دوشنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۸۹

فیروزه خطیبی-آل پاچینو برای ایفای نقش دکتر مرگ در صدر برندگان جوایز امی ٢٠١٠ قرار گرفت


آل پاچینو برای ایفای نقش دکتر مرگ در صدر برندگان جوایز امی ٢٠١٠ قرار گرفت
فیروزه خطیبی
http://www.voanews.com/persian/news/arts/EmmyAwards-2010-8-30-101806118.html

شصت و دومین مراسم اهدای جوایز امی Emmy's (جایزه ای در حد اسکار برای هنرمندان تلویزیون) شب گذشته در تالار «نوکیا» Nokia Center در شهر لس آنجلس برگزار شد و «آل پاچینو» هنرمند قدیمی و برجسته سینما و تئاتر آمریکا هم یکی از برندگان اصلی این جوایز بود که برای ایفای نقش دکتر «جک کاورکیان» یا «دکتر مرگ» در سریال کوتاه «شما جک را نمی شناسید» به دریافت این جایزه تلویزیونی نائل شد.

شاید بتوان گفت که نمایشی از زندگی خانواده های آمریکایی دوران گذشته و حال فرمول اصلی و «همیشه برنده »جوایز امی است. یکی از برندگان مراسم شب گذشته «اسیتون لویتان» تهیه کننده سریال «خانواده مدرن» ضمن دریافت جایزه خود به حاضران گفت: «ما این جایزه را مدیون طرفداران بی شمارمان هستیم. برای ما این خیلی هیجان انگیز است که یک خانواده دور هم پای تلویزیون می نشینند و این برنامه را تماشا می کنند. ما از اینکه ما را به خانه هایتان راه داده اید خوشحالیم.»

سریال «خانواده مدرن» Modern Family علاوه بر برنده شدن جایزه بهترین سریال کمدی امسال جوایز امی، دو جایزه دیگر نیز برای بازیگری و فیلمنامه نویسی برای «اریک استون استریت» به همراه داشت.

«مردان خشن» برای سومین سال متوالی توانست جایزه بهترین سریال داستانی سال را به دست آورد اما این واقعه برای «میتو وینر» خالق این سریال موفق چندان دور از انتظار نبود، چرا که او هنگام دریافت جایزه بهترین فیلمنامه داستانی به همراه ارین لوی گفت: «من می دانستم که روزی به جایی می روم و جایزه ای دریافت می کنم.»

سریال کمدی - موزیکال و بسیار محبوب «گلی» Glee که بیشترین تعداد نامزدی جوایز امی امسال را به خود اختصاص داده بود، به دو جایزه، یکی برای بهترین بازیگری (جین لینچ) و دیگری برای بهترین کارگردانی برای «رایان مورفی» دست یافت. رایان مورفی خالق سریال «گلی» نیز می باشد.

در رده بندی بهترین بازیگر زن و مرد یک سریال داستانی، «کایرا سدویک» در نقش یک پلیس در سریال «نزدیکتر» و «برایان کرنستون» در نقش یک فروشنده مواد مخدر در سریال «بدبیاری» این جوایز را به دست آوردند. کرنستون در این سریال نقش معلم شیمی یک دبیرستان را بازی می کند که به راه خطا می افتد. بازیگر دیگری از همین سریال – آرون پل- نیز اولین جایزه امی خود را در رده بندی بهترین بازیگر نقش مکمل دریافت کرد.

کرنستون هنگام دریافت جایزه خود به شوخی به حاضران گفت: «حتما تا حالا ٢٠٠ تا پیامک تلفنی برای نامزدهای دیگر فرستاده شده با این مضمون که من جایزه آن ها را دزدیده ام! البته من حرفی ندارم .شاید هم آن ها درست می گویند.»

تنها برنده جوایز امی امسال از بریتانیا، آرچی پنجابی بازیگر سریال «همسر خوب» Good Wife بود که جایزه بهترین بازیگر زن یک نقش مکمل در یک سریال داستانی را به خود اختصاص داد. او در این سریال نقش یک کارآگاه خصوصی خانگی را بازی می‌ کند.

امسال به نظر می رسد که جوایز امی بین بازیگران قدیمی و جدید به طور مساوری تقسیم شده است. «ادی فالکو» بازیگر کهنه‌ کار برای بازی در سریال «پرستار جکی» Nurse Jackie و «جیم پارسون» برای بازی در فیلم تلویزیونی «فرضیه انفجار بزرگ» به ترتیب جوایز بهترین بازیگر زن و مرد یک سریال کمدی را به دست آوردند.

موفقیت فالکو در نقش پرستاری مهربان که زندگی شخصی نا به ‌سامانی دارد و معتاد شده است یادآور درخشش او در سریال مافیایی«خانواده سوپرانو» The Supranos بود که در آن «فالکو» نقش همسر یک تبهکار را ایفا می کرد. سریال خانواده سوپرانو سه جایزه امی برای فالکو به همراه داشت.

جایزه گرفتن «جیم پارسون» هم شاید به صورتی به معنی توقف «الک بالدوین» است که دو سال پیاپی برای سریال «٣٠ راک» 30Rocks جایزه بهترین بازیگر مرد یک سریال کمدی را به خود اختصاص داده است. «پارسون» در این رده بندی دو رقیب قدرتمند را کنار زد، تونی شالهوب از سریال «راهب» Monk و استیو کارل بازیگر «اداره» Office که سه بار تاکنون برنده این جایزه شده بود.

جایزه بهترین سریال واقع‌نما Reality Show به «بهترین سرآشپز» رسید و بدین ترتیب پس از هفت سال مداوم که سریال «مسابقه شگفت‌انگیز» برنده شده بود این جایزه به سریال دیگری تعلق گرفت.

جرج کلونی «جایزه بشردوستانه باب هوپ» جوایز «امی» را از دست «جولیانا مارگولیس» دریافت کرد. این جایزه به خاطر تلاش های خیرخواهانه کلونی به قربانیان زلزله سال گذشته در هائیتی و سونامی در اندونزی و آسیب دیدگان فجایع یازدهم سپتامبر به او اهدا شد.

جایزه بهترین سریال تلویزیونی امسال جوایز «امی» به فیلم «تمپل گرندن» تعلق گرفت. این فیلم سرگذشت زن جوانی است که زندگی خود را به دفاع از حقوق حیوانات اختصاص داده است. این فیلم سه جایزه مختلف در رشته های بهترین بازیگر زن یک فیلم تلویزیونی برای «کلر دینز»، بهترین بازیگر زن نقش مکمل یک فیلم تلویزیونی برای «جولیا اورمند» و بهترین بازیگر مرد نقش مکمل تلویزیونی برای «دیوید استراتئرن» که پیش از این جایزه اسکار را نیز از آن خود ساخته است به ارمغان آورد.

«آل پاچینو» هنگام دریافت جایزه خود برای ایفای نقش «دکتر مرگ» در سریال «شما جک را نمی شناسید» از دکتر مرگ واقعی یعنی «جک کاورکیان» که بین جمعیت حاضر نشسته بود خواست تا از جا برخاسته و به حضار لبخند بزند.

شبکه پرطرفدار «اچ بی او» HBO امسال نیز ١٧ جایزه امی را به خود اختصاص داد در حالی که شبکه «ای بی سی» با ١۵ جایزه و «فاکس» با ٩ جایزه به ترتیب درمقام دوم و سوم دریافت کنندگان جوایز برنامه های تلویزیونی قرار داشتند.

سریال جنگی «اقیانوس آرام» Pacific به تهیه‌ کنندگی استیون اسپیلبرگ و تام هنکس جایزه بهترین سریال کوتاه را به خود اختصاص داد. این مجموعه کوتاه که با ٢۴ نامزدی رکورد دار نامزدی جوایز امی بود ٧ جایزه در بخش فنی دریافت کرد.

جایزه بهترین برنامه کمدی سال به «دیلی شو با جان استوارت» تعلق گرفت.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ