پنجشنبه، تیر ۱۷، ۱۳۸۹

قانونگذار سابق آمريکا اتهام همکاری با یک گروه خیریه مرتبط با تروریسم را قبول می کند


قانونگذار سابق آمريکا اتهام همکاری با یک گروه خیریه مرتبط با تروریسم را قبول می کند
http://www1.voanews.com/persian/news/america/US-Congressman_07_July_2010-97976919.html

یک نماینده سابق مجلس نمایندگان آمريکا اتهامات مربوط به همکاری با یک سازمان خیریه اسلامی را که گویا به گروه های تروریستی پول می داد، قبول کرده است.

مارک سیلجاندر روز چهارشنبه در یک دادگاه فدرال در سنت لوئی، در ایالت میسوری، اتهام جلوگیری از اجرای عدالت و کار بعنوان یک مامور خارجی ثبت نشده را پذیرفت.

او در سال ۲۰۰۸ به اتهام پولشوئی، تبانی برای جلوگیری از اجرای عدالت، در ارتباط با همکاری با آژانس رفاهی آمريکایی - اسلامی در میسوری تحت پیگرد قرار گرفت.

وزارت دادگستری آمريکا در سال ۲۰۰۵ گروه خیریه را بعنوان یک «سازمان تروریستی جهانی» شناسایی کرد و آنرا به حمایت مالی مستقیم از القاعده، حماس و دیگر گروه های تروریستی متهم ساخت.

بگفته دادستان ها، گروه خیریه به سیلجاندر پول داد تا آنرا از فهرست سازمان های خیریه مظنون به کمک مالی به تروریسم بین المللی کمیته مالی سنای آمريکا خارج کند. آنها می گویند او همچنین در باره استخدام خود برای لابیگری از طرف گروه دروغ گفت.

سیلجاندر از ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۷ نماینده جمهوریخواه ایالت شیکاگو در مجلس نمایندگان آمريکا بود. او همچنین برای یک سال در ۱۹۸۷، بعنوان عضو هیات ایالات متحده در مجمع عمومی سازمان ملل متحد خدمت کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ