چهارشنبه، مهر ۰۸، ۱۳۹۴

علی سجادی: مجازاتهای جدیددر نظام مقدس اسلامی: خواندن کتابهای مذهبی!

علی سجادی: مجازاتهای جدیددر نظام مقدس اسلامی: خواندن کتابهای مذهبی!
http://iranscope.blogspot.com/2015/09/blog-post_30.html


چندین سال پیش یک رقصنده ایرانی تبار به نام محمد خردادیان به منظور دیدار از اقوام خود از امریکا به ایران بازگشت. وی را بازداشت کردند و پس از محاکمه «محکوم» شد به مجازاتی که تا آن زمان «نوظهور» به شمار می رفت، و آن «اقامت در ایران» بود. همان وقت در سایت خود نوشتم که برای نخستین بار قوه قضایی نظام مقدس جمهوری اسلامی در ایران، «اقامت» در آن کشور را به عنوان نوعی «مجازات» اِعمال کرده است.
خوشبختانه بر اثر پیشرفتهایی که در ده دوازده سال اخیر در نظام مقدس روی داده، امروز از یکی دیگر از مجازاتهای نوظهور مطلع شدم. ابتدا خبر را بخوانید:

«یک منبع آگاه به وضعیت پرونده سهیل عربی، زندانی محکوم به اعدامی که چندی پیش دیوان عالی کشور حکم اعدام او را نقض و برای بررسی مجدد به شعبه هم عرض فرستاد به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت با حذف اتهام سب النبی، این زندانی به هفت سال و نیم زندان و دو سال تحقیقات مذهبی برای اثبات پشیمانی خود… محکوم شده است…. این منبع همچنین اشاره کرد که پس از ابلاغ حکم به وکلا، آنها مجددا درخواست تجدید نظر را برای حکم خواهند داد چون معتقدند آقای عربی کمتر از این مدت باید در زندان بماند. این منبع آگاه در توضیح بیشتر حکم تحقیقات مذهبی به کمپین گفت: «آقای عربی در طول دو سال موظف است ۱۳ جلد کتاب در حوزه دین شناسی، مذهب شناسی و رفع شبهات دینی را بخواند و از بخش های هر کتاب خلاصه ای تهیه کند. همین طور باید در تماس با موسسه «راه حق» و پژوهشکده امام خمینی قرار بگیرد و پرسش های خود را مطرح کند. او به عنوان تکلیف هر ماه تمام پرسش ها، پاسخ ها و خلاصه کتاب هایش را باید به دادگاه ارائه کند.»

به نظرم احتیاج به توضیح ندارد که موظف شدن آقای عربی به خواندن ۱۳ جلد کتاب مذهبی و امتحان دادن درباره آنها در این حکم به عنوان «مجازات» مطرح شده است. یعنی آقای عربی باید هفت سال و نیم در زندان بماند (بخش اول مجازات) و در مدت دوسال ۱۳ کتاب مذهبی هم بخواند (بخش دوم مجازات) و آنها را به پژوهشکده امام خمینی امتحان بدهد (بخش سوم، اشد مجازات)!

این طور که پیش می رود، استبعادی ندارد که به زودی با مجازاتهای نوظهور دیگری در نظام مقدس جمهوری اسلامی روبرو شویم، و در روزنامه ها بخوانیم و در رسانه های دیگر بشنویم و ببینیم که مثلاً:

– نسرین ستوده به بوسیدن آیت الله مکارم شیرازی در حین قراءت قرآن محکوم شد!

– نرگس محمدی به ۷ ماه معاشرت با آیت الله وحید خراسانی محکوم شد!

– محمد رئوف ابراهیمی به مطالعه قرآن و نهج البلاغه در حضور آیت الله صانعی محکوم گردید!

– دادگاه انقلاب حسن اقاجانی را به زمزمه هفت دوره مفاتیج در گوش آیت الله سیستانی محکوم کرد!

– محمد علی ابطحی محکوم شد برای مدت ۶ ماه هر بامداد ۷۲ بار «امن یجیب» بخواند و به آیت الله خاتمی فوت کند!

– حکم محکومیت یوسف خوش آهنگ از سوی دادگاه شرع صادر شد: روزی ۷۲ بار قراءت سوره والعصر و رکوع در برابر آیت الله علم الهدی!
….
چنین کنند بزرگان چو کرد باید کار!


منبع:
 
 
 
----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ