سه‌شنبه، مرداد ۲۷، ۱۳۹۴

سؤالی از اصلاح طلبان در مورد اکبر هاشمی رفسنجانی

سؤالی از اصلاح طلبان در مورد اکبر هاشمی رفسنجانی
http://iranscope.blogspot.com/2015/08/blog-post_18.html

پیش از طرح سؤال اجازه دهید برای رعایت انصاف بگویم که خود نیز در چند سال گذشته دو بار از مواضغ آیت الله هاشمی رفسنحانی دفاع کرده ام، یک بار در آغاز جنبش سبز، هنگامیکه او پشت آقایان موسوی و کروبی را به رغم همه تهدیدها خالی نکرد، دخترش فائزه هاشمی در خیابان مورد اهانت قرار گرفت و نه تنها عاملان تعرض بازداشت نشدند بلکه خانم فائزه هاشمی به زندان افتاد؛ بار دوم هم زمان انتخابات ریاست جمهوری برای دولت یازدهم بود که آیت الله رفسنجانی در پاسخ به تحریکات ضد اسراییلی در ایران گفت ما "با اسراييل سر جنگ نداريم." امروز نیز پسرش مهدی هاشمی بخاطر دعواهای سیاسی به زندان افتاده است.
 
اما سؤالم در مورد آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی موضوعی شخصی نیست و جدا از همه واقعیات بالا قابل طرح است.  از روز اول کاندیداتوری میر حسین موسوی، ایشان از حمایت آقای رفسنجانی برخوردار بودند. همچنین پس از رویدادهای جنبش سبز و آغاز حصر خانگی تا به امروز، اصلاح طلبان از آقای رفسنجانی حمایت کرده اند. بازهم تأکید کنم سؤالی که در سطور زیر می پرسم موضوعی خصوصی نیست و حتماً پاسخ آن را اصلاح طلبان می دانند که همچنان آقای رفسنجانی را بدون مشکلی در اتحاد با خود معرفی می کنند.
 
سؤالم بحثهایی است که سالهاست در مورد نقش آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ترورهای خارج کشور مطرح است. این بحث ها دیگر در حد شایعه نیست و افراد معتبری با ارائه اسناد، نقش آیت الله رفسنجانی را مشخصاً در صدور حکم قتل شاپور بختیار (1) در فرانسه و نیز قتل فریدون فرخزاد (2) در آلمان، تبیین کرده اند.
 
همکاری بدون تردید میرحسین موسوی با آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دهمین انتخابات ریاست جمهوری و ادامه نزدیکی اصلاح طلبان به آقای رفسنجانی تا به امروز حتماً به این معنی است که پاسخ قانع کننده ای به این اتهامات دارند. اتهام ترور سیاسی موضوعی خصوصی نیست و صدور حکم قتل برای کسانیکه حتی در جنگ مسلحانه با جمهوری اسلامی نبوده اند، اتهامی بسیار سنگین است و عملی است که با همه موازین حقوق بشر در تضاد می باشد و در حد جنایت جنگی به حساب می آید. امیدوارم اصلاح طلبان و نیز فعالینی نظیر اکبر گنجی، در این مورد پاسخ دهند تا این نقطه تاریک در آینده باعث مشکلات بیشتری نشود.
 
 
به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران
 
سام قندچی، ناشر و سردبير ایرانسکوپ
http://www.ghandchi.com 
بیست و هفتم مرداد ماه 1394
August 18, 2015
 
پانویس:
 
1. پرویز دستمالچی: به مناسبت سالگرد ترور شاپور بختیار و سروش کتیبه
http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=68442
 
2. پرویز دستمالچی: ترور فریدون فرخزاد* به مناسبت سالگرد ترور فرخزاد
http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=68567
مهدی خانباباتهرانی: فریدون فرخزاد را بهتر بشناسیم
https://www.youtube.com/watch?v=c0s_F_wKDNY
مهدی خانباباتهرانی: ناگفته هایی از قتل قاسملو، شرفکندی، و فریدون فرخزاد
 
*پرویز دستمالچی: ترورعبدالرحمان قاسملو و یاران
http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=68776
مهدی خانباباتهرانی: عبدالرحمان قاسملو و قاتلان او را بهتر بشناسیم
 
 
SEARCH

----------------------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ