سه‌شنبه، شهریور ۲۳، ۱۳۸۹

فیروزه خطیبی-کتاب تازه ای به قلم کاترین، دختر آرنولد شوارتزنگر


کتاب تازه ای به قلم کاترین، دختر آرنولد شوارتزنگر
فیروزه خطیبی

http://www.voanews.com/persian/news/arts/CatherineShwatzeneger-2010-9-14-102887274.html

کاترین، دختر ارشد آرنولد شوایتزنگر، هنرپیشه سابق هالیوود و فرماندار کنونی کالیفرنیا و همسرش «ماریا شرایور» روزنامه نگار، فعال حقوق زنان و از اعضای خاندان سرشناس کندی کتاب تازه ای نوشته است که امروز (١٤ سپتامبر ٢٠١٠) منتشر شد. این کتاب در رابطه با موضوع «اتکاء به نفس» در زنان و دختران جوان نوشته شده است.

عنوان نسبتا طولانی کتاب کاترین شوایتزنگر ٢٠ ساله «هرآنچه هستی را به رخ بکش : چگونه می توانید خود را از درون و بیرون دوست بدارید و نصایح کسی که این راه را رفته و به سلامت بازگشته است گوش کنید!» می باشد که کمک می کند تا زنان و دخترانی که با شکل ظاهری خود مشکل دارند، با درون نگری و دیگر شیوه های آسان و سالم تصویرتازه ای ازخود بسازند.

کاترین شوایتزنگر که از چند سال پیش در «سمینارهای سالیانه زنان کالیفرنیای جنوبی» که توسط مادرش ماریا شرایور هرسال دراین ایالت برگزار می شود شرکت داشته است، از همان دوران به فعالیت در زمینه نیروبخشی به زنان در گوشه وکنار جهان پرداخته است. او در یک گفتگو به نشریه «یو اس ای تودی» USA Today می گوید:«موضوعی که جنبه کلیدی برای دختران جوان دارد، روابط سالم آن ها با مادرانشان است. این یکی از حساس ترین مسائل است و از اهمیت زیادی برخوردار است. من همیشه با مادرم روابط خوبی داشته ام و او همیشه نسبت به من مهربان و مواظب و مراقب من بوده است. ما بهترین روابط مادر و دختری را با هم داشته ایم و هنوز هم داریم. بعضی وقت ها من چهار بار در روز با او صحبت می کنم!»

کاترین هم چنین به این مسئله اشاره دارد که چگونه پدر ومادر معروف او همواره کوشیده اند تا برای او وخواهر و برادرانش نقش سپری محافظ را درمقابل فضای تشنه هالیوود که همواره برای پیدا کردن یک ستاره جنجالی و تازه آماده است ایفا کنند.

شوایتزنگر و شرایور علاوه برکاترین، دختر ١٩ساله ای به نام کریستینا، و دوپسر ١٧ساله و ١٣ ساله به نام های پاتریک و کریستوفر دارند.

کاترین شوایتزنگر می گوید:«وقتی ما کوچکتر بودیم پدر و مادرم خیلی خیلی مواظب بودند تا ما را از دیدگاه عموم ومطرح شدن در نشریات دور نگهدارند. ما هیچوقت به مراسم فرش قرمز فیلم های پدرم در هالیوود نمی رفتیم. بجای آن ما به کار خدمات اجتماعی اشتغال داشتیم و مثل بچه های معمولی به کمپ های آموزشی مختلف می رفتیم.»

با این همه حتی با یک پدر ومادر محافظه کار، کاترین که درحال حاضر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به تحصیل مشغول است می گوید درطول سال های دبیرستان آن اتکاء به نفس لازم را نداشته است و حتی یک بار با یکی از دوستانش قرار می گذارند تا در مدتی کوتاه چند کیلو وزن کم کنند تا بتوانند لباس هایی را که دو اندازه کوچک تر است به تن کنند. اما کاترین می گوید او اجازه نداد این مسئله که یکی از مشکلات اساسی دختران نوجوان در آمریکا به شمار می رود بر او غلبه کند. دو بیماری آنورکسیا و بولیمیا که به فارسی به آن بیماری مانکنی نیز گفته می شود.بیماری جهانگیری است که به ویژه در کشورهای غربی یک درصد از دختران و زنان ١٥ تا ٣٠ ساله به آن دچار می شوند:«البته من هرگز به مرحله بیماری نرسیدم برای من قضیه بیشتر حالت یک نوع مسابقه یا رقابت سالم را داشت.»

کتاب کاترین شوایتزنگربه خوانندگان جوان خود این پیام را می دهد که« ازهرملیت و نژادی که باشید روابط نزدیک و صمیمانه خانوادگی یک مسئله حیاتی است که می تواند مشکلاتی را که اغلب ما دختران و زنان جوان در رویارویی با خود و تصویری که از خود داریم احساس می کنیم را حل کند».

کاترین شوایتزنگر می گوید:«من هم چنین یک رابطه عمیق و بسیار دوستانه ای هم با پدرم آرنولد دارم. من با او درباره پسرها صحبت می کنم. ازاو درباره بیرون رفتن با دوست پسرم نظرخواهی می کنم و درباره آینده ام و اینکه می خواهم چه نوع کاری را دنبال کنم با او حرف می زنم.»

با این حال به نظر می رسد که این روزها آرنولد شوایتزنگر خود به کمی نصیحت شنوی احتیاج دارد. هفته گذشته آرنولد با مسخره کردن «سارا پیلین» فرماندار پیشین آلاسکا و نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا درجریان انتخابات گذشته بر روی سایت اجتماعی «توییتر» مورد انتقاد قرار گرفت. شوایتزنگر گفته بود:«سارا پیلین می گوید از آلاسکا می تواند روسیه را ببیند.» آرنولد که عکسی از خودش در داخل کابین هواپیما و در حالی که از روی آسمان آلاسکا می گذرد را چاشنی این «توییت» تمسخر آمیز کرده بود نوشته بود:«من هرچه از پنجره هواپیما نگاه کردم نتوانستم از بالای آلاسکا روسیه را ببینم! پس من به جستجویم ادامه می دهم.»

شوایتزنگر و پیلین پیش از این ها نیز با هم درگیری های مشابهی پیدا کرده اند. از جمله درباره مسئله جلوگیری از افزایش گازهای گلخانه ای که شوایتزنگر نتوانسته یا نخواسته جلودار آن باشد چرا که روسای بسیاری از شرکت های غیرمسئول در رابطه با شرایط محیط زیست در کالیفرنیا را طرفداران حزب او (حزب محافظه کار آمریکا) تشکیل می دهند. درحال حاضر آرنولد شوایتزنگر در دوره دوم خدمات خود به عنوان فرماندار کالیفرنیا تنها از رضایت ١٦ درصد از جمعیت این ایالت برخوردار است. این کمترین رقمی است که در رابطه با یک سیاستمدار در سطح کشور ثبت شده است. این رقم حتی از درصد رضایت از عملکرد گری دیویس، فرماندار دمکراتی که پیش از شوایتزنگر در این مقام به خدمت مشغول بود نیز کمتر است. عدم رضایت از «گری دیویس» در آن زمان باعث شد تا با انجام یک رفراندوم در ایالت کالیفرنیا او از مقام فرمانداری عزل شده و شوایتزنگر بجای او به این مقام برگزیده شود.

لازم به یادآوری است که فرماندار آرنولد شوایتزنگر، علیرغم عدم حمایت اکثریت مردم کالیفرنیا ، از نامزدهای انتخابات نوامبر برای دوره سوم مقام فرمانداری می باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ