چهارشنبه، مهر ۱۳، ۱۳۹۰

فیروزه خطیبی-پیترجکسون و استیون اسپیلبرگ از«تین تین» می گویند


پیترجکسون و استیون اسپیلبرگ از«تین تین» می گویند
فیروزه خطیبی - لس آنجلس
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Tintin-2011-10-5-131171663.html

کتاب کمیک «تین تین»Tintin که خالق آن یک هنرمند بلژیکی به نام «هرژه» (نام واقعی جورج رمی) است به صورت یک فیلم سه بعدی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و تهیه کنندگی پیترجکسون این ماه (اکتبر) برروی پرده سینماهای انگلستان و سپس درماه دسامبرآمریکا خواهد آمد.

داستان فیلم با استفاده از سه قصه معروف از سری داستان های کمیک «تین تین» ساخته شده است.

اسپیلبرگ پس از درگذشت «هرژه» در سال ١٩٨٣ حقوق ساختن فیلمی از روی این سری داستان های کمیک را به دست آورد. فیلم قرار بود در سال ٢٠٠٨ فیلمبرداری شده و در سال ٢٠١٠ به نمایش گذاشته شود اما پس از اختلاف هایی که میان دو استودیوی «پارامونت» و «یونیورسال» برسر تهیه آن بوجود آمد کار فیلمبرداری آن به تعویق افتاد. در نهایت «سونی پیکچرز» Sony Pictures کار تهیه آن را برعهده گرفت اما هم زمان بازیگر نقش اول فیلم، «توماس سنگستر»(درنقش تین تین) این پروژه را ترک کرد و بعدهم «پیتر جکسون» و شرکت انیمشن سازی دیجیتالی او به نام «وتا دیجیتال» کار تهیه آن را برعهده گرفت.

این فیلم قرار است تا در ماه دسامبر امسال درسینماهای «آیمکس» در ایالات متحده به نمایش گذاشته شود.

استیون اسپیلبرگ و پیتر جکسون تیم برجسته سازندگان فیلم «ماجراهای تین تین» در یک مصاحبه مشترک در کنفرانس اخیر «کامیک کان» Comicon در سن دیگو درباره فیلم تازه خود و شیوه تازه ای از انیمیشن که در آن به کار رفته صحبت کردند. کاری که این دوشخصیت برجسته سینمایی آن را «قدم گذاشتند به قلمروهای ناشناخته» خوانده اند.

پیتر جکسون می گوید:«کاری که ما کرده ایم این است که شیوه های سنتی انیمیشن را با متدهای تازه ای که به نام «موشن کپچر»Motion Capture معروف شده است را با هم ادغام کرده ایم تا من و «استیون» که به کار با بازیگران واقعی عادت داریم بتوانیم راحت تر وارد این جهان مجازی یا «فتو رئال» Photoreal بشویم. درحقیقت ما یک دوربین عکاسی برداشتیم و با آن یک فیلم «لایو اکشن» یا «حرکات زنده »ساختیم.»

استیون اسپیلبرگ هم در دنباله سخنان جکسون می گوید:«من فکر می کنم پنج دقیقه پس از تماشای این فیلم تماشاگر متوجه خواهد شد که «مدیوم» یا وسیله کار پیام اصلی این فیلم نیست بلکه این شخصیت ها و داستان فیلم هستند که نقش اساسی را ایفا می کند. هرچند ما درحال حاضر در دوران دیجیتالی سینما زندگی می کنیم و اشخاص احساس می کنند هرداستانی را می توانند با استفاده از این تکنیک بازگو کنند.»

اسپیلبرگ درباره کار بازیگران فیلم «ماجراهای تین تین» می گوید:«هنرپیشه های ما همگی لباس های مخصوص «موشن کپچر» پوشیده اند و کلاه های مخصوص این کار را برسر گذاشته اند و روی صورتشان هم دایره های کوچک مخصوص کشیده شده است. اما بعد از آن که این بازیگران یک ده دقیقه ای به ریخت و قیافه خودشان و همدیگر خندیدند به همه چیز عادت کردند و به همان روال همیشگی به کاربازیگری پرداختند.»

جکسون در این مورد می گوید:«چشم ها مهمترین عضو بدن هر بازیگری هستند. در زمانی که ما مشغول ساختن فیلم «ارباب حلقه ها» بودیم و و «گولوم» را در استودیوی «وتا» خلق کردیم ما چشم های این شخصیت را به دقت خاصی بازسازی کردیم. مواظب بودیم که نور درست در داخل این چشم ها منعکس شود و نی نی چشم ها به درستی درمقابل احساسات شخصیت صاحب چشم عکس العمل نشان بدهد. برای همین هم ما در انتخاب بازیگران فیلم تین تین کوشیدیم تا افرادی را انتخاب کنیم که می توانند با نگاهشان بازی های جالبی ارائه بدهند.»

اسپیلبرگ درباره جذابیتی که شخصیت «تین تین» برای خود او داشته است می گوید:«تین تین حاضر نیست درمقابل خواسته هایش جواب «نه» بشنود ..این درست داستان زندگی خود من است .من هم آنقدر اصرار می ورزم تا بالاخره جواب مثبت بگیرم.»


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ