سه‌شنبه، مهر ۲۶، ۱۳۹۰

مایکل داگلاس جایزه یک عمر دست آورد هنری را از دست پدرش دریافت کرد


مایکل داگلاس جایزه یک عمر دست آورد هنری را از دست پدرش دریافت کرد
http://www.voanews.com/persian/news/arts/MichaelDouglas-2011-10-18-132068383.html

درمراسمی که در آخرهفته گذشته در فستیوال بین المللی فیلم سانتا باربارا برگزار شد، جایزه یک عمر دست آورد هنری به مایکل داگلاس، بازیگر، تهیه کننده و کارگردان سینما اهدا شد. این جایزه که اتفاقا به نام پدر این هنرمند «کرک داگلاس» نامگذاری شده هرسال به یکی از سینماگرانی که در طول دوران زندگی حرفه ای خود فعالیت های هنری مهم و موثری داشته اند اهدا می شود.

بنا برگزارش خبرگزاری رویترز از این جشنواره سینمایی که در ماه اکتبر هرسال در سانتا باربارا، شهر ساحلی که در شمال لس آنجلس واقع شده برگزار می شود، جایزه معتبر« یک عمردست آورد هنری کرک داگلاس» از دست خود این هنرپیشه ٩٤ ساله سینما که بازی های فراموش نشدنی در نقش هایی چون «اسپارتاکوس» و «وینسنت ون گوگ» در سینما ارائه داده است به پسرش«مایکل داگلاس» اهدا شد.

علاوه بر مایکل داگلاس و همسر بازیگرش «کاترینا زیتا جونز»، کِرک داگلاس و همسرش «اَن بایدِنز»، دَنی دِویتو بازیگرو کارگردان سینما و همسرش ریا پِرلمَن، کریستفر لوید، بو دِرِک و دِنیس میلِر کمدین شوهای تلویزیونی، از جمله دیگر چهره های سرشناسی بودند که در این مراسم شرکت داشتند. مایکل داگلاس ٦٧ ساله در ماه آگوست ٢٠١٠ اعلام کرد که از سرطان حنجره رنج می برد. اما به نظر می آید او در مبارزه با این بیماری موفق بوده است.

مایکل داگلاس هم در یک سخنرانی کوتاه از دریافت این جایزه ویژه ابراز خوشحالی کرد:«من خیلی خوشحالم که این جایزه امسال به من تعلق گرفت. پدرم گفته این آخرین سالیه که خودش این جایزه را اهدا می کنه. عالیه! برای من وکاترین هم این بهانه خوبی بود که به اینجا بیاییم و پدرم، مادر خونده ام، برادرم و دوستان قدیمیمون رو ببینیم. »

«کِرک داگلاس» که یکی از آخرین بازماندگان دوران شکوهمندی هالیوود است از اینکه پسرش «مایکل» توانسته بود در این مراسم شرکت کند ابراز خشنودی کرد:«امشب برای من شب خیلی خوبی است. مایکل و همسرش انسان های خیلی خوبی هستند.»

مایکل داگلاس تا کنون برنده سه جایزه گلدن گلوب و دو جایزه اسکار بوده است. این بازیگر سرشناس هالیوود، نخستین جایزه اسکار خود را به عنوان تهیه کننده فیلم معروف «پرواز برفراز آشیانه فاخته» One Flew Over The Cuckoo's Nest که در ایران به نام «دیوانه ازقفس پرید» ترجمه شده است دریافت کرد که در آن زمان در اواسط دهه هفتاد میلادی به عنوان بهترین فیلم سال شناخته شد. مایکل داگلاس دومین اسکار خود را برای بازی در فیلم «وال ستریت » به دست آورد.

مایکل داگلاس پس از دریافت جایزه یک عمر دست آوردهای هنری فستیوال سانتا بارابار به حاضران گفت: «دریافت این جایزه احساس ابدی بودن به من داده. من و پدرم روی هم رفته در ١٥٠ فیلم نقش بازی کرده ایم و سال های زیادی رو در این صنعت صرف کردیم. من و پدرم همدیگه رو خیلی خوب می فهمیم و می دونیم چه تجربه هایی را باید پشت سر گذاست تا در این زمینه موفق شد. خیلی خوبه که پدر من هنوز در جمع ما حاضر است.»

وقتی از دَنی دِویتو راجع به مایکل داگلاس سوال شد او پاسخ داد: «خیلی عجیبه که این هنرپیشه یک تار مو هم از دست نداده. باور کردنی نیست. به هر هنرپیشه مرد دیگری که نگاه کنی موهاش ریخته. من، جَک نیکِلسون، رابرت دِنیرو و خیلی های دیگه.»

گفته می شود که مایکل داگلاس و کاترینا زیتا جونز در حال حاضر در جست و جوی فیلمنامه مناسبی هستند که بتوانند درآن نقش مقابل یکدیگر را بازی کنند.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ