چهارشنبه، مرداد ۱۳، ۱۳۸۹

بیانیه زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به اعتصاب کنندگان بند ۳۵۰ زندان اوین


به اعتصاب غذای خود پایان دهید، ایران آزاد به شما نیازمند است . بیانیه زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر به اعتصاب کنندگان بند ۳۵۰ زندان اوین
http://mohandestabarzadi1.blogspot.com/2010/08/blog-post_4325.html

جرس - هشت تن از زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر با انتشار بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از خواسته های به حق اعتصاب کنندگان بند ۳۵۰ زندان اوین، از آنان درخواست کردند که هر چه سریع تر به اعتصاب غذای خویش پایان دهند .

در این بیانیه که در اختیار منابع خبری جرس قرار گرفت، آمده است : ما امضا کنندگان این بیانیه، زندانیان سبز در زندان رجایی شهر، در وهله نخست از مقام های سیاسی، قضایی و مسوولان زندان اوین می خواهیم تا ضمن توجه به درخواست ها، نیازها و مطالبات قانونی، شرعی و صنفی زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین هر چه سریع تر نسبت به بازگرداندن آن دسته از زندانیان سیاسی که در سلول انفرادی نگهداری می شوند به بند عمومی اقدام کنند .
این بیانیه به امضای عیسی سحرخیز، مسعود باستانی، داوودسلیمانی، رسول بداغی، مهدی محمودیان، حشمت الله طبرزدی، رضا رفیعی فروشانی و منصور اسانلو رسیده است .
در حال حاضر تعدادی از زندانیان پس از انتخابات ریاست جمهوری سال پیش در زندان رجایی شهر به سر می برند . امکانات رفاهی این زندان در حد بسیار پایینی است و از این زندان به عنوان تبعید گاه زندانیان سیاسی استفاده می شود .

متن کامل این نامه که در اختیار جرس قرار گرفت به این شرح است :

طی هفته ای که گذشت حوادث و رویداد های ناگواری باعث شد تا دوستان و یاران ما در جنبش سبز اعم از فعالان سیاسی، روزنامه نگاران و دانشجویان در بند ۳۵۰ زندان اوین در اعتراض به شرایط نامناسب خود دست به اعتصاب غذا بزنند و پس از آن در پی اقدامات تنبیهی به سلول های انفرادی منتقل شوند .
بدون شک بی توجهی به شان و کرامت انسانی زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ و عدم رعایت قوانین موجبات نارضایتی زندانیان این بند شده است . قطع تماس های تلفنی روزانه زندانیان با خانواده هایشان، اعمال محدودیت در ملاقات با آنان و سختگیری های گسترده ای که بر این زندانیان در طول دوران بازداشت اعمال شده است، از عوامل اصلی چنین اقداماتی است .
ما امضا کنندگان این بیانیه، زندانیان سبز در زندان رجایی شهر، در وهله نخست از مقام های سیاسی، قضایی و مسوولان زندان اوین می خواهیم تا ضمن توجه به درخواست ها، نیازها و مطالبات قانونی، شرعی و صنفی زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین هر چه سریع تر نسبت به بازگرداندن آن دسته از زندانیان سیاسی که در سلول انفرادی نگهداری می شوند به بند عمومی اقدام کنند .
از سوی دیگر خطاب به هم فکران و دوستان سبز اندیش خود که در حال اعتصاب غذا هستند اعلام می کنیم که به اعتقاد ما زندانیان سیاسی جنبش سبز در زندان رجایی شهر، جنبش سبز دموکراسی خواهی، برای ساختن ایرانی آزاد به وجود نیروهایی توانمند وجوانان برومندی همچون شما نیاز دارد .
لذا ضمن حمایت از زندانیان بند ۳۵۰ زندان اوین و ابراز همدردی با خانواده های دردمندشان که چند روز است نگران سلامتی عزیزانشان هستند از ایشان می خواهیم که هر چه سریع تر به اعتصاب غذای خویش پایان داده تا بیش از این موجبات صدمه دیدن جان و روح خود و تشدید نگرانی خانواده های خود نشوند .
زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر
۱۲ مرداد ماه ۱۳۸۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ