شنبه، مهر ۲۵، ۱۳۹۴

چرا باید از حجت ‌الاسلام علی سعیدی تشکر کرد

چرا باید از حجت ‌الاسلام علی سعیدی تشکر کرد

روز گذشته حجت ‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کل تاریخ رابطه امامان شیعه و مردم را در چند کلمه خلاصه کرد و گفت: "اگر بنا باشد از رهبری خوب اطاعت نشود و خواص و مردم رهبر را تنها بگذارند؛ یا رهبری مانند حضرت علی منزوی می‌شود، یا مانند امام حسین کشته و یا مانند امان زمان از چشم‌ها غایب می‌شود" و در ادامه گفت: "میانه روها در زمان پیامبر خیلی خیانت کردند" (1).
 
متأسفانه در 37 سال گذشته نه فقط روضه خوانهای عامی بلکه برخی مقامات عالی جمهوری اسلامی نه تنها به دیگران بلکه به خود نیز در مورد تاریخ و مسائل روز دروغ گفته اند. در داستان "لباس جدید امپراتور" اثر هانس كریستین اندرسون، کودکی در آخر قصه حرف راست را فریاد می زند و بدینگونه حتی امپراتور هم به خود می آید، هرچند در ظاهر به نمایش ادامه می دهد (2).
 
در مورد دروغگویی در سالهای اخیر در محافل سیاسی ایران بسیار بحث شده است. اینکه عده ای از مقامات حتی با شنیدن همه فریادهای معصومانه حضار همچنان به نمایش ادامه می دهند تعحب انگیز نیست اما اینکه دروغ خودشان را هم باور می کنند، مایه شگفتی است. خوشبختانه حجت ‌الاسلام علی سعیدی با این راستگویی سنت تازه ای را در میان مقامات جمهوری اسلامی آغاز کرده که باید از ایشان تشکر کرد.
 
به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران
 
سام قندچی، ناشر و سردبیر ایرانسکوپ
بیست و پنجم مهر ماه 1394  
October 17, 2015
 
پانویس:
 
1. روزنامه انتخاب 24 مهرماه 1394: سخنان حجت ‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ‌در کنگره ملی سرداران شهید چهارمحال و بختیاری و همایش طلاب و روحانیان حوزه های علمیه
 
2. ترجمه فارسی "لباس جدید امپراتور" اثر هانس كریستین اندرسون
http://goo.gl/Xw6qQS
 
متون برگزیده
 
 


----------------------
http://www.iranscope.com

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ