یکشنبه، آبان ۰۸، ۱۳۹۰

خامنه ای: امام خمینی مخالفان نظام را اعدام می کرد و من فقط زندانی می کنم


خامنه ای: امام خمینی مخالفان نظام را اعدام می کرد و من فقط زندانی می کنم
مننع: العربيه
http://www.alarabiya.net/articles/2011/10/29/174373.html

آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اعتراض یکی از مراجع تقلید قم به سرکوب اعتراض های پس از انتخابات گفته بود که آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دستور اعدام مخالفان نظام را می داد اما او تنها آن ها را زندانی می کند.

پس از انتخابات ریاست جمهوری دو سال پیش ایران، اعتراض های گسترده ای شهرهای بزرگ این کشور از جمله تهران پایتخت را فرا گرفت. در پی سرکوب این اعتراض ها توسط نهادهای امنیتی، دها ها نفر در خیابان ها و بازداشتگاه ها کشته شدند و صدها نفر دیگر به زندان افتادند. اصلاح طلبان می گویند که در این انتخابات، تقلب گسترده و سازمان یافته روی داده است.

پایگاه خبری تحلیلی "جرس" به نقل از منابع مطلع گزارش داد آیت الله موسوی اردبیلی از مراجع تقلید قم چند ماه پس از انتخابات به دیدار آیت الله خامنه ای رفت.

بنا بر این گزارش، آیت الله موسوی اردبیلی در این دیدار خواستار آزادی زندانیان سیاسی شد اما آیت الله خامنه ای در پاسخ این مرجع تقلید که با ویلچر به دیدار وی رفته بود سخنانی به این مضمون گفت: "شما در زمان امام راحل عظیم الشان رئیس شورای عالی قضائی بودید و من رئیس جمهور. در آن زمان که متولی قوه قضائیه شما بودید به دستور رهبر فقید انقلاب مخالفان نظام اعدام می شدند. اکنون من دستور نداده ام مخالفان نظام را اعدام کنند، آنها را فقط زندانی کرده اند، حالا شما به این هم اعتراض می کنید؟"

پیش از این هم نقل قول مشابهی از آیت الله خامنه ای شده بود. در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی رئیس جمهور اصلاح طلب ایران هم اعتراض هایی در دانشگاه های تهران در گرفت. این اعتراض ها توسط نیروهای انتظامی و امنیتی سرکوب شد.

محمد خاتمی نسبت به این رفتار نیروهای امنیتی اعتراض کرده بود. آیت الله خامنه ای در پاسخ به آن اعتراض نیز پاسخی با این مضمون داده بود: "امام راحل عظیم الشان دستور داد مخالفان نظام را اعدام کنند، حالا که من تنها دستور داده ام آنها را سرکوب و زندانی کنند شما اعتراض می کنید؟"

به گزارش منابع خبری جرس تلقی محافل سیاسی تهران و قم از پخش اینگونه مطالب از سوی منتسبان رهبری این است که از یک سو وی می خواهد سعه صدر خود را در مقایسه با بنیانگذار جمهوری اسلامی نشان دهد و به منتقدانش بفهماند که اگرچه می توانسته ایشان را اعدام کند اما بزرگواری کرده فقط سرکوب و زندانی کرده است، همچنین جریان وفادار به رهبر پیشین که از جنبش سبز حمایت می کنند به این شکل تحت فشار قرار گیرند.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ