جمعه، آبان ۰۱، ۱۳۸۸

شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران


زندانیان سیاسی باید بدون قید و شرط ازاد شوند-شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران
http://mohandestabarzadi.blogfa.com/post-1686.aspx

رزیم اسلامی چند ماه است که گروه بزرگی از روزنامه نگاران،کوشندگان حقوق بشری،کوشندگان صنفی و کوشندگان سیاسی را به گروگان گرفته و با شکنجه در سلول های انفرادی،می خواهد از ان ها علیه خودشان اعتراف بگیرد و یا این که از جنبش ازادی خواهانه ی ملت ایران چشم زهر و انتقام بکشد. این یک اقدام ضد انسانی و ضد ملی است که حکومتی علیه ملتی که بر ان ها حاکم است اتخاذ می کند.حتا حکومت ها با ملت های بیگانه چنین رفتاری را انجام نمی دهند که دیکتاتوری مذهبی-نظامی حاکم بر ایران با فرزندان این ملت انجام می دهد.
به راستی که بسیار بی شرمانه است که عده ای از شهروندان بی پناه را به گروگان بگیری و بر خانواده های ان ها که برای مراسم مذهبی که امری خصوصی است،جمع شده اند یورش برده و ده ها تن انسان بی گناه را بازداشت کنی! انگار این حکومت کنترل خود را از دست داده و از قدرت سرنیزه و زندان به شکل کور و تراژیک استفاده می کند!

در بین زندانیان سیاسی کسانی چون دکتر محمد ملکی دبیر همبستگی در سن حدود 80 سالگی و با تنی بیمار است واین اخوند های تفنگ به دست و حاکم از این کار خود شرم ندارند.یا کسانی چون بهزاد نبوی که در بیمارستان بستری شده است.همچنین افرادی چون کیوان صمیمی عضو شورای همبستگی که چند ماه است که زیر شکنجه قرار دارد.رسول بداقی عضود دیگر همبستگی و عضو کانون صنفی معلمان که گناهی جز دفاع از حقوق صنفی معلمان ندارد.پیمان عارف دیگر عضو شورای همبستگی است که به ناحق زندانی و محکوم شده و پرونده ی جدیدی برایش تشکیل داده اند.

عبداله مومنی و زیدابادی دو زندانی سیاسی که مدت ها است که زیر شکنجه هستند و ده ها تن دیگر که از سرنوشت ان ها اگاهی درستی در دست نیست. این در حالی است که بهروز جاوید تهرانی،عباس خرسندی ،اوسانلو،ارژنگ داوودی،ظهور نبوی،حمید رضا محمدی ،فرزاد کمانگر،علیزاده و صد ها تن دیگر از زندانیان قدیمی در شرایط نا معلوم و نا مناسبی به سر می برند.

زندانیان عقیده مثل ایه اله بروجردی،هم میهنان بهایی،دراویش گنابادی،هم میهنان سنی و زندانیان مدافع حق تحصیل مثل دری و ده ها تن دیگر،از شهروندان بی گناه بدون ارتکاب هیچ جرمی باید در پشت میله های زندان باشند تا روحانیون و نظامیان حاکم بدون دغدغه ی جدی به ادامه ی حکومت ظالمانه مشغول باشند!؟

این در شرایطی است که گروه زیادی از دانشجویان را از تحصیل محروم کرده یا برای مدتی اخراج می کنند.جرم این دانشجویان این است که به اعتراضات مسالمت امیز پرداخته و همگان اگاه هستند که جنبش دانشجویی بدون این گونه فعالیت ها فاقد مفهوم است و در 60 سال گذشته نیز هیچ قدرتی نتوانسته با اخراج و زندانی کردن دانشجویان ان ها را از تلاش و مبارزه برای ازادی باز بدارد.همان گونه که شاهد هستیم هر دانشجویی که از تحصیل محروم شود،سایر دانشجویان با تظاهرات ارام به دفاع از حقوق او بر می خیزند و می بایست که چنین کنند.

اینک که در استانه ی 13 ابان روز دانش اموز قرار گرفته ایم حکومت باید از تاریخ درس بگیرد و بدون قید و شرط همه ی زندانیان سیاسی را ازاد کند و از سلب حق تحصیل دانشجویان بپرهیزد.حکومت گمان نکند با زندانی کردن کسانی چون دکتر محمد ملکی می تواند از ادامه ی اعتراضات مسالمت امیز جلوگیری کند.اگر حکومت گران می خواهند حسن نیت خود را برای اجرای قانون که مدعی التزام به ان هستند، به ملت نشان بدهند باید در اسرع وقت همه ی زندانیان عقیدتی و سیاسی را ازاد کنند. نباید در کشور حتا یک زندانی سیاسی وجود داشته باشد.

در غیر این صورت شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران اعلام می کند که تا رسیدن به همه ی خواسته های قانونی این ملت،برای گسترش اعتراضات دموکراتیک تلاش خواهد کرد و اعتراضات خیابانی ادامه خواهد یافت. برای این که حکومت هیچ راهی برای اعاده ی حقوق اساسی ملت باقی نگذاشته است.13 ابان فرصتی است که جنبش سبز ایران به صورت کاملا دموکراتیک از حکومت گران خواهد خواست که همه ی زندانیان سیاسی به ویژه کسانی چون دکتر محمد ملکی و بهزاد نبوی که هر دو بیمار هستند باید بدون قید و شرط و معامله ی سیاسی پشت پرده ازاد شوند.

شورای همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران


+ نوشته شده توسط در جمعه یکم آبان 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ