کنسرت تازه اجرا خواهند کرد کاری که جونز می گوید هرگز پیش از این انجام نشده است:« هروقت بالای صحنه میرم و آهنگ «دی دریم بلیور» Day Dream Beleiver را می خونم مردم ازم می پرسن از خوندن این آهنگ خسته نمیشی؟ منم میگم نه چون خیلی ها که تازه به این کنسرت های میان تا حالا ندیدن اونو بخونم. ما روی صحنه همیشه درحال خندیدن و همدیگرو دست انداختن هستیم.»

میکی دولنز درادامه صحبت های جونز می گوید:«همیشه که نه چون در چهار پنج سال گذشته همش چهار بار همدیگرو دیدیم.»

تورکنسرت های گروه مانکیز که در ده روز مختلف برگزار خواهد شد از دوازدهم ماه مه در لیورپول آغاز شده و سپس در سراسر بریتانیا ادامه خواهد یافت.
iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ