سه‌شنبه، آذر ۰۳، ۱۳۹۴

پاسخگویی مقامات در مورد ربوده شدن محمد نوری زاد

پاسخگویی مقامات در مورد ربوده شدن محمد نوری زاد
 
روز گذشته دو گروه از مأموران جمهوری اسلامی ایران، آقای محمد نوری زاد را ربوده و مورد تهدید قرار داده اند. از خوانندگان عزیز تقاضا می کنم مطلب ضمیمه را که آقای نوری زاد منتشر کرده دقیقاً مطالعه و خود قضاوت کنند (1).
 
تا آنجا که این رفتارها به نهاد ریاست جمهوری و قوه مجریه مربوط می شود، پاسخگویی آنها معیاری برای مردم در انتخابات آینده خواهد بود. اما متأسفانه نهاد و رییس قوه قضاییه انتخابی نیست و در نتیجه آنها خود را پاسخگو در برابر مردم نمی دانند. همانطور که به تفصیل بحث شده، در آمریکا نیز رییس قوه قضاییه متأسفانه انتخابی نیست و نحوه تعیین این مقام نیاز به تغییر دارد. تلاش برای انتخابی کردن ریاست قوه قضاییه به پاسخگویی این نهاد در برابر مردم کمک خواهد کرد.
 
رویدادهای اخیر نشان می دهد که تلاش برای انتخابی کردن قوه قضاییه موضوعی دراز مدت برای ایران نیست و اهمیت حیاتی و فوری برای سلامت جامعه دارد که متأسفانه فعالان سیاسی و مدنی حتی از آن حرفی نمیزنند. ماجراهایی نظیر آنچه برای آقای نوری زاد در روز گذشته اتفاق افتاد و قتل فروهرها و نویسندگان در سال 1377 و کلاً قتل های زنجیره ای فعالان سیاسی و مدنی در ایران که به دست مأموران جمهوری اسلامی انجام گرفته (2) همه دلائلی دیگر بر عاجل بودن نیاز به انتخابی کردن مقام رییس قوه قضاییه است (3).

به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران

سام قندچی، ناشر و سردبير ایرانسکوپ
http://iranscope.blogspot.com
http://www.iranscope.com
http://www.ghandchi.com
سوم آذر ماه 1394
November 24, 2015

پانویس:

1. من سعید زینالی هستم ( داستان ربودنِ نوری زاد)
http://www.nurizad.info/blog/29669
 
2. متن سخنرانى نسرين ستوده و پرستو فروهر در مراسم هفدهمين سالگرد فروهرها كه به علت ممانعت نيروهاى امنيتى جمهورى اسلامى برگزار نشد
http://iranscope.blogspot.com/2015/11/blog-post_29.html
 
3. مقام رییس قوه قضاییه باید انتخابی شود
http://www.ghandchi.com/1019-ghazaaeieh-entekhaabi.htm 
 

متون برگزیده
http://featured.ghandchi.com

 

----------------------
http://www.iranscope.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ