یکشنبه، تیر ۲۰، ۱۳۸۹

دیدار اعضای جبهه ملی ایران با خانواده محمد اولیایی فر، وکیل مدافع زندانی


دیدار اعضای جبهه ملی ایران با خانواده محمد اولیایی فر، وکیل مدافع زندانی
http://www.rahesabz.net/story/19178/

جـــرس: جمعی از اعضای «جبهه ملی ایران» و همچنین تشکل «همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران»، روز جمعه ١۸ تیر ماه ۸۹، از خانواده محمد اولیایی فر، عضو سازمان حقوقدانان جبهه ملی ایران، فعال حقوق بشر و وکیل مدافع زندانیان سیاسی و عقیدتی، دیدار کردند.


به گزارش منابع خبری جرس، در دیدار اعضای دو تشکل سیاسی فوق الذکر، هرمیداس باوند، عیسی خان حاتمی، بیژن جانفشان، کورش زعیم و پیمان عارف و گیتی پورفاضل، از جبهه ملی ایران و همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر در ایران، ضمن دلجویی از خانواده آن وکیل دادگستری، مراتب تاسف و نگرانی خود را از رفتار حاکمیت با فعالان سیاسی و حقوق بشری ابراز داشتند، و خواستار لغو محکومیت و آزادی وی و همه زندانیان سیاسی، عقیدتی و مطبوعاتی شدند.


محمد اولیایی فر، اواسط اردیبهشت ماه امسال، زمانی که جهت ملاقات با ریاست دادگاه انقلاب به آن مکان مراجعه کرده بود، توسط مدیر دفتر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، به بخش اجرای احکام معرفی و بازداشت شد.


طی شش ماه گذشته این دومین بار بود که اولیایی فر توسط بخش اجرای احکام دادگاه انقلاب تهران به بهانه‌ گذراندن محکومیت یک ساله‌اش به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه بازداشت و روانه‌ زندان شد.


اولیایی فرد در تاریخ ۱۷ اسفند ماه ۱۳۸۸ نیز، که به بهانه‌ بررسی پرونده‌ چند تن از موکلانش به دادگاه فراخوانده شده بود، بازداشت شده بود.


این وکیل پایه یک دادگستری در پی اعدام بهنود شجاعی در مصاحبه ای اجرای حکم موکلش را به دلیل صغر سنی وی غیرقانونی خوانده بود، ابتدا به دادسرای کارکنان دولت احضار و پس از تشکیل پرونده در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال مجازات محکوم شد.


وی در تاریخ ۲۴ اسفند ماه آزاد شد؛ اما در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۳۸۹ به بهانه‌ گذراندن محکومیت یک ساله‌اش به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه بازداشت و روانه‌ زندان گردید و کماکان در زندان بسر می برد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ