شنبه، مهر ۱۱، ۱۳۸۸

جبهه دموکراتيک ايران-بازداشت کوشندگان دانشجویی محکوم است



جبهه دموکراتيک ايران-بازداشت کوشندگان دانشجویی محکوم است
http://mohandestabarzadi.blogfa.com/post-1647.aspx

به دنبال تقلب انتخاباتی و دستور سرکوب،شکنجه،تجاوز،کشتار ، بازداشت و اعترافگیری از شهرونان بیگناه هیچ نتیجه ای برای حاکمیت حاصل نشد جز این که نیرو های نظامی رسما مقدرات کشور را در دست بگیرندو روند اعتراضات مردمی نیر متقابلا تشدید شود. تظاهرات ملیونی در روز 27 شهریور در تهران یا اعتراضات دانشجویی که در هفته ی شروع ترم تحصیلی اتفاق افتاد، موئید این ادعا است. اما گویا نیرو های نظامی- امنیتی که تئوریسین مطبوعاتی ان ها ذهن عقب مانده و چماقداری چون روزنامه ی کیهان است، هنوز تصمیم دارند تجربه های شکست خورده ی پیشین را تکرار کنند.
این نیرو ها در چند روز اخیر دست به اقدامات جدیدی زدند. از یک سو نماینده ی خود را به امریکا فرستادند تا با دولتی که شیطان بزرگش می نامند پشت در های بسته در باره ی پرونده ی هسته ای و روابط دو جانبه دور از چشم مردم ایران گفتگو کنند.این خود جای پرسش اساسی دارد که در این دیدار های پنهانی به ویژه در حالی که دولت فعلی حاکم بر ایران به دلیل بحران مشروعیت داخلی و بین المللی در ضعف مفرط به سر می برد،چه مسائلی رد و بدل شده است و این دولت برای کسب مشروعیت بیرونی چه تعهدات ضد ملی متقبل شده است!؟از دیگر سو نیروی نظامی حاکم همزمان با خرید مخابرات ایران،به انتشار امواج قوی برای برخورد با ماهواره ها و نیز کنترل تلفن های شهروندان ، اقدام کرده و میرود تا ان جا که ممکن است حریم خصوصی و عمومی جامعه را تحت کنترل خود در بیاورد و بر شدت سرکوب ها بیفزاید.باید برسی شود که ارتباط باج دهی بین المللی با تشدید سرکوب و تهدید شهرونان چیست.

در عین حال،این نیروی سرکوبگر،پس از تهدید های رسانه ای به ویژه در کیهان، به بازداشت گروهی از اعضای شورای عمومی و مرکزی دفتر تحکیم وحدت مبادرت کرد تا ضمن این که چنین وانمود کند که گویا اعتراضات اخیر از ناحیه ی این دانشجویان رهبری می شده است،در بین سایر دانشجویان معترض وحشت بیندازد. و البته باید در انتظار بازداشت های دیگری مطابق ان چه در کیهان روز چهارشنبه 8 مهر ماه امده است باشیم.اما نکته ی اساسی این است که با این بازداشت ها نه تنها جنبش خاموش نخواهد شد، بلکه بر دامنه ی ان افزوده می شود. برای این که جنبش متکی به افراد و تشکل ها نیست.در حال حاضر یکی از شعار های اصولی معترضین در کوچه و دانشگاه و مدرسه و ورزشگاه و... این است که:تا احمدی نژاده ،هر روز همین بساطه.مفهوم این شعار ساده این است که معترضین دولت احمدی را نامشروع می دانند و حاضر نیستند در مقابل ان کوتاه بیایند. نیروی نظامی- امنیتی حاکم با این بازداشت ها اب در هاون می کوبد.

در پی ان نیستیم که نظامیان را اندرز بدهیم. برای این که ان ها اهل اندرز پذیری نیستند. فقط می خواهیم بر موضع خود تاکید گذاشته و پیمان خود برای تداوم مبارزه ی دموکراتیک با مردم و دانشجویان به ویژه دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت و انجمن های اسلامی ،را تجدید نماییم.

روابط عمومی جبهه ی دموکراتیک ایران

زنده باد ازادی-برقرار باد دموکراسی-گسسته باد زنجیر استبداد

شنبه/11 مهر ماه/1388/خورشیدی.

+ نوشته شده توسط در شنبه یازدهم مهر 1388

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ