جمعه، بهمن ۲۳، ۱۳۹۴

داستان کنفدراسیونی ها و قیام 22 بهمن

داستان کنفدراسیونی ها و قیام 22 بهمن 
http://iranscope.blogspot.com/2016/02/22.html
 
همه ساله در سالگرد انقلاب 57 و قیام 22 بهمن برخی هواداران پادشاهی خواهی شروع می کنند به لعن و نفرین به کنفدراسیونی های پیش از انقلاب در خارج کشور. دقیقاً خودشان هم می دانند که هیچ نیرویی در کنفدراسیون سالهای پیش از انقلاب طرفدار ایجاد جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نبوده و به همین دلیل همین پادشاهی خواهان انتظار دارند که اکنون جمهوری اسلامی را کنفدراسیونی های پیشین، سرنگون کنند.
 
فرض کنیم همین فردا در ایران تحولی نامطلوب صورت گیرد و مثلاً کشور به سوریه ای تازه، تبدیل شود. آیا اگر کسی در آینده بخواهد همه فعالان حقوق بشری، مدنی و سیاسی امروز را به خاطر چنین رویدادی محکوم کند و بگوید راحت بودیم ببینید برایمان چی به ارمغان آوردید، بی معنی نیست.
 
انقلابها بسیار پیچیده تر از آن هستند که با شعار بشود به آنها پرداخت. اگر کسی مایل است انقلاب 57 را بشناسد بهتر است بجای شعار دادن، پژوهش کند (1).
 
پادشاهی خواهان ایران که اکنون بیش از سه دهه است در خارج کشور فعالند امروز خود می بینند که سازماندهی برای رسیدن به اهداف حقوق بشری، مدنی و سیاسی موضوعی به این سادگی ها نیست که تصور می کردند. آیا وقت آن نرسیده که بعد از 37 سال این خودستیزی را در خارج کشور متوقف کنیم و به ریشه ها بپردازیم (2).
 
 
به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران
 
سام قندچی، ناشر و سردبیر ایرانسکوپ
http://www.ghandchi.com
بیست و سوم بهمن ماه 1394
February 12, 2016

پانویس:
 
1.  ايران آينده نگر: آينده نگري در برابر تروريسم
http://www.ghandchi.com/500-FuturistIran.htm
 
2. انقلاب 57 و سکولاریسم امروز
http://www.ghandchi.com/1094-enghelaabe57-va-secularism-e-emrooz.htm
 
 
متون برگزیده
http://featured.ghandchi.com
 

 
 
 

----------------------

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ