جمعه، بهمن ۱۶، ۱۳۹۴

ورود نیروی زمینی عربستان را به سوریه باید جدی گرفت

ورود نیروی زمینی عربستان را به سوریه باید جدی گرفت
http://iranscope.blogspot.com/2016/02/blog-post_97.html
 
روز گذشته عربستان سعودی اعلام کرد که به سوریه نیروی زمینی ارسال می کند. پس از آنچه در یمن شاهد بوده ایم این اقدام عربستان شاید مهمترین اقدام نظامی است که آنکشور در چند سال اخیر در منطقه به آن دست میزند. متأسفانه حملاتی که علیه نیروهای دموکراتیک و سکولار در ایران بویژه در زمان انتخابات می شود مردم ایران را در رساندن صدای خود به جهانیان فلج کرده است. همچنین تحریکات برخی نیروهای نظامی ایران در خلیج فارس به این اقدامات عربستان مشروعیت بخشیده است.
 
برای جریاناتی در رژیم جمهوری اسلامی انتخابات مجلس خبرگان مهمتر است تا سوختن ایران در آتشی که در خاورمیانه می تواند ایران را هم بسوزاند. یکبار زمان حمله عراق همین تجربه را داشتیم که در داخل برای عده ای مهمتر بود که جبهه ملی را در زمان انتخابات مجلس خبرگان تکفیر کنند و تحریکات لفظی با شعار از کربلا تا قدس راه اندازند تا که بفکر خطری باشند که کل ایران را تهدید می کرد، آنچه با غرش توپهای عراق به واقعیت پیوست.
 
ایران باید روشن در منطقه نشان دهد که با کسی جنگ ندارد و جنگ افروز نیست. همه کشورهای خاورمیانه بیشتر در کام جنگهای داخلی فرومیروند و دخالت در این کشورها و سمتگیری با هر سوی جنگهای داخلی این کشورها به هر بهانه ای، ایران را به خطر می اندازد. باید در سوریه بیش از این درگیر نشد و با هرگونه شعارهای درگیر شدن در جنگها حتی به بهانه حق تعیین سرنوشت هم باید مخالفت کرد (1). گروه بندی های اتنیکی و مذهبی و زبانی همه این کشورها لازم است باهم بطور دموکراتیک و سکولار زندگی کنند نه آنکه یکدیگر را نابود کنند.
 
به امید جمهوری آینده نگر دموکراتیک و سکولار در ایران
 
سام قندچی، ناشر و سردبیر ایرانسکوپ
شانزدهم بهمن ماه 1394
February 5, 2016

پانویس:
 
1. بحثی با یوسف اردلان درباره حق تعیین سرنوشت
http://www.ghandchi.com/1099-khod-mokhtari.htm
 
 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ