سه‌شنبه، آبان ۱۰، ۱۳۹۰

فیروزه خطیبی-بزرگ ترین پارتی هالووین در هالیوود!


بزرگ ترین پارتی هالووین در هالیوود!
فیروزه خطیبی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/

بیش از٥٠٠ هزار شرکت کننده خود را آماده می کنند تا در رژه معروف «هالووین» درشهر هالیوود شرکت کنند. این بزرگ ترین پارتی هالووین در جهان است که هرسال در چنین شبی در خیابان های شهر ستارگان برگزار می شود.

رویدادی که ابتدا به صورت «رژه همجنسگرایان» کار خود را آغاز کرد، امروزه توانسته است آدم هایی از هر رنگ و نژاد و جنسیت را از مناطق مختلف جهان بخود جذب کند و از آنجایی که همجنسگرایان برای پوشیدن لباس های منحصر به فرد و چشمگیرشان در شب هالووین شهرت دارند، رژه آن ها هنوز هم بخش محوری پارتی هالووین در خیابان های هالیوود به شمار می رود.

صدها هزار نفر ضمن شرکت در «کارناوال هالووین» ٢٠١١ درشب ٣١ اکتبر، از بلوار«سانتا مانیکا» در هالیوود غربی به سوی مرکز شهر هالیوود راه می افتند.

این افراد معمولا در لباس های مخصوص به شکل غول، جن و پری، موجودات فضایی، شخصیت های کارتونی، ابرقهرمان های خیالی، حیوانات مختلف، مرده های از گور گریخته و غیره در این رژه بزرگ حاضر می شوند. بسیاری هم برای یک شب خود را به شکل آن «خود دیگر» که آرزویش را دارند در می آورند. ملکه زیبائی جهان، قهرمان اسکی، یک فضانورد، یک انقلابی، یک رئیس جمهور، یک سرآشپزمعروف، یک دزد دریائی و غیره. انتظار می رود امسال تم های تازه ای هم در رابطه با «بهار عربی» و «اشغال وال استریت» جزو ایده های تازه برای خلق یک لباس مورد توجه باشد.

«جان جی دوران» شهردارهالیوود می گوید:«روزهای اول این رژه به این صورت بود که یک عده از پسرهای همجنسگرا با لباس زنانه وکفش پاشنه بلند توی بلوار هالیوود راه می افتادند. اما امروز می بینید که ما صاحب بزرگ ترین کارناوال جهانیم. این رویداد امسال هم مثل هرسال نه تنها یک واقعه شادی آور برای اهالی این شهر است بلکه جهانگردانی که ازاطراف و اکناف برای تماشای آن آمده اند هم فرصت گذراندن چند ساعت خوشی و خوشحالی بدون دغدغه را خواهند داشت.»

در جشن هالووین هالیوود علاوه بر رژه همجنسگرایان، سه صحنه بزرگ برای اجرای برنامه های هنری و موسیقی توسط معروف ترین و مطرح ترین چهره های هنری در نظر گرفته شده است. هنرمندانی جهانی که اسامی آن ها معمولا تا آخرین لحظه شروع برنامه فاش نمی شود.

شهردار هالیوود می گوید:«هرچند معموله که در شب هالووین بچه های کوچک به در خانه همسایه ها می روند و از آن ها آب نبات می خواهند باید بگویم که هالووین هالیوود نه جای بچه هاست و نه جای سگ های کوچولویی که از همه چیز می ترسند. چون تراکم جمعیت به قدری زیاده که برای خیلی ها می تواند واقعا وحشت آور باشه.»

به همین جهت هم یک هفته پیش از «رژه هالووین»، شهرداری هالیوود رژه دیگری برگزار می کند که به نام «هاول – او – وین داگی» یا «هالووین سگی» معروف است و به سگی که بهترین لباس هالووین مخصوص سگ ها را پوشیده جایزه ای اهدا می شود.

برروی یکی دیگر از صحنه های موقت در بلوار «سانتا مانیکا» که به صحنه «کاباره» معروف است برنامه هایی از نوع پرزرق و برق «برلسک» به نمایش گذاشته خواهد شد. میزبان این صحنه و برنامه های آن، «جفری دمنیت» بازیگر سینمای هالیوود است. روی این صحنه مردان زن نما و پانک های همجنسگرا برنامه هایی اجرا خواهند کرد. گروه «ترنس کانتیننتال» آهنگ های تاترهای برادوی و ترانه های معروف «پاپ» را به شیوه تازه ای اجرا می کنند. گروه «هلز بلز برلسک» یک گروه تماما زنانه رقص است که رقص های مدرن را با رقص های قدیمی و کلاسیک برلسک ادغام کرده اند و «پیتر مک» هم در لباس «جودی گارلند» روی این صحنه برنامه هایی اجرا خواهد کرد.

صحنه سوم به اجراهای هنری موسیقی و رقص های آوانگارد اختصاص دارد. میزبان این صحنه «فیلیس ناویداد» بازیگر، موزیسین و فعال حقوق جنسی و آزادی جنسیتی است.

سه میز پخش موسیقی با «دی جی» هم در گوشه و کنار شهر قرار داده شده تا تماشاگران بتوانند با رقص و پایکوبی وارد جریان اصلی جشن بشوند.

«هیلمن» عضو شورای شهر هالیوود هم می گوید:«من هرسال مشتاقانه منتظر رژه هالووین در هالیوود هستم تا یک بار دیگر این همه خلاقیت که در تهیه و ارائه این لباس های بی نظیر به خرج رفته را تماشا کنم. برای من حیرت آوره وقتی می بینم چند صد هزار نفر فقط برای اینکه چند ساعت اوقات خوشی را بگذرانند به این شکل دورهم جمع میشن. این یکی از بهترین پارتی های دنیاست.»


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ