چهارشنبه، دی ۲۷، ۱۳۹۱

آيا می دانيد راديو فردا چهره سال ۱۳۹۰ را به انتخاب شما رضا پهلوی اعلام کرد


جالب است که نام مهدی کروبی حتی در ليست 10 نفره فيناليست ها هم نيست!


راديو فردا: چهره سال ۱۳۹۰ به انتخاب شما: رضا پهلوی
۱۳۹۱/۰۱/۰۱
رضا پهلوی، فعال سیاسی و فرزند آخرین پادشاه ایران در نظرخواهی رادیو فردا از مخاطبان برای انتخاب چهره سال ۱۳۹۰، از سوی کسانی که در این نظرخواهی شرکت کردند، به عنوان مهم‌ترین، تأثیرگذارترین و خبرسازترین چهره سال ۹۰ برگزیده شد.

در این نظرخواهی که از تاریخ اول اسفندماه سال ۱۳۹۰ تا روز ۲۵ اسفند در وب سایت و صفحه فیس‌بوک رادیو فردا، همچنین دریافت پیام‌های تلفنی، پیامک و ای‌میل انجام شد، ۱۲ هزار و ۲۴ نظر ثبت شد که در نهایت «رضا پهلوی»، با اختصاص چهار هزار و ۲۸ رأی و کسب ۳۳.۴۹ درصد از کل نظرات به عنوان چهره سال ۹۰ به انتخاب کسانی که در نظرخواهی رادیو فردا شرکت کردند برگزیده شد.
 
«اصغر فرهادی» کارگردان فیلم «جدایی نادر از سیمین» و نخستین سینماگر ایرانی برنده اسکار، نزدیک‌ترین رقیب رضا پهلوی در این نظرخواهی بود که با کسب سه هزار و ۷۱۷ نظر ثبت شده و کسب ۳۰.۹۱ درصد از کل نظرات ثبت شده در جایگاه دوم ایستاد.

در این نظرخواهی رادیو فردا از مخاطبان رادیو، کاربران وب سایت و اعضای صفحه فیس‌بوک، «زندانی سیاسی»، با کسب یک هزار و ۱۹۸ نظر ثبت شده از مجموع ۱۲ هزار و ۲۴ نظر با کسب ۹.۹۶ درصد از کل نظرات سومین چهره اثرگذار سال ۱۳۹۰ از نظر شرکت‌کنندگان در این نظرخواهی بود.

آرای ۱۰ چهره مرحله نهایی این نظرخواهی، تعداد آرا و درصد آرای این چهره‌ها به ترتیب زیر است.


۱.  رضا پهلوی              ۴۰۲۸ رأی (۳۳.۴۹ درصد از کل نظرات)

۲.  اصغر فرهادی           ۳۷۱۷  رأی (۳۰.۹۱ درصد از کل نظرات)

۳.  زندانی سیاسی      ۱۱۹۸ رأی  (۹.۹۶ درصد از کل نظرات)

۴.  میرحسین موسوی  ۸۹۶   رأی  (۷.۴۵ درصد از کل نظرات)

۵.  معترضان سوری     ۶۱۳    رأی (۵.۰۹ درصد از کل نظرات)

۶.  نسرین ستوده       ۳۷۶   رأی  (۳.۱۲ درصد از کل نظرات)

۷.  محمد نوری‌زاد         ۳۶۵   رأی  (۳.۰۳ درصد از کل نظرات)

۸.  مهدی خزعلی        ۲۹۱     رأی (۲.۴۲ درصد از کل نظرات)

۹.  استیو جابز            ۲۸۳   رأی (۲.۳۵ درصد از کل نظرات)

۱۰.  گلشیفته فراهانی  ۲۵۷   رأی  (۲.۱۳ درصد از کل نظرات)

در مرحله نخست این نظرخواهی، نامزدهای پیشنهادی بیش از ۲۰۰ نفر از کارشناسان، روزنامه‌نگاران و نخبگان حوزه‌های مختلف به عنوان اثرگذارترین و خبرسازترین چهره سال ۱۳۹۰ گردآوری شد تا به فهرستی ۲۵ نفره رسیدیم که روز نخست اسفندماه سال ۹۰، این ۲۵ چهره در معرض انتخاب مخاطبان وب‌سایت و شنوندگان رادیو فردا گذاشته شد.

پس از یک هفته، ۱۰ چهره از میان ۲۵ چهره فهرست نخست، که تا آن زمان، هفتم اسفندماه ۹۰، بیش از ۹۴ درصد آرا را به خود اختصاص داده بودند در قالب نظرخواهی در صفحه فیس‌بوک رادیو فردا قرار گرفتند تا در مرحله دوم این نظرخواهی کابران فیس‌بوک رادیو فردا نیز بتوانند به نامزد مورد نظرخود رأی دهند.

در این میان تعدادی از مخاطبان رادیو فردا که تمایل داشتند در این نظرخواهی از طریق تماس با تلفن‌های پیامگیر ما، پیامک‌گیر یا ای‌میل رادیو فردا در نظرخواهی چهره سال ۱۳۹۰ شرکت کنند، نیز آرای خود را ثبت کردند.

در نهایت این نظرخواهی در پایان روز ۲۵ اسفندماه به پایان رسید و پس از حذف نظرات تکراری تلفن‌ها و پیامک‌های رسیده و با شمارش تمامی آرای کسانی که در نظرخواهی چهره سال ۱۳۹۰ شرکت کرده بودند، نتایج نهایی اعلام شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ