شنبه، مهر ۱۱، ۱۳۹۴

شادی امین درباره وادار کردن آتنا فرقدانی به انجام تست بکارت

شادی امین درباره وادار کردن آتنا فرقدانی به انجام تست بکارت
http://iranscope.blogspot.com/2015/10/blog-post_3.html 


بایستی چنین حربه هایی را که از دهه شصت تا کنون گریبان جنبش های اجتماعی را خلاص نکرده و هر بار باعث شده که قربانیان این جنایات تنها بمانند را، یک بار برای همیشه به شکست کشاند.
فراموش نکنیم که در سالهای آغازین سرکوب های وسیع مخالفین نیز همیشه حربه "اتهامات اخلاقی" جزیی از سیاست سرکوب بوده است.
همیشه در اخبار گفته می شد که: در خانه های تیمی کاندوم و قرص ضد حاملگی یافته اند و و و...
امروزه این گفتمان کثیف و تا کنون موفق از دهان عده ای از مدعیان مبارزه با جمهوری اسلامی بازگو می شود.
به نظر میاد روش اتهام زدن و افترا حول مسائل و روابط جنسی، از حد گفتمان جمهوری اسلامی این روزها خارج شده و برخی مدعیان عدالت و صلح رو هم در بر گرفته است.
اعتراض به این روش ها بدون دقت در رفتار و کردار درون اپوزیسیون و مدعیان "حقوق زنان" ممکن نیست.
به نظرم می توان از این دریچه متوجه شد که چرا این گفتمان به اصطلاح "اخلاقیات" و "موضوعات مربوط به اتهامات جنسی" به فعالین هنوز هم خریدار دارد.
این نمونه اول آن نیست، نمونه آخر آن نیز نخواهد بود. مادامی که به طور جدی در مقابل آن نایستیم، و خریداران این کالای گندیده باشیم، باز هم تعداد بیشتری زن و فعالین حوزه های گوناگون را قربانی خود خواهد کرد.
گفتمان "برادران بازجو" بایستی که در گلویشان خفه شود.


متن خبر سایت عدالت برای ایران:
کاریکاتوریست زندانی را وادار به تست بکارت کردند
http://justice4iran.org/persian/j4iran-activities/virginity-testing-for-atena-farghdani/
عدالت برای ایران، ۱۱ مهر ۱۳۹۴: دادگاه آتنا فرقدانی، فعال مدنی و کاریکاتوریست زندانی و وکیلش، محمد مقیمی به اتهام دست دادن با یکدیگر به شکل غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شد. آتنا فرقدانی در حالی در مجتمع قضایی قدس در تهران محاکمه شد که ماه‌ها است تحت فشار و آزار به دلیل اتهام رابطه نامشروع با وکیل خود قرار دارد.

منابع موثق در گفت‌و‌گو با عدالت برای ایران گفته‌اند که این زندانی سیاسی زن، در مرداد ماه به دستور بازپرس پرونده مورد تست بکارت و بارداری قرار گرفته است.

در خرداد ماه امسال و در پایان جلسه ملاقات، آتنا فرقدانی برای خداحافظی با وکیل خود، محمد مقیمی دست می‌دهد و بلافاصله، پرونده‌ای علیه او و وکیلش به اتهام «رابطه نامشروع مادون زنا» تشکیل و وکیل او نیز برای سه روز بازداشت می‌شود. اطلاعات رسیده به عدالت برای ایران تایید می‌کند که بازداشت وکیل آتنا باعث شد مهلت دادن درخواست تجدیدنظر از حکم ۱۲ سال و ۹ ماه حبس او از دست برود.

عدالت برای ایران، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط آتنا فرقدانی است. همچنین، باید در اسرع وقت تمامی مقاماتی که در نقض حقوق وی و به خصوص آزار و تحقیر وی با بازرسی بدنی، انجام تست بکارت و بارداری دست داشته‌اند، پاسخگو شوند.

با وجود اینکه پس از سه روز اعتصاب غذای خشک آتنا فرقدانی در اعتراض به اتهام رابطه نامشروع و انجام اعمال تحقیرآمیزی مانند تست بکارت، مسئولان زندان قول مساعدت در مورد این پرونده را داده بودند، هفته گذشته به شکل غیرمنتظره‌ای، اعلام شد که دادگاه آتنا فرقدانی و محمد مقیمی، امروز، ۱۱ مهر برگزار می‌شود. براساس قوانین کیفری ایران، اتهام رابطه نامشروع مادون زنا می‌تواند تا ۹۹ ضربه شلاق مجازات داشته باشد.

آتنا فرقدانی، فعال مدنی و کاریکاتوریست، در اول شهریور ۱۳۹۳ برای اولین بار توسط ماموران اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر شد و دو ماه را در سلول‌های بند۲الف به سر برد. او پس از آزادی، شرح آزار جنسی وارده توسط نگهبانان این بند و دادخواهی بدون نتیجه خود را در این ویدئو منتشر کرده است. آزار جنسی زندانیان سیاسی زن به بهانه بازرسی بدنی سابقه‌ای طولانی مدت دارد و با وجود اینکه در مواردی به اعتراضات جمعی این زندانیان نیز منجر شده است، عاملان آن تحت پیگرد قرار نگرفته‌اند. پس از انتشار ویدئوی یاد شده، به جای رسیدگی به شکایت آتنا فرقدانی، او را مجددا دستگیر و به زندان زنان قرچک ورامین منتقل کردند. پس از چندین روز اعتصاب غذا و وخیم شدن وضعیت سلامت، او را به بند زنان زندانی سیاسی اوین، جایی که تا همین امروز زندانی است بردند.

اطلاعات رسیده به عدالت برای ایران تایید می‌کند که بازداشت وکیل آتنا باعث شد مهلت دادن درخواست تجدیدنظر از حکم ۱۲ سال و ۹ ماه حبس او از دست برود.

در خرداد ۱۳۹۴، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عبدالقاسم صلواتی، آتنا فرقدانی را با اتهام‌های متفاوت از جمله به دلیل اعتراض به رفتارهای غیرقانونی نگهبانان بند ۲الف، کشیدن کاریکاتوری درباره طرح مجلس راجع به افزایش جمعیت و انتقاد از مقامات جمهوری اسلامی مجموعا به ۱۲ سال و ۹ ماه زندان محکوم کرد. قاضی صلواتی به دلیل دست داشتن در نقض شدید حقوق بشر، در فهرست تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا قرار دارد. علیرغم اعتراضات وسیع بین المللی به خصوص از سوی کاریکاتوریست‌های شناخته شده، تاکنون هیچ تجدیدنظری در مورد این حکم انجام نشده است.

عدالت برای ایران، خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط آتنا فرقدانی است. همچنین، باید در اسرع وقت تمامی مقاماتی که در نقض حقوق وی و به خصوص آزار و تحقیر وی با بازرسی بدنی، انجام تست بکارت و بارداری دست داشته‌اند، پاسخگو شوند.


مطلب مرتبط:
شادی صدر: ملاحظاتی درباره "تست بکارت"
http://iranscope.blogspot.com/2015/10/blog-post_19.html
----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ