دوشنبه، خرداد ۱۳، ۱۳۹۲

حسین رونقی یک روز پیش از بازگشت به زندان/ خرداد 1392

حسین رونقی یک روز پیش از بازگشت به زندان/ خرداد 1392

کلمه- گروه خبر: 

 سیدحسین رونقی ملکی یک روز پیش از آخرین بازگشت خود به زندان اوین در پیامی تصویری دغدغه هایش را با مردم در میان می گذارد و می گوید: شرایط سختی است برای ایران و ما و همه اما با وجود همه ی سختی ها باید که مقاومت کنیم، اگرکه بخواهیم ایرانمان آباد شود و روزهای روشن را ببیند.
به گفته ی این فعال حقوق بشر دربند باید به فکر تغییر باشیم و برای این کار هم باید از خودمان شروع کنیم.
به گزارش کلمه، این زندانی سیاسی که هم اکنون دوران ۱۵ ساله ی حبس خود را در بند ۳۵۰ زندان اوین می گذراند معتقد است: اگر همه خواهان این هستیم که ایران وضعیت بهتری داشته باشد باید از افراط و تفریط پرهیز کنیم که ایرانمان بسیار آسیب داده از همین افراط و تفریط ها.
سیدحسین رونقی وبلاگ نویس منتقد که پس از سرکوب های انتخابات ۸۸ بازداشت شد و در بازجویی های سخت و پرفشار آسیب های زیادی دید و هم اکنون کلیه هایش در وضعیت نامساعدی است می گوید: باید هزینه بدهیم تا فردایی بهتر را برای کشور بسازیم. باید کینه ها را کنار بگذاریم و دست همدیگر را بگیریم تا برای میهمن مان کار مفیدی انجام دهیم.
وی در ادامه می افزاید که با کینه نمی شود کاری کرد. باید با عقلانیت و محبت پیش رفت.
سیدحسین رونقی با بیان اینکه پایه های اساسی ایران آینده را ایرانیان جامعه حقوق بشر پایه گذاری کنند خاطرنشان می کند که برای اینکه ایران آزاد به دور از هر گونه خشونت و تبعیض و ستمی داشته باشیم، ما را در این راه یاری کنید.
وی با اشاره به اینکه تک تک افراد تاثیر گذار هستند معتقد است که ما در مقابل کسانی که به نوعی آسیب دیده اند مسئولیم.
سیدحسین رونقی در پایان این پیام کوتاه با ابراز امیدواری از این که امسال سال خوبی برای همه باشد می گوید: سالی که بتوان ایران را کشوری آباد و آزاد توصیف کرد و رنجی که مردم در آن هستند از بین برود. ما باید امروز از خودمان شروع کنیم در آن صورت می توانیم فردا را بسازیم.
سیدحسین رونقی وبلاگ نویس منتقد و فعال حقوق بشر که از پاییز سال گذشته در مرخصی استعلاجی به سر می برد آخر اردیبهشت ماه سال جاری پس از چند نوبت بازجویی به زندان اوین فراخوانده شد.
بر اساس این گزارش برخلاف نظر پزشکان و با وجود بیماری و کم کاری کلیوی و همچنین با وجود التهاب پروستات و مثانه و برخی مشکلات جسمی دیگر دادستانی تهران به وی اعلام کرده است بخاطر انتخابات ریاست جمهوری باید به زندان برگردد.
سیدحسین رونقی ملکی از بازداشت شده های پس از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ است که توسط اطلاعات سپاه بازداشت شد و در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به ۱۵ سال حبس محکوم شد.


iran#
iranscope#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ